Pagina 1 van 1

Vraagje verwisselen bobine..

Geplaatst: wo 22 mar, 2006 13:24
door Caleana
Ik weet niet of dit nu bij 'reparaties' moet of bij 'electries'..
Maar ff het volgende:
Omdat mijn bobine bijna de geest gaat geven (bij warm starten niet aanslaan tot het moment dat ik de sleutel terugdraai) heb ik een nieuwe aangeschaft. Deze kwam met 2 rubbertjes voor de zijkanten.

Bij nadere inspectie van mijn ouwe bobine zie ik dat ik helemaal niet van die rubbertjes heb..de bobine zit tussen 2 witte kunststof plaatjes ingeklemt met zo'n halve cm speling aan elke kant.
Op deze foto zie je hoe het bij mij ook zit..
Afbeelding

Zo op het 1ste gezicht lijken de rubbers daar niet eens tussen te passen.
Waar moeten die rubbers dan?
Groetjes,
Robert

Geplaatst: wo 22 mar, 2006 13:27
door Joos
Geen idee,
ik had bij mijn nieuwe bobine ook van die gekke dikke zwarte rubbers,
Maar gebruik ze niet, bobine zit net zoals bij jou tussen die witte dingen, werkt prima overigens

Geplaatst: wo 22 mar, 2006 13:33
door Caleana
Tja aan de andere kant lijken die rubbers wel gemaakt als een soort 'schokbrekers'. Zoals het nu zit schuift de bobine gemakkelijk heen en weer in de speling en tikt dan gewoon tegen het witte plaatje aan..
Was het misschien een 'oudere' contructie met die rubbers?

Geplaatst: wo 22 mar, 2006 15:50
door rusty
zijn de rubbers niet bedoeld i.p.v. de kunststof beugels? meer trillingsdempend??, of zijn ze niet vast te schroeven?

succes,

Rusty

Geplaatst: wo 22 mar, 2006 16:19
door Caleana
Ik ga zo es ff kijken..me eend staat niet hier..

nieuwe bobine zit..

Geplaatst: wo 22 mar, 2006 21:06
door Caleana
Bij de rubbers zitten de gaatjes niet goed.
Dus gewoon bestaande plastic plaatjes gebruikt.
Moest wel ff de oude bobine beetje klem wrikken zodat het boutkopje (imbus?) aan het plaatje niet met het moertje meedraaide...
Bij de nieuwe zat trouwens een nieuw boutje met een gewone kop & moertje. Wel handiger.

Nieuwe derop..starten..lopen.
Lijkt alsof stationair toerental iets lager was dan gewoonlijk 5-600 ipv de gebruikelijke 7-8. Kan ook zijn omdat ik um koud had gestart en niet wegreed..en al wel de choke snel dicht kon doen..wellicht was de olie nog wat dik..
Ga der morgen ff stuk mee rijden..stille hoop dat een beetje van me flatspot ook weg zal zijn..je weet maar nooit ;-)
charleston tuning schreef:PS, mooie motor kamer!!!!! :D
Ja he :shock: de mijne ziet er echt niet zo uit :roll:

Geplaatst: wo 22 mar, 2006 21:08
door Ramon
een stuk p[lastik doorknippen dan kan je hem er zo inwippen zonder rubbers te vervangen, dat plastic is erg buigzaam

Geplaatst: wo 22 mar, 2006 21:14
door Caleana
ff één moertje losdraaien was makkelijker..dan komtie ook helemaal los.
Ja als de boel echt verroest is dan misschien gaan knippen..maar dan moet je weer zo'n plastic dingetje zien te vinden...

Ahh ok..ik zie wat je bedoelt Ramon..ja ook een optie als je snel wil kunnen verwisselen..

Geplaatst: wo 22 mar, 2006 21:15
door Ramon
nee hoor hij klikt er zo in
dan kan je hem er ook makkelijk uithalen het blijf gewoon stuk maar hij zit mooi op zijn plek dan