Pagina 1 van 1
welke remleiding en andere vragen
Geplaatst: vr 28 apr, 2006 20:46
door supercees
de remleidingen van onze eend zijn danig verweerd, diepe putcorrosie, dus aan vervanging toe. koets is van het chassis, dus das makkelijk.
drie vragen:
1: is het vervangen van de remleidingen welke door de achteras naar de beide wielen lopen moeilijk lastig?
2: welke remleiding is de beste keus: het origineel roest, oftewel is er een alternatief van niet roestend materiaal?
3: de klemmetjes op de achterste wielarmen waarin de remleiding gekneld hoort te zitten zijn afgebroken. mag ik dat vervangen door tie-ripjes of moet ik 2 beugels fabrieken en lassen? en om de hoeveel cm moet er een klemmetje aan het chassis zitten van meneer de apk-keurmeester
Geplaatst: za 29 apr, 2006 08:11
door Frank Munneke
1. Is een vervelend klusje maar goed te doen. Moet je benzinetank er wel onderuit (eerst leegrijden) en je moet een speciaal remleidingsleuteltje hebben dit is een zeskant open ring (± 10 eur0).
2. Bij alle 2cv specialisten kan je koperen remleiding laten maken roest nooit meer.
3. Als het maar deugelijk vastzit, en met voorkeur een rubbertje (opengesneden benzineleiding) er omheen.
succes Frank
Geplaatst: za 29 apr, 2006 08:17
door flusc
ik ken veel mensen die het vervangen van die achterste remleidingen een rotklus vinden, maar ik heb beide kanten in minder dan 15 min vervangen.
als je wat kan koteren ben je er zo...
voor de rest zijn die klemmetjes best gewoon te vervangen ze kosten niets en dit is echt de makkelijkste man om ze weer vast te hangen
Niels
Geplaatst: za 29 apr, 2006 17:47
door supercees
ok. koper dus. benzinetank is ook reeds gedemonteerd. en niels, wat bedoel je met koteren?
Geplaatst: za 29 apr, 2006 18:27
door jeroentje
Om heel precies te zijn, koper/nikkel leidingen. Deze roesten nooit meer. Een citroen specialist heeft het benodigde gereedschap om de specifieke citroen flares eraan te maken. Wil ze evt ook wel voor je maken.
Geplaatst: wo 24 mei, 2006 21:14
door TB
jeroentje schreef:Om heel precies te zijn, koper/nikkel leidingen. Deze roesten nooit meer. Een citroen specialist heeft het benodigde gereedschap om de specifieke citroen flares eraan te maken. Wil ze evt ook wel voor je maken.
Ik heb voor in de achteras ook koper/ nikkel. Werkt ook erg makkelijk. Kun je ook mooi die krullen erin draaien langs een bezemsteel ofzo.
Geplaatst: do 25 mei, 2006 10:23
door catscit
je kunt bij elke 2cv specialist een set rvs remleidingen kopen. Die zijn niet zo stijf als je van rvs zou verwachten en kant en klaar, dus zo monteren.
Ik heb ze al onder 3 auto's zitten, werkt erg fijn.
Als je CuNiFer (koper/nickel/ijzer) kunt krijgen werkt dit ook goed, alleen in mijn ervaring zijn de wartels nog wel eens wat zwakjes. Als je ze laat maken (elke DS / CX/ BX specialist heeft tig meter cunifer en nippels en maakt het op maat) let dan even op, er zijn nippels met dezelfde draad maar een 10mm zeskant, dat is echt heerlijk spul, die draai je zo overal in.
Geplaatst: do 25 mei, 2006 11:12
door TB
catscit schreef:je kunt bij elke 2cv specialist een set rvs remleidingen kopen. Die zijn niet zo stijf als je van rvs zou verwachten en kant en klaar, dus zo monteren.
Ik heb ze al onder 3 auto's zitten, werkt erg fijn.
Als je CuNiFer (koper/nickel/ijzer) kunt krijgen werkt dit ook goed, alleen in mijn ervaring zijn de wartels nog wel eens wat zwakjes. Als je ze laat maken (elke DS / CX/ BX specialist heeft tig meter cunifer en nippels en maakt het op maat) let dan even op, er zijn nippels met dezelfde draad maar een 10mm zeskant, dat is echt heerlijk spul, die draai je zo overal in.
Klopt die 10 mm heb ik ook al bij een achterwiel van m'n eend aangetroffen, terwijl aan de andere kan een 8mm zat. Verschil was gelijk merkbaar.
Geplaatst: vr 2 jun, 2006 16:54
door geko
Of truuk met touwtje.
touwtje aan oude remleiding knopen (in midden van as)
oude remleiding er uit trekken en touwtje losmaken
nieuwe remleiding op plek van oude knopen
touwtje trekken en remleiding zit op z'n plek
scheelt een hoop gejutter , geklooi , gepiel enz