Pagina 1 van 1
7mm of 8mm slagletters?
Geplaatst: do 30 mar, 2006 10:47
door Jacobus_XIII
Mensen,
Ik ben sterk aan het twijfelen of ik wel een orgineel nummer in m'n chassis heb staan. Aangezien deze slecht te lezen is wil ik eerst wat meer zekerheid voordat ik naar meneer de RDW stap. Mijn chassisnummer bevat geen sluittekens en de tekens van mijn nummer zijn 8mm hoog. Hoort dit niet 7mm te zijn
Geplaatst: do 30 mar, 2006 10:58
door Punky
Een origineel chassisnummer moet sowieso al open en sluittekens hebben. Dit was bij een origineel chassis een rondje met chevrons (wordt vaak aangezien als 0. Maar de douane heeft volgens mij ook kruisjes ingeslagen. De RDW zet er tegenwoordig RDW voor en achter.
Heb je ook meer info over je eend? Origineel NL of ingevoerd, bouwjaar, plaats van het nummer.
Foto van het nummer zou ook makkelijk zijn.
Geplaatst: do 30 mar, 2006 18:00
door Evan
Punky schreef:Een origineel chassisnummer moet sowieso al open en sluittekens hebben. Dit was bij een origineel chassis een rondje met chevrons (wordt vaak aangezien als 0. Maar de douane heeft volgens mij ook kruisjes ingeslagen. De RDW zet er tegenwoordig RDW voor en achter.
van welk bouwjaar is de eend? Mijn ami uit 1969 heeft ook geen open/sluittekens, heeft wel een origineel chassis. Voor een bepaald bouwjaar werden die er niet bij ingeslagen......
Punky schreef:Heb je ook meer info over je eend? Origineel NL of ingevoerd, bouwjaar, plaats van het nummer.
Foto van het nummer zou ook makkelijk zijn.
Alleen plaats van het nummer en bouwjaar lijken mij interessant, een foto? wat wil je daar aan zien dan?
Geplaatst: do 30 mar, 2006 22:30
door Jacobus_XIII
Evan schreef:Punky schreef:Een origineel chassisnummer moet sowieso al open en sluittekens hebben. Dit was bij een origineel chassis een rondje met chevrons (wordt vaak aangezien als 0. Maar de douane heeft volgens mij ook kruisjes ingeslagen. De RDW zet er tegenwoordig RDW voor en achter.
van welk bouwjaar is de eend? Mijn ami uit 1969 heeft ook geen open/sluittekens, heeft wel een origineel chassis. Voor een bepaald bouwjaar werden die er niet bij ingeslagen......
Punky schreef:Heb je ook meer info over je eend? Origineel NL of ingevoerd, bouwjaar, plaats van het nummer.
Foto van het nummer zou ook makkelijk zijn.
Alleen plaats van het nummer en bouwjaar lijken mij interessant, een foto? wat wil je daar aan zien dan?
Het gaat om een Ami Super uit 74. Ik heb al eens geprobeerd foto's van m'n chassisnummer te maken. Helaas zonder resultaat. Met het blote oog is het nummer ook super slecht te lezen.
Geplaatst: do 30 mar, 2006 22:32
door Evan
Zijn het gewoon zes of acht karakters?
en komt dat overeen met je kentekenbewijs? ook de plaats waar het staat?
dan zou het mij niks verbazen dat het origineel is.
Als je letters/cijfers 8mm hoog zijn is dat trouwens correct.
Geplaatst: do 30 mar, 2006 22:37
door Jacobus_XIII
Evan schreef:Zijn het gewoon zes of acht karakters?
en komt dat overeen met je kentekenbewijs? ook de plaats waar het staat?
dan zou het mij niks verbazen dat het origineel is.
Als je letters/cijfers 8mm hoog zijn is dat trouwens correct.
Ja, ja en ja. Ik denk dat ik het er op waag! Bedankt voor de info!!
Geplaatst: do 30 mar, 2006 22:49
door Evan
no problem
(ik heb er geen moeite mee om mensen te helpen, zelfs niet als ze zoiets onvergeeflijks doen als een ami-super chassis opofferen voor een snelle eend)
Geplaatst: vr 31 mar, 2006 09:05
door Jacobus_XIII
Evan schreef:no problem
(ik heb er geen moeite mee om mensen te helpen, zelfs niet als ze zoiets onvergeeflijks doen als een ami-super chassis opofferen voor een snelle eend)
Gelukkig zat er op mijn chassis al een 2cv koets en kon ik het hierdoor over mijn hart krijgen het chassis te gebruiken
Hiervoor een Ami Super slopen had ik ook nooit gedaan!
Geplaatst: vr 31 mar, 2006 17:46
door Evan
Is goed joh
ik weet hoeveel plezier t geeft om zelf een auto samen te stellen van niet originele delen en alles op elkaar pas te maken etc!
Geplaatst: zo 2 apr, 2006 13:11
door hobbes
Het nummer van de casper en hobbes eend heeft ook geen openings en sluitings tekens.
Dat hoefde niet van de dienstdoende douane mensen...
is wel zo makkelijk als ik er in de toekomst nog wat meer mee wil...
Vorige week kwam ik een eend chassis tegen waar ze gewoon de strip met de asvleugel waar het nummer in staat over gezet hadden op het nieuwe chassis met popnagels.
Met het spatbord erop was het niet te zien, maar het nummer wel te lezen.