Pagina 1 van 2
Carterbeschermingsplaat
Geplaatst: za 22 apr, 2006 20:28
door Tom Duckpower
Heb vandaag een setje klokken gekregen welke ik samen met de sensorflens wilde gaan gebruiken.
maar ik las her en der dat die flens niet echt nodig is om te meten.
Temp-sensor zit dan op de plek van de carterplug. En daarom dit topic.
De sensor steekt nl. minimaal 2cm onder het carter uit.
Vandaar dat ik een carterplaat eronoder ga hangen, zodat ik die sensor niet verrek als ik eens van de verharde weg afwijk.
Nu had ik graag van de carterplaat wat maten gehad zoals:
- * lengte
* plaats van de gaten voor de plug
* enzovoorts..
is er iemand die me die kan geven...?
alvast bedankt!
PS, niet van de chassis plaat die er standaard onderzit...daar heb ik niet zoveel aan.
Zie voor wat ik wil even de cassis-site/catalogus
Geplaatst: za 22 apr, 2006 22:04
door Punky
Ik heb deze plaat thuis liggen. Moet nog steeds onder de eend gezet worden, maar door de olielekkages maar ff eraf gelaten.
Kan van de week wel ff de gaten opmeten en uittekenen voor je. Kleine moeite.
Zal me morgen of anders as maandag denk ik wel lukken.
Die platen zitten onder je chassis geschroefd. Bij een origineel chassis (of cassis) hoef je zelfs geen gaten te boren.
Geplaatst: za 22 apr, 2006 22:09
door Tom Duckpower
hoe ik m vast maak zie ik wel..
gaat me met name om de gaten voor onder de bak en de carterplug..
vast zetten kom ik zelf wel uut
die twee gaten voor de motorsteun kun je me wel erbij meten.
Ben ik een van de weinige denk ik met een rete-bling carterplaatje (RVS
)
Geplaatst: za 22 apr, 2006 23:22
door Punky
Ik vraag me alleen af waarom je die gaten erin wilt hebben.
Eerlijk gezegd, haal ik die plaat er vaak vanaf als ik daaronder bezig ga. Door zo'n gat gaan zitten pielen is ook niet alles. en als het verkeerd gaat moet die plaat er alsnog af en moet je ook nog flink wat olie ruimen.
Geplaatst: za 22 apr, 2006 23:24
door Tom Duckpower
daar heb je een punt
hoofd ..
dan hoeft het niet meer..
lengte kan ik zelf wel beetje inschatten...
Mss wel op de eoa manier wat koelsleuven infiksen
zie ik wel..
Geplaatst: za 22 apr, 2006 23:59
door Punky
Alle gaten die er origineel inzitten zijn voor bouten of om bij aftappluggen te kunnen komen. Zitten origineel geen ventilatiegaten in.
Geplaatst: zo 23 apr, 2006 17:45
door Tom Duckpower
moet toch mijn remmen kunnen koelen zonder die ellendige koelkapjes erop
we zien wel..
eerst eens de plaat maken
Geplaatst: zo 23 apr, 2006 18:04
door Punky
Voordeel van die plaat is dat opspattend water niet op je remmen komt. Dus met nat weer minder remproblemen.
Geplaatst: zo 23 apr, 2006 18:55
door Tom Duckpower
idd, had ik laats al last van..hoop herrie bij het remmen.
dus het is wel handig dat die plaat erzit..
ga ik me van de week eens over buigen..
en welke kant rvs boven komt..de blinkende of de gepolijste
Geplaatst: zo 23 apr, 2006 19:13
door Punky
Die plaat hoef je niet te buigen hoor!!!
Maakt dat wat uit dan, na een blubberbad blinkt ie niet meer.
Geplaatst: zo 23 apr, 2006 19:20
door Tom Duckpower
maar als ik de blinkende kant boven doe..kan ik van bovenaf zien waar mijn blok ergens lekt
mss moet ik er ook 1 voor jou maken
daarna een voor de tank bouwen, en die moet ik wel buigen
Geplaatst: zo 23 apr, 2006 19:25
door Punky
Voor de tank zoek ik er ook nog een.
En mijn blokje zou straks niet meer mogen lekken.
Geplaatst: zo 23 apr, 2006 19:27
door Tom Duckpower
Punky schreef:En mijn blokje zou straks niet meer mogen lekken.
dat "zou" en "niet meer mogen" klinkt positief
als ik er 1 voor de tank heb zal ik aan je denken...(en aan mn beurs)
Geplaatst: zo 23 apr, 2006 19:28
door Punky
Hoor het wel
Moet je daar de maten van hebben trouwens. Kan ik ook voor je regelen. Denk niet dat P.Senior die al eronder geschroefd heeft zitten.
Geplaatst: zo 23 apr, 2006 19:30
door Tom Duckpower
geef maar ja..
heb ik die ook al...
als ik die ga maken, moet je me wel zeggen welke kant blinkend moet zijn, ivm het buigen