Pagina 1 van 1

acadiane bak

Geplaatst: vr 31 mar, 2006 15:40
door freek W.
Ik kan een acadiane bak kopen, hoe erken ik dat het een acadiane bak is aan de buitenkant?

mvg Freek

Geplaatst: vr 31 mar, 2006 15:55
door Tom Duckpower
mss aan het nummer van de bak:
http://www.2cv.nl/historie/motorbaklijst.html

en anders staat er op www.cats-citroen.net een manier waarbij je het aantal omwentilingen van de priseas telt.

succes!

Geplaatst: vr 31 mar, 2006 15:57
door Aloha Beach Cruiser
het mooiste is dan toch, als je zo'n bak hebt ... dat je de hoge versnelling in een 2cv bak zet :roll:

Re: acadiane bak

Geplaatst: vr 31 mar, 2006 16:02
door Duintje
freek W. schreef:Ik kan een acadiane bak kopen, hoe erken ik dat het een acadiane bak is aan de buitenkant?

mvg Freek
is van buiten niet te herkennen. Kan je alleen controleren door het aantal tandjes van bep-aalde tandwielen te tellen of door het aantal omwentelingen te tellen. Zie de site van Cats

allesweter

Geplaatst: zo 2 apr, 2006 01:49
door Princejoao
Als jet t Fijne wilt weten van A-type vernsellingsbakken moet je eens naar deze site gaan:
http://members.chello.nl/w.leenders3/
en de eigenaar mailen, Hij weet ALLES! En heeft mij ook hier en daar al wat vernuftige tips en tricks gegeven.

Geplaatst: zo 2 apr, 2006 12:49
door Aloha Beach Cruiser
er is al veel geschreven over een acadiane bak, maar ik vraag me nog steeds een paar dingen af.. (het zal vast ergens staan.. :oops: ) 'k heb namenlijk bijna een bak gekocht..

- is de 4e in een eenden bak te bouwen?

- of is het beter om een aca bak rechtstreeks in te bouwen (zonder aanpassing?

- komt achter Visa...

- mensen ervaring met het rijden met zo'n bak samen met visa motor??

Geplaatst: zo 2 apr, 2006 13:08
door thomaaas
Ik denk dat het wel mogelijk is om de 4e in een eendebak te bouwen, iig is hier iemand die het wel wil doen:
http://members.chello.nl/w.leenders3/specbouw.htm

Geplaatst: zo 2 apr, 2006 13:21
door backfire
CT waarom wil je de 4 in de eendbak bouwen? nu snap ik er niks meer van

Geplaatst: ma 3 apr, 2006 10:46
door rusty
charleston tuning schreef:er is al veel geschreven over een acadiane bak, maar ik vraag me nog steeds een paar dingen af.. (het zal vast ergens staan.. :oops: ) 'k heb namenlijk bijna een bak gekocht..

- is de 4e in een eenden bak te bouwen?

- of is het beter om een aca bak rechtstreeks in te bouwen (zonder aanpassing?

- komt achter Visa...

- mensen ervaring met het rijden met zo'n bak samen met visa motor??
als je dat doet ga je alleen maar langzamer!! de 4e is korter, maar door een langere eindoverbrenging is de uiteindelijke overbrenging langer. het beste met een standaard visablok kun je het best de complete bak erin plakken. als je een visablok met meer power hebt (rond de 40 pk!) kun je beter de diane c/p erin zetten, krijg je een veel langer eind, maar in de eerst 2 versnellingen merk je er niet al te veel van! (dus nog wel stoplichtsprintjes winnen!)

greetz Rusty

Geplaatst: ma 3 apr, 2006 20:58
door Aloha Beach Cruiser
hey bedankt jongens, maar 'k ben ook een beetje in de war met die bakken..

ik kan dus een aca bak kopen, ik dacht dat hiervan de 1e lager zat, zodat ik nog sneller moet schakelen :? dat wil ik juist niet, het is nu met de eendenbak al een kwestie van een seconde, en dan moet ik schakelen...
(ik weet niet zeker hoe dat zit, ik ga is even die site van cat's bestuderen..)

vandaar dat ik dacht ik maak die 4e versnelling in een eendenbak, zodat ik 1e 2e en 3e het zelfde hou.. alleen dan een andere 4e... :roll: