Pagina 1 van 1
Sleutel contactslot
Geplaatst: vr 10 mar, 2006 17:26
door Marcel Barkhuijsen
Mijn sleutel gaat zeer moeilijk het contactslot in en draait bijna niet meer rond, hoe kan ik er voor zorgen dat alles wat soepeler loopt?
Groet en dank
Marcel
Geplaatst: vr 10 mar, 2006 18:10
door Mijn2CV
WD40 inspuiten bv. Of van dat KeyLock-poeder.
Als dat niet helpt dan moet je eens kijken om het slot te demonteren.
Geplaatst: vr 10 mar, 2006 18:29
door backfire
Grafiet poeder.
Geplaatst: vr 10 mar, 2006 18:32
door Joos
'grafietpoeder, vooral niks anders' heb ik wel eens gehoord.
Geplaatst: vr 10 mar, 2006 18:47
door backfire
olie blijkt inderdaad slecht te zijn (dus ook wd40) dat is ook wat ik hoor.
Geplaatst: vr 10 mar, 2006 18:49
door rusty
als ie moeilijk blijft gaan heeeeeel snel een nieuw contactslot erop, anders sta je straks ergens en krijg je je sleutel helemaal niet meer gedraaid! (das pas kl*te!)
greetz Rusty
Geplaatst: vr 10 mar, 2006 22:37
door Spookeend
nooit geen olie of andere smeerspul in sloten spuiten.
Grafiet mag wel, werkt ook echt super. Olie, daar hecht op den duur ook weer makkelijk vuil aan, en dan weer olie enz, dan krijg dus een slot dat echt naar de klote gaat. Wel eens zon slotje opengemaakt, wat een grijze meuk daar dan uitkomt, wil je niet weten, geen wonder dat het dan niet goed meer werkt.
Greatnix Spookeend
het afbreken van het contactslot
Geplaatst: wo 29 mar, 2006 17:21
door Auke Gerrits
Je moet vooral niet de boel gaan forceren. (Ik had hezelfde probleem)
Ik stond een keer met een kwade bui bij mijn stageschool (lesgegeven aan een hoogst irritante klas
) en draaide toen in woede de sleutel om , omdat ie weer eens niet wou.
Dit resulteert in het losknappen van de plastic behuizing van het contactslot, waar je de elektronicastekkers onderin moet drukken.
Deze hardplastic behuizing zit vast met een brede veerring. Als je deze eraf haalt zie je een witte plastic plaat (wormwiel) dat naar beneden en omhoog draait als je hier de sleutel in stopt. Het is verstandig om hier wat dikke vaseline in te stoppen, zodat het geheel altijd gesmeerd blijft lopen. Je hoeft dan nooit meer met een oliekan te smeren. Bovendien slijt de handel dan veel minder snel.
Zorg er wel voor dat je de contactpunten niet invet, want dit lijkt mij niet bevorderlijk voor de doorvoer van de elektriciteit!