Pagina 1 van 1
Welke onderdelen kan ik allemaal laten galvaniseren?
Geplaatst: wo 19 apr, 2006 14:17
door 2cv6spécial
Ik ben dus op het punt gekoment dat alle oude stukken gestraald zijn enzo.En nu had ik volgende vraag.Welke stukken kan ik allemaal laten galvaniseren? Ik dacht aan:
accuhouder
kachelpotten
ijzeren ding rond de ventilator(heet dit niet koeltunnel?)
motorkapsteun
haak die de motorkap dichthoud
eventueel ook spruitstuk
....
Welke dingen gaan nog(of helemaal niet)?
groet
Geplaatst: wo 19 apr, 2006 15:12
door Ramon
waarom zou je dat willen?
motersteun kost 3 euro
de koeltunnel en de kachelpotten is wel een idee
maar de rest daar gebeurd niks mee qua roest
Geplaatst: wo 19 apr, 2006 15:37
door Tom Duckpower
spruitstuk niet doen...
Aan de binnenkant zit een laag(je) koolstof, en daar hecht het zinklaagje niet op. Met als gevolg dat het loskomt.
Is meen ik al ergens een draadje over
zie hier:
KLIKKEN!!!
motorkap steun weer ik niet op dat gaat.
waarom wil jet het verzinken? tegen de roest? of omdat je het mooi vind?
als het tegen de roest is zou ik de motorkapsteun, windhaak enzo allemaal laten, die roesten nooit tot heel zelden...
Geplaatst: wo 19 apr, 2006 15:54
door backfire
nee die breken hoogstens af, vouwen dubbel of laten je motorkap spontaan los

Geplaatst: wo 19 apr, 2006 17:35
door 2cv6spécial
ja,bij mij is er geen een onderdeel dat niet helemaal geroest is

Ik boeld niet een motorsteun,maar de stang die de motorkap omhooghoud als ze open staat. Kleppendeksels horen ook niet te roesten,maar de mijne zijn zo roestig als het maar kan...

Ik doe het vooral als bescherming tegen roest,maar het is natuurlijk ook mooi.Nog een optie is poedercoaten,maar dat is verschrikkelijk duur...
Geplaatst: wo 19 apr, 2006 21:00
door Punky
Houdt er ook rekening mee dat door verzinken onderdelen verhit worden en wat van vorm kunnen veranderen, iets wat de pasvorm weer niet te goede komt.

Geplaatst: wo 19 apr, 2006 21:03
door Tom Duckpower
wahahaha
een kromgetrokken motorkapsteun...
is je motorkap verlaagd in geopende stand
is weer eens wat anders

Geplaatst: wo 19 apr, 2006 21:16
door Punky
Ik doelde eerder op dat blikwerk Tom.

Geplaatst: wo 19 apr, 2006 21:21
door Tom Duckpower
Punky schreef:Ik doelde eerder op dat blikwerk Tom.

maar toch..
blikwerk? le heeft zijn koeltunnel laten doen, die is niet scheel volgens mij (of hij was het, en is na het verzinken recht getrokken)
Geplaatst: wo 19 apr, 2006 21:40
door 2cv6spécial
en is er aan probleem met de kachelpotten? Zit daar iets in dat niet verzinkt mag worden?En hoe ga ik hiervoor te werk?En is het een goed idee van de draagarmen en assen te galvaniseren?
Geplaatst: wo 19 apr, 2006 22:16
door Flying Duckman
Praat eens met Duck Service, die heeft al heel veel gedaan.
Wat in ieder geval al gedaan is is de koeltunnel, volgens mij warmtewisselaars nog niet, plaatwerk over het algemeen kan allemaal gegalvaniseerd worden.
nadeel, je moet het goed schuren, daarna speciale primer gebruiken om lak weer te laten zitten.
Geplaatst: do 20 apr, 2006 19:46
door 2cv6spécial
eens alles gagalvaniseerd is,komt er geen lak meer op,vind het niet mis het zinkkleur..Alles naar de straler brengen,en dan galvaniseren..
Geplaatst: za 22 apr, 2006 00:30
door 2cv6spécial
vandaag alle stukken bekeken en opzij gelegde wat gagalvaniseerd moet wordenHet wordt:
Motorkapsteun
haak om motorkap dicht te houden
Bevestiging voorbumpers(die twee dingen die aan het chassis gaan hangen)
Accuhouder+Beugel die de accu vasthoud
Blik dat dynamo afschermt
ijzer om dynamo in hoogte te verstellen
graag ook het spruitstuk en de kachelpotten.(weet nog steeds niet als dit mogelijk is)
koeltunnel
nog wat klein grut dat roestig is
Iemand nog tips van voorbehandeling of wat wel en wat niet mogelijk is?
grtz
Geplaatst: za 22 apr, 2006 11:28
door backfire
voorbehandeling, alles goed ontvetten. Voor de rest wordt t meestal gestraald door het berijf dat ook doet galvaniseren.