Pagina 1 van 1
onderhoudsbeschrijving in Klassiek en Techniek
Geplaatst: vr 31 mar, 2006 17:55
door Evan
In de Klassiek en Techniek van de maand maart 2006 staat een redelijk summier onderhoudspraatje voor de 2cv en wat over de geschiedenis. Ik vindt het een en ander wel wat kort door de bocht.
Persoonlijk vond ik het verhaal over de Facel Vega en de restauratie van de Norton Commando interessanter. Maja ik wil ook ooit zon prachtige Engelse motorfiets gaan aanschaffen
Geplaatst: vr 31 mar, 2006 20:03
door Aloha Beach Cruiser
verek!! net dat blad opgezegd... en nu eindelijk een 2cv verhaal erin
Geplaatst: za 1 apr, 2006 08:45
door Punky
Je mist niet veel hoor. Want er staan diverse fouten in de tekst.
Geplaatst: za 1 apr, 2006 13:43
door Transat
Is dat dat artikel waarin ze het hebben over 'enkele aktiemodellen aan het einde van de produktie, zoals de Spot'
Lekker research gedaan dan!
Geplaatst: za 1 apr, 2006 13:57
door Punky
De Spot wordt inderdaad omschreven als een van de laatste actie modellen.
Andere punten die niet kloppen in de tekst:
- een goede ribbel kost tot 8000,-
- een goede 2cv6 tot 6000,-
- de besteleend zou goedkoper zijn als een 2cv6
- 2cv6 meer waard als een 2cv4
- Let op de luchtklep. deze is moeilijk te repareren.
- remcilinders zouden onderhoud gevoelig zijn.
- spatborden en deuren zijn makkelijk aan te komen.
Als aankoopadvies wordt met name genoemd:
-luchtklep
- kachelslangen
- remmen
- onderstel
Ik zou mensen die een eend willen kopen dit artikel niet aanraden als handleiding voor hun aanschaf.
Geplaatst: za 1 apr, 2006 14:08
door Transat
Lekker artikel! Ik ga ook twijfelen aan de nauwkeurigheid van hun andere artikelen....
Geplaatst: za 1 apr, 2006 19:43
door Delfosso
De kachelslangen zijn idd een heel belangrijk punt. Het kost nogal wat om deze te vernieuwen
Geplaatst: za 1 apr, 2006 19:59
door pcrodent
Die brievenbus (luchtklep) ís toch ook echt een rotding om te repareren als ie stuk is?
Geplaatst: za 1 apr, 2006 23:49
door Punky
pcrodent schreef:Die brievenbus (luchtklep) ís toch ook echt een rotding om te repareren als ie stuk is?
Maar dit beschrijven alsof het een van de lastige klussen is en dat je er bij aanschaf goed op moet letten lijkt me wat overdreven. De koets lijkt me een zinvollere zaak om goed te bekijken.