Pagina 1 van 5
Probleempje met starten :-(
Geplaatst: ma 6 mar, 2006 00:26
door deusjefoo
Hoi allemaal
Ik zit met een probleempje. Ik heb een hele tijd geleden mijn contactpuntjes vervangen door een 123 ontsteking, maar sindsdien staat mijn eendje stil. Ik heb deze erop gezet en sindsdien werkt mijn eendje niet goed meer. Sindsdien ook de carborateur helemaal uitelkaar gehaald en schoon gemaakt, kleppen gesteld en boegie's vervangen en dat was het wel zo'n beetje, maar als ik de auto nu wil starten, slaat ie moeilijk aan en als ie bijna aanslaat is het ineens chiep, waarna er een steekvlam uit de carberateur vliegt en valt de motor zo goed als uit (soms gaat ie door) Ik had dit probleem ook al toen ik de kleppen nog niet had gestelt. Zou het kunnen dat het probleem ligt bij mijn electronische ontsteking of is er iets anders wat ik niet goed afgesteld heb? Alvast bedankt voor jullie reactie's
Geplaatst: ma 6 mar, 2006 00:38
door Punky
Klinkt redelijk herkenbaar, heb ook een 123 erop zitten. Deed het goed, alleen in de winter last van startproblemen, zoals hierboven omschreven.
Als het bij mij loopt en warm is zijn alle problemen ook over. Ook als ik hem dan start.
Staat de 123 goed afgesteld???
Geplaatst: ma 6 mar, 2006 00:40
door deusjefoo
Punky schreef:Klinkt redelijk herkenbaar, heb ook een 123 erop zitten. Deed het goed, alleen in de winter last van startproblemen, zoals hierboven omschreven.
Als het bij mij loopt en warm is zijn alle problemen ook over. Ook als ik hem dan start.
Staat de 123 goed afgesteld???
Heb ik net voor de 3e keer gedaan, volgens mij doe ik het goed. Ik denk dat ik maar eens naar een andere 123 ontsteking moet gaan kijken, vermoed dat deze defect is.
Geplaatst: ma 6 mar, 2006 00:46
door deusjefoo
Stukje uit publicaties, zomaar een electronische ontsteking deel 1 schreef:Stap 6
Plaats de minpool van de accu en zet het contact aan. Zet het vliegwiel op 8 graden voor 't BDP. Draai nu de behuizing naar links tot de LED dooft. Draai vervolgens voorzichtig naar rechts totdat de LED juist aangaat. Zet de ontsteking behuizing vast met de M7-boutjes.
Bedoelen ze hiermee linksom draaien of rechtsomdraaien?
Geplaatst: ma 6 mar, 2006 00:57
door Punky
Neem aan van wel.
Geplaatst: ma 6 mar, 2006 00:59
door deusjefoo
Punky schreef:Neem aan van wel.
Dan ben ik bang dat ik de verkeerde kant op heb gedraait
Geplaatst: ma 6 mar, 2006 01:04
door Punky
Laat ff weten of het opnieuw afstellen het probleem heeft verholpen.
Misschien moet ik het dan bij mij ook eens nakijken ofzo.
Geplaatst: ma 6 mar, 2006 01:12
door deusjefoo
Punky schreef:Laat ff weten of het opnieuw afstellen het probleem heeft verholpen.
Misschien moet ik het dan bij mij ook eens nakijken ofzo.
Nee, ik heb hem wel de goede kant opgedraait, heb het net eventjes nagekeken.
Als ik de oplossing heb gevonden laat ik het je zeker eventjes weten.
Geplaatst: ma 6 mar, 2006 08:12
door Ramon
ajoh, je weet het nooit bij die dingen ik rijd nu met w ignition die is precies het zelfde, maar die start super goed,
Geplaatst: ma 6 mar, 2006 08:48
door Charly
Ik had dus ook een heel slecht startende en lopende motor in de Dyane die ik net gekocht heb. Vond dit al vreemd omdat er ook 1-2-3 in zit, net als in m'n Charleston, en die loopt er fantastisch op! Afgelopen weekend bij Duckservice geweest en die vertelde mij dat sommige motoren moeite hebben met de combinatie 1-2-3 en Equum-bougies. Hij heeft er nieuwe bougies ingedraaid van een ander merk (KM?) en nu loopt en start m'n Dyane weer als een tierelier. Misschien is dit een bekend probleem?
Geplaatst: ma 6 mar, 2006 08:51
door Ramon
nee niet echt maar wat grappig dan!
wel erg raar ook
Geplaatst: ma 6 mar, 2006 09:00
door deusjefoo
Charly schreef:Ik had dus ook een heel slecht startende en lopende motor in de Dyane die ik net gekocht heb. Vond dit al vreemd omdat er ook 1-2-3 in zit, net als in m'n Charleston, en die loopt er fantastisch op! Afgelopen weekend bij Duckservice geweest en die vertelde mij dat sommige motoren moeite hebben met de combinatie 1-2-3 en Equum-bougies. Hij heeft er nieuwe bougies ingedraaid van een ander merk (KM?) en nu loopt en start m'n Dyane weer als een tierelier. Misschien is dit een bekend probleem?
Oke dan, maar waar heb je ze weg gekocht? Of zijn zulke boegies overal te krijgen?
Geplaatst: ma 6 mar, 2006 09:03
door Charly
Gewoon even proberen bij de betere automaterialenzaak, en anders even Frank van Duckservice bellen.
Geplaatst: ma 6 mar, 2006 09:18
door Aloha Beach Cruiser
ik heb zelfde met de W.. even andere bougies ingedaan, en hij start beter!
Geplaatst: ma 6 mar, 2006 09:20
door deusjefoo
Maar heeft dat dan ook te maken met het tsjip geluid en gelijktijdig een steekvlam uit de carberateur? Dat lijkt mij een kleppen - ontstekingsprobleem toch? Of zou ie door andere boegie's eerder ontsteken?