Pagina 1 van 5
Verbrede Velgen
Geplaatst: di 21 mar, 2006 19:46
door Aloha Beach Cruiser
hier een vraag over dat velgen verbreden..
weet iemand waar je dit kunt doen? En wat zoiets ongeveer kost?
moet je na afloop zelf nog plamuren of slijpen / schuren, of wordt dit allemaal gedaan? rij comfort? achterspatborden.. strip tussenlassen ofzo??
Geplaatst: di 21 mar, 2006 19:55
door Tom Duckpower
customs classis heeft ze voor 95€ in het assortiment
www.citroen2cv6.nl
backfire heeft het laten doen dacht ik. Ik heb ze zo gekocht.
achterspatborden moet je idd een strip tussen lassen.
Bij mijn eend-spatborden zat er een strip van 8cm tussen
Rijcomfort:
bochten en droogasfalt is lekker..
maar je krijgt last van:
- * spoorvorming
* aquaplanning
* grotere draaicirkel (voorbanden komen tegen draagarm)
* benzineverbruik (groter frontaal oppervlak)
* zwaar sturen
enz
maar de looks maken veel goed
Geplaatst: di 21 mar, 2006 19:56
door Aloha Beach Cruiser
spoorvorming?? hoe zo dat..
(heb je die oude eend spatborden nog
)
Geplaatst: di 21 mar, 2006 19:59
door Tom Duckpower
charleston tuning schreef:spoorvorming?? hoe zo dat..
(heb je die oude eend spatborden nog
)
banden zijn breder, dus ze hebben meer de neiging om sporen in de weg te gaan zoeken. Auto wil dan in het "uitgesleten" gedeelte van de weg "glijden". tegensturen wil dat wel oplossen, of in de sporen blijven rijden.
heb de spatborden nog liggen...moet nog kijken of ze weg gaan
Geplaatst: di 21 mar, 2006 20:00
door Aloha Beach Cruiser
ooh zo bedoel je dat.. maar de LOOKS doet het he
hey over die spatborden... ik wil ze wel kopen van je!!
Geplaatst: wo 22 mar, 2006 09:27
door backfire
ik heb het laten doen omdat ik maar max 165 banden wil. Dit omdat 165 blijkbaar een goede maat is voor de eend, bij de 2cv racers in belgie en frankrijk gebruiken ze ook 165. (stiekum gekeken in de pitstraat)
en natuurlijk omdat ik straks 50 euro per velg kwijt ben compleet met de lak.
Geplaatst: wo 22 mar, 2006 16:54
door Aloha Beach Cruiser
waar heb je dit precies laten doen?
en heb je er daarna nog veel werk mee? - schuren enzo?
Geplaatst: wo 22 mar, 2006 22:18
door backfire
de enige die ik ken is velgen.nl, ik heb via internet geen andere kunnen vinden.
Je kunt ze bij hun ook laten stralen en primeren, maar ik heb dat niet laten doen. Je moet het hart wel stralen i.v.m. het lassen en die wil je niet onder je verf hebben. Straks de boel met het handjes schuren en dan in de 2k primer, dan weer schuren. Tip van de man bij dat velgenbedrijf: na de primer een beetje tectyl in de naad laten lopen. Vervolgens met kit (die zwarte) afkitten, vervolgens de boel weer in de primer en dan aflakken. Zo zit de tectyl mooi opgesloten in het zwakste punt van de stalen velg.
Geplaatst: do 23 mar, 2006 16:57
door Aloha Beach Cruiser
maar de zichtkant ga je toch niet kitten
vlak schuren en plamuren dan denk ik toch.. of begrijp ik je verkeerd?
Geplaatst: do 23 mar, 2006 17:46
door backfire
Dat zie je niet CT wordt een kitrandje van misschien een mm of 2 breed en daarna komt deze onder de lak te zitten. Daarna gaat er nog eens blanke lak over.
Geplaatst: do 23 mar, 2006 18:16
door Green-Duckman
Ik weet ook nog een bedrijfje vlak bij spijkenisse!!! maar dat is nogal een poepje bij jouw vandaan!!!
Maar ik denk dat je echt niet moet gaan plamuren!! als het goed is lassen ze de velg zo dat in ut zicht bijna niks te zien is!! dus inderdaad schuren en schilderen, Trouwens dat van dat tectyl en een laagje kit is een goeie tip zeg!! ook voor de normale velg!!
Maar CT ga je dan je burton velgjes verbreden??????? dat zou wel gaaf zijn en ben je de enigste denk ik die dat heeft!!
Geplaatst: do 23 mar, 2006 18:24
door backfire
zou wel jammer van het chroom zijn :X
Geplaatst: do 23 mar, 2006 18:29
door Green-Duckman
kan je natuurlijk weer laten verchromen!! alleen een beetje duur!!
Geplaatst: do 23 mar, 2006 18:51
door backfire
ja en dan eerst ontchromen,voordat er gelast gaat worden. pffff.
Geplaatst: do 23 mar, 2006 19:48
door rusty
even een algemeen bericht met betrekking op velgen verbreden: hou er rekening mee dat je lagers en je fusees er heeel erg veel sneller naar de kl*te gaan, ik ken verhalen van mensen die ieder jaar rondom nieuwe lagers en een setje nieuwe fusees nodig hadden! (ja echt ieder jaar!) en dan wordt het toch een dure hobby!
greets Rusty