Pagina 1 van 2

adapterschijven GS bak

Geplaatst: za 8 apr, 2006 21:22
door freek W.
Wie heeft er een tekening van de adapterschijven voor de bevestiging van de aandrijfassen op de GS 1220bak?
Uiteraard met maten foto heb ik.http://www.cats-citroen.net/citroen_aty ... box_02.jpg

Geplaatst: za 8 apr, 2006 22:54
door Evan
ik kan je er niet aan helpen, maar
als je ze gaat (laten) draaien hebben er misschien meer mensen intresse?
waaronder ik :)

Geplaatst: za 8 apr, 2006 22:56
door freek W.
Evan schreef:ik kan je er niet aan helpen, maar
als je ze gaat (laten) draaien hebben er misschien meer mensen intresse?
waaronder ik :)
Dat is geen probleem

Geplaatst: ma 10 apr, 2006 18:19
door A3
tekeningen heb ik.

pm maar!

Geplaatst: ma 10 apr, 2006 19:02
door flash
zijn er verschillende aansluitingen op de types gs/gsa bakken onderling??
ik wil namelijk ook schijven gaan (laten)draaien

Geplaatst: ma 10 apr, 2006 19:08
door A3
Bij mijn weten zijn er geen verschillende op gs(A) bakken.

Ami super is ook hetzelfde.

Geplaatst: zo 16 apr, 2006 23:03
door freek W.
A3 schreef:tekeningen heb ik.

pm maar!
A3 heb je al wat gevonden?

mvg Freek

Geplaatst: ma 17 apr, 2006 19:01
door Evan
A3 schreef:Bij mijn weten zijn er geen verschillende op gs(A) bakken.
Ami super is ook hetzelfde.
idd maar de van de GS afgeleide bakken: de visa bak en de LN bak zijn wel anders kwa aansluiting op de aandrijfassen

Geplaatst: ma 29 mei, 2006 15:03
door catscit
klopt, alle GS, GSA, Ami Super en Axel bakken hebben de zelfde aandrijfasbevestiging.

Kijk es wat ik vandaag binnenkreeg:

http://www.cats-citroen.net/citroen_mus ... v4_074.jpg
http://www.cats-citroen.net/citroen_mus ... v4_075.jpg

4 setjes (niet te koop), met nieuwe specs. Deze zijn precies dik genoeg om het breedte verschil tussen de G bak en de A bak op te vangen, anders worden de aandrijfasjes wat kort!

Denken jullie ook aan de schroeven als je wat gaat laten maken? Da's M9

Wat jullie met een gs bak in je atype moeten is mij trouwens een raadsal, a3 begrijp ik, maar de rest? Ik ben benieuwd...

Oh ja, duckservice verkoopt die ringen gewoon hoor. (die op mijn site staan bij de bak conversie zijn van duckservice).
http://www.cats-citroen.net/citroen_aty ... rsion.html

Geplaatst: ma 29 mei, 2006 21:29
door Evan
Deez jongen had even niet nagedacht en bedacht nu dat ie maar een spacer er tussen ging zetten, want op de LN bak zitten de bevestigingsbouten op dezelfde plekken als bij een A-bak. Dus ICM GS remmen zijn alleen de aandrijfassen iets te kort, wat dan met een passende spacer opgevuld moet worden. De GS-schijven worden van nieuwe gaten voorzien en de binnendiameter van de mof, die over de asstomp valt moet 2,7mm uitgedraaid worden.

Tja of je kunt, ipv spacers, het buitenste schuifstuk verlengen,...

Geplaatst: ma 29 mei, 2006 21:48
door catscit
en waar heb jij een lna bak voor nodig?

Trouwens, indien gewenst heb ik een bron in frankrijk voor lna bakken..

Geplaatst: ma 29 mei, 2006 21:56
door Evan
Nee géén LNA bak -> LN bak, voor de acapickup met visablok.
Het is volgens jouw berekeningsprogrammaatje de bijna ideale bak icm 145 xzx banden.

ik kan hier in de buurt met wat vragen waarschijnlijk ook nog aan een LN/A? bak komen. Maar voor de Acapickup heb ik m toen al uit een dorp bij Leuven in de buurt gehaald.

Geplaatst: ma 29 mei, 2006 22:01
door catscit
hmmm, 120 motor vs 122km/h voor de bak?
Die bak lijkt mij aan de lange kant (of je moet ene 630 blok hebben).
135er banden is al beter.
Met 145er banden zou ik de originele (aca)dyane bak pakken!
En als je veel beladen rijdt zou ik dat zoiezo doen.

Geplaatst: ma 29 mei, 2006 22:07
door Evan
122 motor vs 122 bak, volgens de tuning calculations.
ik heb wel een beetje gesjoemeld met de CW waarde omdat de pickup een minder groot frontaal oppervlak heeft.

Geplaatst: ma 29 mei, 2006 22:13
door catscit
ja maar de wervelingen zijn VEEL groter dus de CW wordt eerder slechter als beter. Denk dat je beter je blok kunt gaan tunen, anders heb je ene probleempje. Ik weet waar ik het over heb, ik heb hier een eend en ami staan met ami super bak en visa motor op lpg. Theoretisch gezien gaat het NET. En dat klopt ook, rijdt heel relaxed. Tot je flinke wind tegen hebt, dan kom je ineens niet meer in z'n 4!