Pagina 1 van 4
motor opboren of niet?
Geplaatst: wo 19 apr, 2006 22:12
door Flying Duckman
Mijn eend is langzamerhand goed genoeg en netjes genoeg om me met andere details bezig te houden.
Ik heb in mijn garage nog een half gedemonteerd AM2A blok liggen wat ik op wil knappen.
Maar nu moeten er waarschijnlijk nieuwe zuigers in en in ieder geval nieuwe schraapveren.
Maar hoeveel win ik? En wat voor problemen kom ik tegen?
Ik kan me indenken dat de sproeierbezetting aangepast moet worden, maar hoe weet ik welke ik nodig heb? en waar kan ik sproeiers krijgen?
Verder kan ik de ontsteking zoals hij is wel blijven gebruiken, nu contactpunten, straks misschien 123 ontsteking...
En hoeveel kan ik opboren, ik weet dat 650 cc meestal gedaan wordt, maar ik heb ook al gehoord van 630 cc.
dus wat is wijsheid, en welke problemen kan ik verwachten.
Mijn belangrijkste eis is dat het betrouwbaar moet zijn en niet teveel gedoe. Opboren zal ik bijvoorbeeld laten doen door een revisiebedrijf.
Geplaatst: do 20 apr, 2006 11:03
door Ramon
wat wil je er uit eindelijk mee, ik heb zelf een paar blokken gereviseerd en ik merk als je alles moooi en goed doet dat je dan het originele vermogen weer terug krijgt en dat is meer dan genoeg. een beetje tunen ins niet erg zoals grotere sproeier of snel vliegwiel, echter word het steeds minder betrouwbaar als je verder gaat.
maak die am2a gewoon netjes, het heeft best een redelijke compressie, als je hoger wilt moet je dat uit een dyane blok slopen.
verder is het heel belangrijk wil je lekker rijden en al je vermogen hebben, dat je de carb echt goed in orde maakt
Geplaatst: do 20 apr, 2006 12:14
door Flying Duckman
Dit is overgens een al een dyane blok, of zelfs een origineel acadiane blok, dus dat zit wel goed, hij was alleen wat versleten..
Mijn eend is nogal zwaar namelijk, doordat een vorige eigenaar boven en onder van het chassis verstevigd heeft met zeker 2 mm dikke stalen platen, ding is in je eentje bijna niet te tillen zo zwaar...
Geplaatst: do 20 apr, 2006 12:52
door Frank Deusjevoo
Maar wel stevig neem ik aan!
Frank
Geplaatst: do 20 apr, 2006 13:55
door Ramon
Flying Duckman schreef:Dit is overgens een al een dyane blok, of zelfs een origineel acadiane blok, dus dat zit wel goed, hij was alleen wat versleten..
Mijn eend is nogal zwaar namelijk, doordat een vorige eigenaar boven en onder van het chassis verstevigd heeft met zeker 2 mm dikke stalen platen, ding is in je eentje bijna niet te tillen zo zwaar...
nee want aca dyanes met het moternummer am2a hebben 8:5 compressie en dyanes met nummer am2 9:1
Geplaatst: do 20 apr, 2006 17:12
door Flying Duckman
ow ok! mijn fout, ik dacht dat het precies andersom was
Geplaatst: do 20 apr, 2006 17:27
door Ramon
dacht ik eerst ook tot dat ik er 2 gesloopt had
Geplaatst: do 20 apr, 2006 19:55
door Frank Deusjevoo
Ja je bied nu ook je acadyane bak aan op markt.2cv.nl, ramon? Misschien wel leuk voor de geinterreseerden
Frank
Geplaatst: ma 8 jan, 2007 15:52
door Flying Duckman
De kogel is door de kerk. Ik ga een AK2 blokje van iemand overnemen, die ga ik tunen en een big bore set in zetten, 652 cc.
Paar sproeiers iets opboren moet genoeg zijn.
In de loop van het voorjaar moet het klaar zijn, citromobile wil ik met dat blokje doen.
Geplaatst: ma 8 jan, 2007 17:06
door Ramon
ja de bakken zijn er nog heb er 2 liefhebbers??? staat onbekent
Geplaatst: ma 8 jan, 2007 17:46
door Aloha Beach Cruiser
is de staat voor mij wel bekend ramon ?? stuur anders even een pb, ik heb wel intresse in een aca bak!! mits hij goed is!
Geplaatst: ma 8 jan, 2007 18:21
door Lelijke Eend
Wat is het voordeel van zo'n bak ?
Geplaatst: ma 8 jan, 2007 18:27
door thomaaas
Langere 4 geloof ik.
Geplaatst: ma 8 jan, 2007 18:45
door Lelijke Eend
Wat houdt dat in ?
Geplaatst: ma 8 jan, 2007 18:49
door thomaaas
Ik geloof zoiets als dat je dan met iets minder hoge toeren een hoge snelheid kan draaien, of met dezelfde toeren een hogere snelheid kunt hebben. Kijk anders ff
hier