Pagina 1 van 1
Lassen aan een LNA
Geplaatst: ma 17 apr, 2006 00:35
door Princejoao
Dag mensen,
De LNA komt er aan, een hele mooie "canelle" met 2 gaten in de dorpels...
Hoe kan ik deze het beste lassen? De lak is ook verweerd kan ik deze zelf bijwerken?
Groeten!
Re: Lassen aan een LNA
Geplaatst: ma 17 apr, 2006 10:10
door Handjes
Bij lassen moet je eerst goed alle rotte delen wegslijpen. Het liefst nog wat meer wegslijpen dan de zichtbare roest. En vervolgens goed (!) inspecteren of er nog meer rot is in die dorpel. De dorpel heeft bij een LNA een dragende functie. Het is ook wat dikker plaatwerk. Je kunt ook denk ik wel een complete dorpel kopen, maar dan moet je eerst een ondervangende constructie bouwen omdat de koets anders instort.
Het lassen zelf overlaten aan een lasser met ervaring op aut0plaatwerk. Bijvoorbeeld bij een Peugeot specialist.
Lakwerk kun je wel oppoetsen met polish achtige middelen. Ik zou niet direct de groene Commandant nemen, want dat is vrij agressief.
Geplaatst: ma 17 apr, 2006 18:59
door Evan
Je kunt de LNA natuurlijk tijdens de klus ook "opvangen"met een balk onder de bewuste dorpel, tenminste als je niet de hele dorpel eruit hoeft te slopen.
Als er alleen een stukje in moet, idd zoals Handjes zegt: de randen geheel kaal maken. Maar ipv uitslijpen, kun je het gat ook uitfrezen, dat kan schelen in de additionele schade die je aanricht. ALs je geen laservaring hebt zou ik het klusje door een persoon met ervaring laten uitvoeren.
gat
Geplaatst: ma 17 apr, 2006 19:06
door Princejoao
Dank jullie wel alvast.
ik denk niet dat de hele dorpel er uit moet, het zijn gaatjes van 2 bij 2 cm dus niet om over naar huis te schrijven. Ik twijfel ook nog over de wagen. hij kost 250 euro, differentieel zit vast en de plekjes. verdewr netjes. Zouden jullie het doen>? de mijnheer wil niet van de prijs wijken.
Geplaatst: ma 17 apr, 2006 21:29
door Evan
Grote kans dat die gaatjes nog wat groter worden als je ze kaal maakt (of is de dorpel al kaal?)
250 euro voor een auto met vast diff. en gaten in het koetswerk? (als het een eend was
)
Het is wel een rot klus om de bak eruit te trekken, en die moet je nog vinden eerst.
Die dorpel klinkt vooralsnog niet heel dramatisch, maar ik houdt wel een slag om de arm wat dat betreft...
klinkt anders wel als een leuk hobbyproject.
Zelf zou ik het niet doen, omdat het een van de weinige citroëns is waar ik niks in zie. maarja das mijn smaak natuurlijk.
Geplaatst: do 20 apr, 2006 11:18
door Handjes
Een LNA is eigenlijk een heel schattig autootje met een best bijzonder jaren 70 design (van binnen leuker dan van buiten). Maar het is en blijft een Peugeot. Eigenlijk de Smart van eind jaren 70/begin jaren 80. Enorm populair in o.a. Italie toen!
Een Canelle - speciaal model waar en maar 2000 van gebouwd zijn - is altijd een 1.1 toch? Want ik weet nog wel een LNA 2 cilinder die je zou kunnen overnemen. Bijvoorbeeld voor de bak. Overzetten is met een motortakel prima te doen!
Geplaatst: zo 14 mei, 2006 22:17
door catscit
dat past dus niet een 2 cylinder in de canelle, dan moet je het hele subframe voor ombouwen.
Verder, als het differentieel vast zit dan is de bak puin?
En als er gaten in de dorpels zitten, loop dan de veerpoot houders achter maar eens GOED na. Die zullen ook wel erg rot zijn.
Als dat zo is komen je bij een verkeersdrempel de veerpoten door de wielkast naar binnen. errug fijn. We hebben 4 lna's en een ln gehad, vele tonnen km mee afgelegd. altijd dezelfde ellende.
Geplaatst: zo 14 mei, 2006 22:37
door Flying Duckman
Je hebt een pb!
Gewoon doen die LNA, het zijn fantastisch leuke auto's, ik heb er ook nog een staan die helaas te slecht is...vandaar pb, misschien kun jij er nog wat mee!
succes!