Pagina 1 van 2

met de vering door de keuring

Geplaatst: di 4 apr, 2006 21:29
door PVDS
Hallo,

Binnenkort is het zover: mijn eerste keuring.
En ik verwacht "zever" met de vering. Niet dt ze slecht is, gewoon typisch
2pk

Nu is mijn vraag: een vriend van mij maakte me er attent op dat, als de wagen de test van de vering niet zou doorstaan, je het recht hebt om te eisen dat de test gebeurt met de criteria zoals die die golden in 1973.
Klopt dit en zo ja hoe regel ik dit praktisch?
Moet ik dan om de stationschef vragen en zo ja wat zijn dan die "soepelere
criteria"

Of zijn er misschien nog tips?

Geplaatst: di 4 apr, 2006 23:08
door Punky
Ik heb ooit van een belg gehoord dat stoeptegels achterin wonderen doet voor de keuring. :wink:

Geplaatst: wo 5 apr, 2006 00:52
door Bob
Zelf heb ik daar nooit (= drie opeenvolgende jaren) een probleem mee gehad (keuringscentrum van St-Niklaas) . Met normale bandendruk en zonder stoeptegels noch andere ballast achterin.

Geplaatst: wo 5 apr, 2006 09:13
door flusc
hoi, PVDS

in belgie mag je gewoon vragen dat je je achterin de wagen mag zetten, ik had eerst problemen met de vering maar als ik erin zat was alles ok... ( wildit nu wat zeggen over men gewicht :D)
of leg er gewon een zak cement in...

Geplaatst: wo 5 apr, 2006 09:35
door CitRoel
Wat wazig! Wat zou er niet goed aan zijn dan?

Geplaatst: wo 5 apr, 2006 13:46
door Green-Duckman
Ja wat is dat ut puntje waar die voor jou afgekeurd op kan worden??

Een eend veert raar, maar dat weten ze bij de garage ook wel!!

Geplaatst: wo 5 apr, 2006 13:49
door backfire
he he een eend veert niet "raar" vind t gewoon lekker.

snap er ook niks van, zo is de eend toch ontworpen? gaan ze in belgie bepalen hoe een eend moet veren?

rare jongens die belgen :D

Geplaatst: wo 5 apr, 2006 14:02
door Miekegeit
Ja, als ze ze bij de keuring op van die trilplaten ofzo zetten, dan moet je binnen een bepaalde waarde zitten. En dit is soms nogal moeilijk met een 2pk, door de vering...
Maar wij hebben er ook geen problemen mee gehad...
Er wordt gezegd van er een zak cement in te leggen, maar dit helpt ook niet altijd heb ik gehoord... :roll:
In ieder geval : succes :wink:

Geplaatst: wo 5 apr, 2006 15:25
door robin2cv
hey
wel de gemakkelijkste truk is u banden zachter zetten.

Ik zet de mijn op 1kg ongeveer. Als dit op de contole dan nog niet lukt dan zetten ze deze gewoon harder en zeg j edat je van niks wist. No problemo. Nu ze weten ook dat de veertest eigenlijk niet juist is voor een geit.
Ik ben nog maar 1 jaar erzo niet doorgeraakt en met 800gr ook niet dus achteraan 2 nieuwe gestoken
prob opgelost
robin

Geplaatst: wo 5 apr, 2006 15:26
door backfire
hebben we het hier dan over veren of de schokbreker?

Geplaatst: wo 5 apr, 2006 15:28
door robin2cv
schokbreker vervangen
greets robin

Geplaatst: wo 5 apr, 2006 16:16
door flusc
het gaat idd niet om de vering maar over de schokbrekers en daar hebben wij in belgie zeer strenge normen voor..
een eend weegt niet genoeg ...

Geplaatst: wo 5 apr, 2006 17:09
door Aloha Beach Cruiser
als een eend goed veert, moet ie (volgens mij) na het (hard) naar beneden duwen van de bumper, in 1 keer weer tot stilstand komen..

volgens mij is 2 tot drie keer op en neer gaan net binnen de keurings norm

Geplaatst: wo 5 apr, 2006 17:21
door CitRoel
En die oude eendjes met bateurs geven zeker ook moeilijkheden?

Geplaatst: wo 5 apr, 2006 17:53
door Handjes
Volle tank en flink wat zware troep achterin.

En eisen dat ze ook nog even 'handmatig' vaststellen dat de koets binnen 1 beweging echt tot stilstand komt.