een 2cv restaureren of een goeie kopen?

Hier kun je jezelf voorstellen, of met je nieuwe 2cv gaan pronken.
Plaats reactie
erwt
Beginner
Beginner

een 2cv restaureren of een goeie kopen?

Bericht door erwt » di 11 apr, 2006 12:14

Zo, ik zal me ook even voorstellen. Misschien een beetje onnodig omdat de meeste mij al kennen van citroen-forum.nl en wellicht als webmaster van de DS club.

Ik ben dus Gert Timmerman, ben 22 jaar en woon in Groningen. In het begin van dit jaar hebben we onze (ik ben getrouwd) BX GTi verkocht. Na een AX te hebben gehad wou ik persee hydraulisch rijden en het werdt dus een BX GTi. Geweldige rappe auto. Maar omdat ie een beetje te duur werd voor een studenteninkomen mocht ie weer de deur uit.

M'n vrouw (shit wat klinkt dat oud! Dus nu gewoon Ellie) wou - sinds ze met het citroenvirus is aangestoken - altijd al een 2cv hebben. En ik moet zeggen dat ik het ook wel een geweldige auto vind. Kortom: onze volgende auto wordt een 2cv en wel een besteleend.

Het lijkt me gaaf om er een helemaal te restaureren. Alleen ik heb daar nog helemaal geen ervaring mee. Ik heb wel wat autoklus ervaring. Zo heb ik het hele remsysteem vervangen van mn oude AX, help ik mn pa met zn CX die gedemonteerd wordt en heb ik de remmerij van een Golf wel eens vervangen. Maar als je een 2cv wilt restaureren komt er nog veel meer bij kijken. Wat adviseren jullie mij?
Het lijkt me ook leuk om iemand erbij te hebben die er verstand van heeft en dan de 2cv restaureren. Dan leer je veel meer.

Ik heb bijvoorbeeld een leuke Acadiane gezien waar veel laswerk aanzit (chassis, dorpels, bodemplaten) voor een leuk bedragje. Maar lassen heb ik nog nooit gedaan ..

Ik ben benieuwd naar jullie tips / opmerkingen / suggesties / vragen

Klaas Jan Franssen
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Klaas Jan Franssen » di 11 apr, 2006 12:54

Hey Gert, door wie is Ellie aangestoken?
Toch niet door een oud vriendje van haar of wel? :)