Vleugeldeuren 2cv
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
Vleugeldeuren 2cv
Nu denkt iedereen natuurlijk GEK!!
ik heb veel eenden gezien, allerlij soorten van orgneel tot volledig omgebouwd! jullie natuurlijk net zo goed, want op internet zie je veel creaties...
maar iets unieks zoals vleugeldeuren heb ik nog nooit op een eend gezien..!
dit lijkt me dus echt vet om proberen dit te maken!!! alleen de vraag is hoe..
heeft iemand ooit vleugeldeuren op een eend gezien?
-foto's?
-mogelijke constructies...
-reacties?
ik heb veel eenden gezien, allerlij soorten van orgneel tot volledig omgebouwd! jullie natuurlijk net zo goed, want op internet zie je veel creaties...
maar iets unieks zoals vleugeldeuren heb ik nog nooit op een eend gezien..!
dit lijkt me dus echt vet om proberen dit te maken!!! alleen de vraag is hoe..
heeft iemand ooit vleugeldeuren op een eend gezien?
-foto's?
-mogelijke constructies...
-reacties?
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 749
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48
Het lijkt mij dat dit best te doen is, maar dan moet je denk ik wel de balken langs de voorruit verstevigen. Dan moet je een ophanging maken, bijvoorbeeld zoals de originele deuren opgehangen zijn, en die dan aan die balken langs de voorruit bevestigen. Alleen denk ik dat die ophanging wel steviger moet zijn, en er moet lijkt mij ook een gas veer tussen (wel erg makkelijk anders moet je de deur vast houden). Verder misschien slim om de deur te verstevigen aangezien die ook niet berekend zijn om zo gebruikt te worden
Frank
Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
het zal te doen zijn, maar dan lever je veel ruimte in..
het mechanisme om het goed voor elkaar te krijgen zal niet al te klein zijn.
Alle ophangingsdelen, scharnieren, gasveren moet je ergens kwijt kunnen. En die zullen bij de eend allemaal aan de binnenkant zitten..
Mss kun je ze wel bovenaan de deur laten scharnieren. Soort DeLorean effect. Maar ook dan geld --> ruimte voor het scharniermechanisme...
Denk dat je daarom beter een schuifdeur kunt gebruiken..kun je ook lekker met de deur open rijden
het mechanisme om het goed voor elkaar te krijgen zal niet al te klein zijn.
Alle ophangingsdelen, scharnieren, gasveren moet je ergens kwijt kunnen. En die zullen bij de eend allemaal aan de binnenkant zitten..
Mss kun je ze wel bovenaan de deur laten scharnieren. Soort DeLorean effect. Maar ook dan geld --> ruimte voor het scharniermechanisme...
Denk dat je daarom beter een schuifdeur kunt gebruiken..kun je ook lekker met de deur open rijden
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 749
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
ik ben verliefd om mijn eendje Frank... dus vind ik de mehari geen uitdaging, hoewel ik het super leuke karretjes vind
Maar ik moet ten eerste dus een mechanisme zien te maken wat vrij klein is... dat is wel te maken denk ik, kleine gasveren zijn ook wel te krijgen, alleen worden de krachten dan allemaal veelenmalen groter de deuren moeten denk ik ook schuin naar buiten openklappen dan ..
Maar ik moet ten eerste dus een mechanisme zien te maken wat vrij klein is... dat is wel te maken denk ik, kleine gasveren zijn ook wel te krijgen, alleen worden de krachten dan allemaal veelenmalen groter de deuren moeten denk ik ook schuin naar buiten openklappen dan ..
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
ik zag dat laatst op een clio, eerst gingen de deuren een stukje naar buiten open zodat die uit het slot was en niet meer in de weg van de a stijl zat en vervolgens naar voren "kantelde"over de punt van het bovenste scharnier.
Het lijkt me best mogelijk om te maken zonder dat je veel ruimte nodig hebt in het interieur.
Het lijkt me best mogelijk om te maken zonder dat je veel ruimte nodig hebt in het interieur.
Ami 8 break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1365
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
Ik denk dat je echt zelf een systeem moet maken (misschien wat back-fire zegt, scharnieren schuin boven) want de bestaande systemen worden allemaal aan de buitenkant van de auto bevestigd!! dan halen ze het voor spatbord er af en daar plaatsen ze het scharnier!! spatbord er weer over heen niemand ziet er dan nog wat van!!
Ut zal een lastig karweitje zijn met veel gemeet en of veel geprobeer!!
Ik heb ut iedergeval nog nooit gezien/!!
Ut zal een lastig karweitje zijn met veel gemeet en of veel geprobeer!!
Ik heb ut iedergeval nog nooit gezien/!!
2cv Vert Bambou '79
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
mij lijkt het persoonlijk niet handig om scharnieren aan de bovenkant te zetten (mits het midden op de auto is). heb je al aan gedacht hoeveel ruimte je inneemt met de deur te openen om in en uit te stappen in een te smal parkeervak??
ps, is zo'n bestaande lambo scharnier niet handiger (en anders wel ff ernaar kijken om hem na te maken)
ps, is zo'n bestaande lambo scharnier niet handiger (en anders wel ff ernaar kijken om hem na te maken)
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
ow vandaar dat verstevigen van de 'deur'backfire schreef:Ik zie het al helemaal voor me Johannes, trek je je deur dicht aan de hendel, buigt je deur in een v-vorm.
gdvr de gdvr.
mot je eerst weer uitstappen om je deur weer recht te vouwen.
het neemt natuurlijk wel veel ruimte in ja, als ze vanaf boven schanieren.. ik denk ook dat ik omhoog schanierend mooier zou vinden maar dat is persoonlijk natuurlijk..
en ik denk ook dat de schanieren 'dan' veel ruimte innemen in de auto
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Deze?Danos G schreef:Haha, ik was vd week in Frankrijk en heb daar een 2cv-blaadje gekocht. Stond een mehari met vleugeldeuren in!!! (was een mehari op basis van een GS, incl. hydropneumatiek). Leuk idee 'Charleston tuning' die vleugeldeuren. Moet te maken zijn!!!
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
JA! mooi!zoiets ja.. gs blok erin, alleen wat oogt dat voorwiel raar
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/