Pagina 1 van 1
Chassisnummer met *
Geplaatst: zo 29 jan, 2006 20:42
door ducksters
Hallo allen,
Wij zijn nieuw op het gebied van de 2CV.
Ons doel is om van een 2cv een Burton te maken.
Nu hebben wij hiervoor een donor eend aangeschaft en hebben een vraag over het chassisnummer. Hoop dat iemand ons van raad kan voorzien.
Onze donor eend (1987) heeft een chassisnummer welke begint en eindigd met een * (sterretje). Nu lees ik op meerdere plaatsen dat dit een citroën teken moet zijn. Mijn vraag is dus kan dit problemen opleveren bij de RDW?
Op het kentekenbewijs begint en eindigd het nummer ook met een *
Bedankt voor de hulp,
Marco & Famke
Geplaatst: zo 29 jan, 2006 21:19
door Duintje
Die chevrons hebben er niet altijd voor gestaan, en als het nummer klopt met wat op kenteken staat, dan kan dat toch geen probleem zijn zou je denken ?
De donoreend was een kansloze overleden eend, hoop ik ?
Geplaatst: zo 29 jan, 2006 21:23
door Tom Duckpower
Belangrijk is ook hoe het nummer in het chassis staat. Staat het er mooi recht in?
Zo ja, dan zal de RDW geen problemen zien.
Zo ja, dan is de kans dat het nummer zelf erin is geslagen of met een kraspen is bewerkt voor betere leesbaarheid. Met beide is de RDW niet blij
Geplaatst: zo 29 jan, 2006 21:42
door ducksters
Duintje,
Voor jouw geruststelling; de eend was reddenloos verloren...
Bedankt voor je reactie!
Geplaatst: zo 29 jan, 2006 22:10
door Duintje
ducksters schreef:Duintje,
Voor jouw geruststelling; de eend was reddenloos verloren...
Bedankt voor je reactie!
Dat is inderdaad een grote geruststelling. Ik was al bang voor m'n nachtrust. Bedankt voor je bericht !
Geplaatst: zo 5 feb, 2006 16:35
door Ealse
Ik vraag me af waneer een chassisnummer voor de RDW goed is. Bij de eend van mijn vrouw stonden de cijfers schots en scheef en had geen chevrons. Omdat het nummer slecht leesbaar was werd de auto erop afgekeurd. Ik heb toen via de RDW een nummer inslag aangevraagd. De RDW-controleur had geen enkele moeite met het vage rommelige nummer. Sterker nog hij zei dat de APK-garage niet zo had moeten zeuren; hij had wel erger gezien. Hij vond opnieuw inslaan eigenlijk overbodig.
Maar ja ik had inmiddels EUR 68,-- betaald en was wezenloos vroeg mijn bed uit gekomen om om 7:45 in Amsterdam te zijn dus ik vroeg of hij er toch maar een nieuw duidelijk leesbaar nummer in wou slaan.
Dat heeft hij gedaan.
Kortom wat mij betreft lof voor de RDW
Geplaatst: zo 5 feb, 2006 17:26
door Lelijke Eend
Ik wil weten wie die man was ! En ik wil weten of je ook wat papiertjes bij die her-inslag gekregen hebt !
Geplaatst: ma 6 feb, 2006 16:36
door TB
Dat is vaker zo met het RDW. Het is geen overheid en ook geen particulier, het hangt er tussenin en soms zeggen en doen ze ook maar wat.
Geplaatst: ma 6 feb, 2006 21:09
door 013
Dus als ie omgekat is dan is het geen probleem om er ooit nog een goedgekeurd chassis in te zetten met goedkeur? (als je de leuke RDW man dan hebt he)
Geplaatst: ma 6 feb, 2006 21:13
door the Nosepicker
Als je de juiste sigaren meeneemt misschien. Ik begreep altijd dat ze daarin heel strikt waren, geen chevrons (of rdw merkje), geen nieuw nummer. Hierboven lees ik dat er toch enige willekeur is? (En dus MOGELIJKHEDEN????
)
Geplaatst: di 7 feb, 2006 19:31
door Lelijke Eend
Ik mag het hopen ...
Mijn chassisnummer is echt een zootje !