Pagina 1 van 3
Snelle eend en een introductie
Geplaatst: ma 27 feb, 2006 21:30
door jorisdeiongh
Hallo mensen,
mijn naam is Joris en ik zal mijzelf eens goed voorstellen: ik ben nu 17 jaar en de eendenliefde zit er bij mij goed in. Al 2 generaties rijdt de mannelijke kant van mijn familie rond in eenden en over een half jaar ben ik aan de beurt. Dan is onze rode 2cv6 special voor mij! Zolang ik haar maar op de weg hou. Ik roep al jaren tegen me vrienden dat ik zoveel mogelijk wil touren met me eend en me vader leert me nu ook het nodige knutselwerk en ik lees lekkere 2cv-literatuur.
Maar ik ben 1 ding beu!!! Iedereen maakt me altijd belachelijk met de eindsnelheid van de eend en aangezien ik niet de kennis heb om er een V8 chevrolet motor in te hangen hou ik het maar bij simpele modificaties dus hier mijn vraag:
Wat kan ik allemaal doen om mijn eend sneller en aggresiever te maken dan dat hij eruitziet? Herrie? Accelaratie waarbij je je stoel wordt ingedrukt? Of de gemiddelde opel astra tuning auto in halen? Maar toch een eend blijven...
Heel erg bedankt en ik zie uit naar jullie antwoorden.
Geplaatst: ma 27 feb, 2006 21:34
door Michiel van G.
Voor snelheid moet je geen eend gaan rijden.
Een klein beetje meer pit kan je krijgen door er een 652cc visamotor in te leggen, maar hiermee verhoog je de top nauwelijks. Daarnaast beginnen deze blokjes schaars te worden.
voor meer snelheid kan je kiezen voor een 2cv-koets op ami-super chassis, dan heb je een 4-cylinder boxermotor tot je beschikking. Desalniettemin een flinke klus waarbij -vaak- ook de neus onder handen genomen moet worden.
Ik zou zeggen, ga eerst maar eens rijden met de standaard eendenmotor, dan zie je dat het allemaal best mee valt... wil je snelheid, koop dan een of ander gti'tje.
Geplaatst: ma 27 feb, 2006 21:38
door thomaaas
1: dit hoort thuis onder kopje tuning, misschien wil een van de moderators even lief zijn?
2: je kunt je "kofferbak" volplempen met geluidsboxen etc, dan wel ff van de sloop een nieuwe dynamo en acuu erin zetten [v'd sloop].
3: bij burton hebben ze schitterend velgjes voor onder je eend, maakt het geheel een stuk feller en mooier
4:je kunt je eend overspuiten [er zijn al zoveel rooie eenden] in iets speciaals, bijvoorbeeld legerlook, maar dit kost nogal wat.
Kijk verder vooral ff rond onder het kopje "geluid" en het kopje "tuning," staat zat in. Verder misschien bij prietpraat kijken naar "nog mooie foto's van jouw voiture" om inspiratie op te doen.
SUCCES!!!!!!

