Pagina 1 van 1

uitlaten en sproeiers

Geplaatst: di 25 apr, 2006 22:50
door koos
Ik heb bij mijn eend met visa-blok de uitlaten aangepast: elke cilinder een eigen sidepipe bestaande uit een originele tweede demper. Nu knalt hij alleen nogal als ik mijn gas loslaat en ik heb het idee dat hij iets minder vermogen heeft. Nu heb ik eens ergens gehoord dat je de sproeiers kunt vervangen, maar moeten ze dan groter of kleiner?

Geplaatst: wo 26 apr, 2006 11:47
door Gerard2cv
Knallen bij gas loslaten is meestal een lekke spruitstukpakking

Geplaatst: wo 26 apr, 2006 13:02
door Eric Clemens
Lekkage ergens in het uitlaatsysteem. Kan ook een gaatje zijn. Zelf gehad met m'n motor.
Dat je vermogen mist kan ook doordat je als ik het goed begrijp geen verbinding meer hebt in het uitlaatsysteem tussen de 2 cilinders. Bij alle 2 cil die ik ken zit altijd een punt waar 2 2 cilinders bij elkaar komen en dat zit er net voor niks. Bij motOren bijv BMW kun je dit goed zien. Dit zorgt voor een betere vullingsgraad en dus meer koppel en vermogen als ik me goed herinner. Iets met gebruik maken van pulsaties in het uitlaatsysteem.[/b]

Geplaatst: wo 26 apr, 2006 18:37
door Aloha Beach Cruiser
maar hoog in de toeren zou dit dan weer goed moeten maken zo'n uitlaat lijkt me dan... maar bij een standaard blok ... :roll:

Geplaatst: wo 26 apr, 2006 19:52
door koos
Het vermogens verlies zit ook alleen in de lage toeren. Vanaf een bepaald aantal toeren trektie als een lier! Het blijft Visa-power.
Tegen het knallen zal ik mijn pakkingen eens controleren, bedankt voor de tips.

Geplaatst: zo 30 apr, 2006 23:04
door catscit
het vermogens verlies komt doordat je bij lage toeren de 2e cylinder nodig hebt om de uitlaatgassen uit de cylinder te trekken.
Met 2 enkele uitlaten heb je aanmerkelijk minder koppel onderin als met de standaard uitlaat. Een goeie 2in1 uitlaat zoals je ziet op de 24uurs racers geeft over het hele bereik koppelwinst en geeft aanmerkelijk minder herrie.
Maar het is maar net wat je wilt natuurlijk.

Knallen kan ook zijn omdat je 2 "losse" uitlaten hebt.

Geplaatst: ma 1 mei, 2006 12:29
door koos
Er zit toch in het spruitstuk een verbinding tussen de twee cilinders? Of is dit niet genoeg. Het liefst had ik de originele uilaat gehouden, maar ik heb het visablok in een AZ zitten met staande pedalen en die wilde ik behouden. Met andere woorden de uitlaat zit in de weg voor mijn hoofdremcilinder. De uilaten koppelen onder het chassis lijkt me iets te laag uit te komen.

Geplaatst: ma 1 mei, 2006 13:08
door catscit
modern blok met staande pedalen:

http://www.cats-citroen.net/citroen_fea ... index.html

uitlaat staat er ook bij.
De verbinding onder de carbu is niet genoeg, zit meestal ook helemaal dicht ook.

Geplaatst: ma 1 mei, 2006 16:00
door koos
Dank je wel!! Heb ik weer lekker wat te lassen.