Pagina 1 van 2
Hoe herken ik een dyane bak?
Geplaatst: do 9 mar, 2006 02:40
door Princejoao
Hallow,
Ik heb een paar bakjes liggen en zoek de dyanebak die erbij zitten moet.
Hoe haal je 2cv/ami/dyane bakjes uit elkaar?
En is er ook een manier om te testen of ze goed of slecht werken??
Groeten van Princejoao
Geplaatst: do 9 mar, 2006 08:04
door Ramon
www.cats-citroen.net daar staat DE manier
Re: Hoe herken ik een dyane bak?
Geplaatst: do 9 mar, 2006 09:31
door Evan
Princejoao schreef:
En is er ook een manier om te testen of ze goed of slecht werken??
inbouwen en ermee gaan rijden, de hoeveelheid "ijzervijlsel" op de carterplug kan een indicatie zijn, maar niet meer dan dat,...
HOIHOIHOI
Geplaatst: do 9 mar, 2006 17:33
door Princejoao
Dank u wel, nu moet het lukken.
Heeft iemand nog een bakje nodig? IK HEEFT ER ZAT!
Geplaatst: do 9 mar, 2006 17:41
door André Post
Als je het deksel van de bak haalt (denk aan het veertje), kan je in ieder geval
2 van de synchromesh veren zien en de mate van slijtage van die dingen.
Re: HOIHOIHOI
Geplaatst: vr 10 mar, 2006 11:40
door flusc
Princejoao schreef:Dank u wel, nu moet het lukken.
Heeft iemand nog een bakje nodig? IK HEEFT ER ZAT!
ik kan wel een dyane bak gebruiken ...

maar een 2cv6 bak is altijd welkom
Re: HOIHOIHOI
Geplaatst: vr 10 mar, 2006 11:44
door Evan
Princejoao schreef:Dank u wel, nu moet het lukken.
Heeft iemand nog een bakje nodig? IK HEEFT ER ZAT!
mocht je gaan visa rijden in je eend, wil je denk ik ook wel een voorraadje hebben, dan kan je tenminste snel wisselen mocht er 1 inelkaar draaien

Geplaatst: zo 12 mar, 2006 12:16
door hobbes
een veel simpelere methode is de boormachine aan de priseas te zetten.
Zet de bak in zijn vrij en schakel de boormachine in met lager toeren, schakel het toerental langzaam op en luister naar de bak. Zorg wel dat er liefst verse olie in de bak zit!
Bij de schakelmommenten moet je de boor even uitzetten. zo werk je alle versnellingen af. Als het goed is hoor je geen geratel en kun je de bak inbouwen / gebruiken.
Helooo
Geplaatst: do 23 mar, 2006 21:37
door Princejoao
Beste mensen!
Ik heb het anders gedaan. Ik heb de bakken ingeleverd bij een versnellingsbakrevisiebedrijf en krijg een 2cv6 bak met schijven en Dyane c/p terug. Volgens Cats citroen net is dat de beste configuratie voor een AK met een Visamotor.
Groeten van de joao
Geplaatst: do 23 mar, 2006 21:45
door Evan
Heb je een AK of AKS?
AKS heeft een "hoog" laadruimtedak en een AK een lage......
ik vermoed dat jij een AK400 met "hoog" dak hebt? Zo ja, dan moet je voor de gein eens dezelfde setup voor een AKS uitrekenen en dan komt ie niet zo mooi uit....
AKS
Geplaatst: do 23 mar, 2006 21:51
door Princejoao
Ja het is een AKS maar zal je daar veel van merken?
Geplaatst: do 23 mar, 2006 21:55
door Evan
Reken nou maar even uit,
Ik bedoel: als je eerst er geloof aan hechtte, dan heeft het nu ook wel zin om dat te doen?
Verder voordat we verder gaan kijken, welk type visablok heb je eigenlijk?
Voor een 630 is het bij een AKS wel de ideale bak, maar voor een 644 of 665 is die bak te lang
t heeft te maken met je luchtweerstand, die is bij een hoger dak wel iets groter dan bij een lager dak. En een Eend heeft al niet zo'n beste C-waarde
Geplaatst: do 23 mar, 2006 22:18
door Princejoao
Heb ik gedaan de berekening kwam 7 km/h leger uit. Dat is niet zo een probleem denk ik... maar het is wel een 644 motor. Past die er dan niet in?
Geplaatst: do 23 mar, 2006 22:30
door Evan
T vervelende is dat als je een langere bak hebt dan ideaal, dat je t lastiger hebt om op snelheid te komen. In hoeverre die 7 procent uitmaakt weet ik niet, ik heb er geen ervaring mee. Maar als je het toch aanpakt doe het dan goed
Ik heb even voor je zitten kijken, t mooiste komt je op een Dyane bak die gebouwd is tussen 10-1968 en 2-1970. Die heeft de ideale verhouding. Zijn echter moeilijk te vinden. Maar je kunt altijd aan die man vragen of hij je daar aan kan helpen?
de 630 maakt minder toeren bij hetzelfde koppel dan een 644 en dan is een langere bak wel fijn om op de zelfde snelheid te komen. Dat is de reden dat een bak zoals jij die in eerste instantie wil wel fijn is bij een 630 in jouw auto en minder geschikt is voor een 644 blok.
evt heb in binnenkort nog een 630/644 hybride blok met ongeveer 40 á 42 pk's. Daarmee zou zo'n bakje het wel goed doen denk ik

Ok
Geplaatst: do 23 mar, 2006 22:33
door Princejoao
Zo dank je wel voor het advies ik ga gelijk even navraag doen, maatr denk dat het al wat ,laat is. Dat hybride blok lijkt me wel wat wat zou je daar voor willen hebben? kijk wel uit want dit hoort nmatuurlijk eigenlijk onder verkoop.
Groeten van Joao