Geplaatst: ma 27 feb, 2006 22:39
door Danos G
Waarom toch...? Als je een eend wilt rijden hoort daar een eend-gevoel bij. Laat de rest maar lekker langs razen, schijt aan! Tsja, en als je wat meer pit wilt en Citroën wilt rijden voor een redelijke prijs: kijk eens rond voor een leuke BX GTI. Wens je veel succes met je zoektocht.
Geplaatst: ma 27 feb, 2006 22:47
door Spookeend
tja, ondanks dat ik wel redelijk wat "vertuned" heb aan mijn eend, en meeste slopel en volkmbiel rijders zich toch echt wel vergissen in de eerste 2 versnellingen, is het na de schrik over en gaan ze er voor zitten, en blijf je nergens.
Als advies, koop een leuke xsara coupetje erbij (hadden we) of een dikke Xantia 2.0 16V (hebben we) en houd je eend om te lachen, te toeren en te "raggen".
Voor de meeste mensen is zo'n 2e auto waarschijnlijk niet handig, en zou ik als advies geven, bezint eer ge begint. Het eind is nl snel zoek met tunen, en echte formule prestaties zul je er niet uit krijgen hoor.
Als je een leuke sidepipe monteerd, open airintake, bigbore setje, en je rijdt volgas op de leuke polderweggetjes, wil ik nog wel es een gtitje zien dat mij bijhoudt op wegen die ik goed ken en het gtitje niet, lol. En, neem voor de gein es een gti rijder mee in de eend naar zon weggetje, dan zijn ze meteen genezen, lol
Succes met je ideeen
Greatnix Spookeend
Geplaatst: ma 27 feb, 2006 22:52
door Ramon
ik denk als je net je rijbewijs hebt en voor het eerst in een eend rijd dat je echt niet sneller hoeft, denk er aan zodra je gaat opvoeren krijg je allerlij bijkomende kosten, alles slijt veel harder.
beetje tunen is niet erg, holle uitlaat is leuk. maar als je opels er uit wil trekken dan moet je echt een gti tje kopen ofzo!
Geplaatst: ma 27 feb, 2006 22:59
door Aloha Beach Cruiser
ik ken het... jogens uit je klas die stoer (denken!) te zijn met hun golf
rammelen en jagen over de parkeerplaats..
meestal van die foute wagens die helemaal 1 kleur zijn, waar ze dan bijvoorbeeld chromen ramenlappers op zetten
geen kijk dus!
ik vind persoonlijk creaties mooi zoals ze vaak staan in Chroom & Vlammen... Classiek, strak, bling bling, opvallend, laag enz. enz.
dit kun je ook met je eend doen.... makkelijk verlagen... velgen zijn ook wel aan te komen.. (evt. verbreed) motor tuning; zie tuning topic.. van 2cv, visa tot GSA blok en verder... turbo's, dubbele carb. snelle nokkenas, afgedraaid vliegwiel enz. enz.
vette uitlaat is ook wel te bouwen... (geluid heb je zo

) kijk ook effe op de site van spook eend, daar vind je het een en ander over luchtfilter en side pipe
tis maar net wat je kwijt wil / kunt..
Succes en laat effe horen wat het geworden is..
en als je echt veel geld hebt, kun je altijd nog een hele snelle bouwen, waar je de gti's mee achterlaat.. 2cv racing een met 80 pk, of V8 of surbaru motor...als je beetje handig bent en tijd hebt enz. enz.
Re: Snelle eend en een introductie
Geplaatst: ma 27 feb, 2006 23:54
door landloper
jorisdeiongh schreef:
Maar ik ben 1 ding beu!!! Iedereen maakt me altijd belachelijk met de eindsnelheid van de eend
Door goed naar het verkeer te kijken en te anticiperen hoef je tot 80 km helemaal niet sloom te zijn. Zeker in de stad rijd ik met een standaard 2CV6 regelmatig iedereen voorbij. Verder is het toch juist de lol om pruttelend deel te kunnen nemen aan het moderne verkeer?
Kortom: niets aan doen en leer goed te anticiperen.
Geplaatst: di 28 feb, 2006 08:47
door berend jan
lekker langzaam daar houden de dames van...
moeten ze wel consuqent blijven natuurlijk...
Maar ff serieus als je door de stad rijd heb je toch om de 100m een drempel in de woonwijk. Daar rag je met je eend dan weer übervet overheen terwijl die pimps met hun getunde lage GTI bakken er met 10km per uur overheen moeten IVM hun iets te lompe uitlaat en verlaag gedoe.
Dan is er niets leuker ze even te passeren en met een vaartje van 30 km over de drempel te zoeven zonder een centje pijn.
Bovendien zo leuk is dat niet hard rijden in een 2cv je kan de radio niet meer horen en alles trilt tot in het extreme blijf jellker 70 80 90 rijden en je bent er net zo snel en goedkoper...
Geplaatst: di 28 feb, 2006 09:29
door Jacobus_XIII
Scharrel ergens een ami super chassis op. En bouw op basis van een ami super een 4 cilinder eend met een 1300 GSA motor.
http://www.ccars.nl.
Bij mij schiet het nog niet echt op

