Pagina 1 van 1

lekkende cilinderkop

Geplaatst: do 6 apr, 2006 20:53
door Henny
Toen ik vandaag een stukje ging proefrijden met mijn 2cv6 begon het erg te naar uitlaatgassen te stinken in de auto. Van ellende de klapraampjes en de ventilatieklep open gehouden. Bij controle bleek de uitlaat niet te lekken, maar kwam het bij mijn rechtercilinderkop vandaan. Het weekend wil ik proberen het euvel te fixen. Iemand goede raad. Mag er bijvoorbeeld vloeivare pakking worden gebruikt tussen cilinder en motor en/of cilinder en kop en zo ja welke???

Henny

Geplaatst: do 6 apr, 2006 22:26
door Aloha Beach Cruiser
nee, zou ik niet doen.. lijkt me knooi werk! gewoon nieuwe pakking er tussen
zuiger(veren) niet verdraaien ten opzichte van de cilinder, theoretisch moet ie dan opnieuw inlopen..

Geplaatst: do 6 apr, 2006 22:27
door joost2cv
Vloeibare pakking tussen cilinderkop en cilinder zou ik niet doen, daarbij is het een behoorlijke rand waar de cilinder in de kop valt.
Weet je zeker dat het van de cilinderkop komt, wat vaker gebeurt dat er een bougie scheef in de cilinderkop is gedraaid (of geweest). Oliekoeler leiding (aansluiting) niet lek?

Groeten Joost

Geplaatst: do 6 apr, 2006 22:33
door Punky
charleston tuning schreef:nee, zou ik niet doen.. lijkt me knooi werk! gewoon nieuwe pakking er tussen
De cilinders en koppen zitten naar mijn weten koud op elkaar. Zonder pakking! :roll: Heb er pas nog 2 uit elkaar getrokken namelijk.

Als het daar zou lekken, dan zou je ook geen compressie hebben toch???

Zit je spruitstuk wel goed? OF zijn de pakkingen daar lek. Op de in en uitlaat van het spruitstuk zit namelijk WEL een pakking.

Geplaatst: do 6 apr, 2006 22:42
door jeroentje
Zitten idd geen pakkingen tussen. je kunt het zaakje demonteren en dan met wat slijppasta de kop en de cilinder op elkaar inslijpen.

(als dat de oorzaak was)

Geplaatst: do 6 apr, 2006 22:43
door Aloha Beach Cruiser
je hebt gelijk ja, 'k bedoelde de pakking tussen cilinder en blok

Geplaatst: do 6 apr, 2006 22:49
door Punky
charleston tuning schreef:je hebt gelijk ja, 'k bedoelde de pakking tussen cilinder en blok
Daar ben ik ook nog nooit iets tegengekomen hoor? :roll:

Geplaatst: do 6 apr, 2006 22:52
door Tom Duckpower
Punky schreef:
charleston tuning schreef:je hebt gelijk ja, 'k bedoelde de pakking tussen cilinder en blok
Daar ben ik ook nog nooit iets tegengekomen hoor? :roll:
kun je ook niet tegenkomen
blok en cilinder zitten koud opelkaar gemonteerd.
Tussen kop en cilinder kan bij een gevlakte kop (in extreme gevallen), wel een pakking gezet worden om de compressie niet te verhogen

Geplaatst: do 6 apr, 2006 23:07
door Ramon
spruitstuk los , de boutjes ietsie losser,

dan je koppen vaster zetten (liefst op het moment)

en dan spruistuk weer vast en rijden maar

Geplaatst: vr 7 apr, 2006 14:02
door Aloha Beach Cruiser
Punky schreef:
charleston tuning schreef:je hebt gelijk ja, 'k bedoelde de pakking tussen cilinder en blok
Daar ben ik ook nog nooit iets tegengekomen hoor? :roll:
mijn excuses, ik ben in de war met de visa :oops:

Geplaatst: vr 7 apr, 2006 20:55
door Henny
Vanavond mijn cilinderkoppen met de opgegeven kracht van eest 10 en in 2e instantie 20 nm aangetrokken en alles weer gemonteerd. Ik heb het idee dat het wel geholpen heeft. Is er een manier om uitlaatgassen te meten in de auto ??
Volgende week moet hij worden gekeurd. Kan hij hierop worden afgekeurd??
Bij het gas loslaten ploft de auto alsof hij een abarth uitlaat heeft en ik denk dat mijn 123 ignection onsteking nu nog afgesteld moet worden.

Henny

Geplaatst: za 8 apr, 2006 09:01
door Punky
charleston tuning schreef:mijn excuses, ik ben in de war met de visa :oops:
Geeft niet. :wink:
Ik had al zo'n vermoeden. :lol:

oorzaak gevonden??

Geplaatst: ma 24 apr, 2006 23:19
door Henny
Ben vanavond bezig geweest met het onderzoeken van mijn uitlaatsgas probleem in de cabine. Bij het spruitstuk bleek een ringetje verkeerd te zitten (aan de rechteruitlaatkant tussen de pakking en de kop) waardoor de pakking behoorlijk verbrand was. Ik heb er nog geen 200 km mee gereden en denk dat dit de oorzaak van mijn uitlaatgasprobleem is geweest. Zeker weet ik dit niet en ik vraag me af of het verstandig is alsnog de kop te demonteren en te bekijken of die hier ook lekt.
Kan iemand mij adviseren wat ik het beste kan doen??

Henny

Geplaatst: di 25 apr, 2006 16:37
door André Post
Als je compressie meting doet weet je gauw of er iets lekt.