Pagina 1 van 2

spoorstangkogelbout

Geplaatst: za 1 apr, 2006 23:21
door Jorg
Ik ben bezig met de demontage van het stuurhuis. Op dit moment loop ik vast op de spoorstangkogelbouten (zie nr.17 op het figuur). Ik heb de opsluit-/stelmoer (nr.19) en de kogelboutcup (nr.18 ) gedemonteerd, maar ik krijg de spoorstangkogelbout er niet uit.

Afbeelding

Weet iemand misschien raad?

Geplaatst: zo 2 apr, 2006 16:22
door Ramon
als je het hele binnewerk er uit haald dan kan jeje spoorstang er af meppen dorrmiddel van warm stoken.

die kogel krijg je er uit als je de borg pen 20 en die moer los haald, kan je de kogele schuin er uit slaan

Geplaatst: zo 2 apr, 2006 17:00
door Jorg
Ik heb al geprobeerd om met een 'drijver' de spoorstangkogelbout er schuin uit te slaan, maar dit heeft helaas niet geleid tot het juiste effect. Het lijkt erop alsof de kogelbout blijft 'hangen' door dat randje wat erop zit.
Van de week nog maar eens gaan proberen met wat meer geweld.

Geplaatst: wo 5 apr, 2006 19:35
door Jorg
De eerste stuurkogelbout krijg ik er wel met geweld uitgeslagen, maar de tweede krijg ik er nooit op die manier uit. Is het misschien niet de bedoeling om een trekker o.i.d. te gebruiken?
Voordat ik alles sloop (heb namelijk ook al de naafdop van de wieltrommelrem achter en de naaldlager van het stuurhuis -nr29- gesloopt), hoop ik toch dat iemand mij hier verder mee kan helpen. Volgens mij is het eruit slaan niet de juiste oplossing. Of toch wel?

Geplaatst: wo 5 apr, 2006 20:40
door Duintje
waarom wil je dit allemaal demonteren ?

Geplaatst: do 6 apr, 2006 03:30
door Ramon
om het te reviseren!!!!

Geplaatst: do 6 apr, 2006 10:14
door Jorg
Juist!

Maar heeft iemand heeft ervaring mee hoe ik dit zou moeten doen?

Geplaatst: do 6 apr, 2006 10:41
door burtonbouwer
Jorg schreef:Juist!

Maar heeft iemand heeft ervaring mee hoe ik dit zou moeten doen?
Volgens mij heb je hier een speciale trekker voor nodig

Geplaatst: zo 9 apr, 2006 17:15
door Jorg
Ik ben eruit! De spoorstangkogelbout bleef plakken aan de kogelboutcup. Met de schroevendraaier van elkaar gescheiden en toen het ineens een fluitje van een cent.
Het reviseren kan beginnen ......

Geplaatst: zo 9 apr, 2006 17:18
door Jorg
Ik ben eruit! De spoorstangkogelbout bleef plakken aan de kogelboutcup. Met de schroevendraaier van elkaar gescheiden en toen het ineens een fluitje van een cent.
Het reviseren kan beginnen ......

Geplaatst: zo 9 apr, 2006 18:46
door Jacobus_XIII
Jorg schreef:Ik ben eruit! De spoorstangkogelbout bleef plakken aan de kogelboutcup. Met de schroevendraaier van elkaar gescheiden en toen het ineens een fluitje van een cent.
Het reviseren kan beginnen ......
Ik ben ook bezig met het reviseren van m'n stuurhuis. Mijn oude glijlager was aardig versleten. Ik heb een nieuw glijlager gekocht, maar deze krijg ik alleen met grof geweld in het stuurhuis (nummer 21).

Zit er verschil tussen het glijlager van een Ami Super en die van een 2cv? Ik ben namelijk bezig met het stuurhuis van een Ami Super en gebruik een 2cv glijlager.

Geplaatst: ma 10 apr, 2006 08:26
door Ramon
ik heb net alles weer terug in de eend zitten op het stellen van de spooring na rijd het zo heeeerlijk nergens niks geen speling.

wat een verschil

Geplaatst: ma 10 apr, 2006 10:30
door Jacobus_XIII
Ramon2cv schreef:ik heb net alles weer terug in de eend zitten op het stellen van de spooring na rijd het zo heeeerlijk nergens niks geen speling.

wat een verschil
Hoe makkelijk kon jij het glijlager in het stuurhuis bewegen?

Geplaatst: ma 10 apr, 2006 15:03
door Ramon
ja vrij gemakkleijk, die is niet vervangen, zat niet in het revisie setje

vandaag sporing laten stellen (20 euro)
en het rijd weer heerlijk, een hoop moeite alles vervangen maar het is het meer dan waard

Geplaatst: ma 10 apr, 2006 22:28
door jeroentje
Dat het niet in het revisiesetje zit wil niet zeggen dat het niet te krijgen is. Kijk eens bij bv ecas, der franzose, burton, cassis etc.