Vandaag is mijn laatste dag bij mijn afstudeerbedrijf dus vanaf morgen kunnen we weer full time sleutelen!!
Re: Snelle eend en een introductie
Geplaatst: di 28 feb, 2006 11:42
door Tom Duckpower
jorisdeiongh schreef:ik ben nu 17 jaar en de eendenliefde zit er bij mij goed in.
Wat kan ik allemaal doen om mijn eend sneller en aggresiever te maken dan dat hij eruitziet? Herrie? Accelaratie waarbij je je stoel wordt ingedrukt? Of de gemiddelde opel astra tuning auto in halen? Maar toch een eend blijven...
als de eendenliefde erin zit, waarom zou je dan harder willen?
ik heb me er op school nooit wat van aangetrokken dat ik daar als enige met een eend stond. Bij warm weer rol je je dakje open, en zit je niet te zweten in je GTi.
Vrienden van me vroegen zich ook af wat je met een eend moet... Laat ze dan maar eens meerijden, dan komen ze wel op die reactie terug.
Ik heb met nooit zorgen gemaakt over het feit dat ik niet harder kan dan 120. Want waar kan dat tegenwoordig nog? Wat heb je aan een 0-100 tijd van 4 seconden als je meteen weer in de file staat?
Met een eend lach je iedereen uit: wegenbelasting, benzine, verzekering enz enz enz.
Maar zoals spookeend al zegt, in de eerste 2-3 versnellingen is een eend best rap. Maar een sprintmonster zal een eend nooit worden.
Mss de eend voor de fun erbij, en een BX GTi (al dan niet 16v) om snel weg te zijn.....IS dat geen idee
Geplaatst: di 28 feb, 2006 12:27
door jorisdeiongh
Het is redelijk duidelijk dat de meningen over je eendje tunen verschillen. En ook hier hoor ik vaak de vraag waarom ik het zou willen doen. Nou heel simpel: er zijn een paar dingen waar ik verliefd op ben: eenden, windsurfen en california. En ik zou dit het liefst willen combineren in 1 ding: mijn eend. Dus een vermogensvolle california style eend met een imperiaaltje met me surfspulletjes erop. Bij mij in de wijk staat al een handjevol aggresieve en hotrod kevers en zo zou ik ook graag mijn eendje willen zien. Stoer! Ik weet ook dat een gewone eend al heel mooi is maar ik hou van headturners: dat als jij voorbij komt dat ze blijven kijken. Dit geldt bij mij voor alles: ik ben een uitslover... Ook komt dit idee van de V8-eend van 2cv partners bij mij in de buurt, waarvan ik het geluid nooit zal vergeten toen die gestart werd bij het uitkiezen van de nieuwe eend.
De tips die ik heb gekregen zijn goed en zal ze allemaal zo snel mogelijk bekijken en mogelijkerwijs uitvoeren.
Dank je!
Geplaatst: di 28 feb, 2006 13:27
door Frank Deusjevoo
Ik hoorde dat die v8 eend, weer te koop was? Misschien wat voor jou dan?
Frank
Geplaatst: di 28 feb, 2006 14:45
door jorisdeiongh
als ik daar genoeg geld voor zou hebben gehad zeker ja!
maar ik heb al een gratis eend die ik op de weg moet houden

Geplaatst: di 28 feb, 2006 16:38
door Aloha Beach Cruiser
voor dat geld kun je maar mooie boards kopen

en paar mooie NORHT SAILS ZEILEN ERBIJ!!!
geweldig nog een windsurfer erbij op het forum!!! (ik hou ook veel van winjdsurfen en verre landen met veel wind

..
maar effe on-topic...
ik vind het niet negatief dat je gek bent van eenden maar ook van snelheid! het uiterlijk van de eend is super (het innerlijk natuurlijk ook!)
het is natuurlijk een vette uitdaging om je eend hard te laten lopen, dit verwacht namenlijk niemand! dus vet FUN!
en ehh.. board kan ook "IN" de auto
