Pagina 1 van 2
snelheid tips
Geplaatst: do 2 feb, 2006 18:44
door Ramon
de meeste jonge gasten in een eend willen sneller en harder, daar hoef je niet zo zeer je moter voor op te voeren!
1. banden lekker hard zetten scheelt weerstand en dus ook vermogens winst, benzine verbruik word ook lager, zorg echter wel voor goed schokbrekers
2. haal alle onodige zooi uit je eend (vriend-in) en gereedschap, een anwb pas weegt niks.
3. er zijn plastik ruiten te krijgen voor achter scheeld heel wat kilos, dus achterdeuren ramen en 3e zijruiten
4. stel je moter correct af dit is eigenlijk punt 1 maar de meeste hebben dit al gedaan
dit slles kan 5 pk schelen op de weg
Geplaatst: do 2 feb, 2006 21:16
door Punky
Dus haal ook je complete audiozooi en aangepaste stoelen eruit.
Ik moet zeggen het scheelt iets (heb het pas met mijn eend geprobeerd), maar ik prop hem toch liever vol.
Geplaatst: do 2 feb, 2006 21:16
door Evan
leg er een visamotor in en neem je gereedschapskist weer gewoon mee,
weegt binnen niet al te lange tijd best wel op tegen een anwb pas in je auto
Ramon2cv schreef:dit slles kan 5 pk schelen op de weg
wordt jouw motor sterker van minder gewicht in je auto?

Geplaatst: do 2 feb, 2006 21:23
door Punky
Met een Visa-blok heb je die gereedschapskist wel nodig he.

Geplaatst: do 2 feb, 2006 21:24
door Green-Duckman
Ik begrijp wel wat ramon bedoeld........ Met hardere banden scheelt op zich wel, zeker in het verbruik! Wat citroen aangeeft is ook wel xtreem laag 1,4 en 1,6 bar.
Ik rijd met 2.0bar in de bandjes das naar mijn mening perfect.
Verder denk ik dat je nooit hard moet willen in een eend! ik zelf wil niet harder als 120km/p uur, wat wel lekker is om goed mee te kunnen in het verkeer en naar frankrijk of een meeting toch de 100 te kunnen halen!!
Geplaatst: do 2 feb, 2006 21:37
door Evan
Punky schreef:Met een Visa-blok heb je die gereedschapskist wel nodig he.

echt niet zolang je elektronische installatie in orde is en je de zaak netjes hebt ingebouwd kan er niet veel mis gaan. Die ontstekingen zijn nou ook weer niet zo kwetsbaar als zommige mensen doen geloven
maareh ik heb altijd de filosofie dat er niemand aan mijn auto sleutelt behalve ikzelf

Daarbij ga ik niet betalen voor klusjes die ik zelf ook kan oplossen

Geplaatst: do 2 feb, 2006 22:34
door Lelijke Eend
Sinds ik bij een andere auto achterin gekleund ben, ben ik van plan de door Citroën voorgeschreven bandenspanning er op na te houden (meer grip bij remmen hoop ik). Dan maar een hoger verbruik, lagere topsnelheid, enzovoorts !
Geplaatst: vr 3 feb, 2006 08:34
door Teun
Lelijke Eend schreef:Sinds ik bij een andere auto achterin gekleund ben, ben ik van plan de door Citroën voorgeschreven bandenspanning er op na te houden (meer grip bij remmen hoop ik). Dan maar een hoger verbruik, lagere topsnelheid, enzovoorts !
of gewoon wat meer afstand houden. dan heb je meer tijd om te remmen..

Geplaatst: vr 3 feb, 2006 09:19
door Spookeend
tja, alles eruit scheelt wel bijna 200 kg bij mij, lol, maaruh, liever niet
ook ik heb het geprobeerd, scheelt bij mij bijna 25 km. dus nu rijdt ik nog 130 + iets ipv bijna 145 met al die opvoer gedoe, lol
greatnix Spookeend
Geplaatst: vr 3 feb, 2006 17:03
door Aloha Beach Cruiser
ik heb dus die banden van Mabor

ik had ze ook hard opgepompd, 2,2 bar ofzo want ik dacht ook "mooi" weinig weerstand te hebben.... mooi niet! stuiteren dat ding waardeloos! ik heb ze weer op 1,6 bar gezet en nu rijden deze veel beter. Maar nog lang niet zo fijn als michelins!! die onder m'n oude eendje zitten..
onnodige zooi scheelt ook zeker

achterbank, deurpanelen, ANWB pas>> NIET NODIG!! hi net zoals gereedschap (vriendin wel) alles eruit inclusief vloermat! droogd het ook mooi!!
plastic? ruiten..
sproeier en luchtfilter aanpassen kost ook niet veel toch (voor eventueel paar pk's extra
trouwens 130 met 2oo kg extra vindt ik wel hard!!

Geplaatst: vr 3 feb, 2006 17:38
door etjen
Hey, het gaat om de looks, niet om de snelheid, toch?
Gewoon net als ik iedere 5 maanden een blok de soep in laten lopen... Zucht... ik push mn ducky altijd net iets te ver, met alle ellende van dien. Te hard rijden (altijd topsnelheid), te ver (barcelona, stockholm, berlijn, alles binnen 3 maanden...)... Heb nu toch echt een dieselbus erbij (sorry!!!

) maar het ging echt niet meer... En ja, het is zo'n degelijke van de oosterburen, wederom SORRY!!!

Geplaatst: vr 3 feb, 2006 17:43
door Aloha Beach Cruiser
tuurlijk gaat het ook om de looks!!! mat wat snel looks mag ook wel een beetje snel zijn toch?
en ik vindt het leuk om snelheid, lees; met optrekken, & pk's uit zo'n blokkie te peuteren..

Geplaatst: vr 3 feb, 2006 23:05
door Spookeend
vooral dat laatste, met zo min mogelijk dd's zeg maar, zo snel mogelijk kunnen gaan. Een V8 inbouwen is leuk, maar niet meer luchtgekoeld enz, haalt toch het karakter uit het beestje vinnikdan.
En, 130 met die exteme ballast, tja, komt door het tunen he, lol
ik moet wel zeggen, ik wil m nog een keertje laten "fine" tunen, op een rollerbank enz. Heb ik dat ook eens gedaan lol.
Je moet wat he. Als je voor snelheid en looks gaat, zijn er zat andere bakkies waar je in kunt rijden, maar een eend, heeft toch meer sjue vinnik
Greatnix Spookeend
Geplaatst: za 4 feb, 2006 11:24
door Green-Duckman
Looks daar heb ik ook wel wat mee!!! vind ik ook iets belangrijker dan in plaats van 125 rijden toch de 130 te halen!! maar een beetje leuk op trekken(voor een eend dan!) is ook wel een behoefte bij mij!!
Geplaatst: za 4 feb, 2006 13:33
door Aloha Beach Cruiser
juist ja! en etjen.... levert zo'n fijn tuning dag nog een pk of wat op ??
