vermogenstest dag
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
vermogenstest dag
Zoals opgegeven ben ik samen met de BCC en een stuk of 10 anderen.. met de charleston op de rollerbank geweest
was een leuke dag!! eerst een toerrit (wat ongeveer een rally werd ) over mooie weggetjes tussen bomen en over heuvels, erg leuk!!
aangekomen in gaanderen werden we ontvangen met koffie! leuk alle B. rijders en 1 andere EEND (een mooie !! paarse met fel geel dak!) ontmoet, leuk babbelen enz. enz.
de man van de Tunning daar zo legde ons uit hoe alles te werk ging, alles gebeurde in de 3e versnelling.. tot dikke 7000 trm. en dan gaf de computer aan STOP !! echt gaaf!!
de waarden die ongeveer gehaalt werden zijn over het algemeen na aanpassingen
- orgineel blok ongeveer 26 pk met power tube
-650 cc ongeveer 28/29 pk met power tube
-orginele visa ongeveer 30 pk zonder tube
-een iemand haalden met orgineel blok 29 pk !! (wel tube)
- weer een ander begon met 22 pk en ging naar iets boven de 26!! alleen door sproeier aanpassingen!
-ook de power tube gaf over het algemeen 2 a 3 pk extra!! dit geld voor veel eenden blokken, maar niet voor iedereen!!
deze pk's zijn op de wielen!! op de krukas is volgens de geleerden ongeveer een pk of 5 extra..
idereen haalde extra pk's op een na (was al eerder er op geweest)
mijn charly begon met 32, 2 pk (visa met snelle nokkenas + K&N )
stonk iets naar benzine in de lage toerentallen..
-na de eerste run een 1e trap sproeier verwisselt was 130, nu 125 ...
na een twede run gaf dit weinig verschil in vermogen, wel minder stinken en iets zuiniger...
- volgens de man was dit (toch wel grote) K&N filter minder geschikt voor de motor.. wat later bleek! nog was de motor te rijk! als ik dit armer zou maken ging dit ten koste van het vermogen..
de K&N nu een run verder rechtstreeks op de carb gezet... de motor kap kan net dicht nu he he eindelijk 1 hele pk erbij!! 33,5 !
en boven verwachting naar het stellen van de lucht mengregel schroef (CO dacht ik..) weer anderhalf extra... nu toch dik 35 pk op de wielen ongeveer 40 op de krukas, toch 3 pk erbij, en een minder stinkende motor die lekkerder loopt dan voorheen!!
toch was er meer uit te halen, met een ander luchtfilter, en een eerste demper die NIET leeg was gehaalt! gewoon orgineel, alleen een dikker buis eruit! dus, we gaan weer eens wat lassen binnenkort! en dan maar weer een keer testen daar, als alles klaar is ECHT GAAF!!
en de MEESTE pk's van iedreen
ook leuke contackten opgedaan!! met de andere eendrijder (s) 2 in 1 eend na deze dag nog even in epe gestaan op de Franse koopavond.. zo'n paar honderd citroen's stonden daar in de straat geparkeerd showen dan maar ingeschreven en we mochten erbij gaan staan... lekker druk en gezellig en weer veel bijkijks (zoals bijna elke citroen daar)
al met al leuke dag!!
was een leuke dag!! eerst een toerrit (wat ongeveer een rally werd ) over mooie weggetjes tussen bomen en over heuvels, erg leuk!!
aangekomen in gaanderen werden we ontvangen met koffie! leuk alle B. rijders en 1 andere EEND (een mooie !! paarse met fel geel dak!) ontmoet, leuk babbelen enz. enz.
de man van de Tunning daar zo legde ons uit hoe alles te werk ging, alles gebeurde in de 3e versnelling.. tot dikke 7000 trm. en dan gaf de computer aan STOP !! echt gaaf!!
de waarden die ongeveer gehaalt werden zijn over het algemeen na aanpassingen
- orgineel blok ongeveer 26 pk met power tube
-650 cc ongeveer 28/29 pk met power tube
-orginele visa ongeveer 30 pk zonder tube
-een iemand haalden met orgineel blok 29 pk !! (wel tube)
- weer een ander begon met 22 pk en ging naar iets boven de 26!! alleen door sproeier aanpassingen!
-ook de power tube gaf over het algemeen 2 a 3 pk extra!! dit geld voor veel eenden blokken, maar niet voor iedereen!!
deze pk's zijn op de wielen!! op de krukas is volgens de geleerden ongeveer een pk of 5 extra..
idereen haalde extra pk's op een na (was al eerder er op geweest)
mijn charly begon met 32, 2 pk (visa met snelle nokkenas + K&N )
stonk iets naar benzine in de lage toerentallen..
-na de eerste run een 1e trap sproeier verwisselt was 130, nu 125 ...
na een twede run gaf dit weinig verschil in vermogen, wel minder stinken en iets zuiniger...
- volgens de man was dit (toch wel grote) K&N filter minder geschikt voor de motor.. wat later bleek! nog was de motor te rijk! als ik dit armer zou maken ging dit ten koste van het vermogen..
de K&N nu een run verder rechtstreeks op de carb gezet... de motor kap kan net dicht nu he he eindelijk 1 hele pk erbij!! 33,5 !
en boven verwachting naar het stellen van de lucht mengregel schroef (CO dacht ik..) weer anderhalf extra... nu toch dik 35 pk op de wielen ongeveer 40 op de krukas, toch 3 pk erbij, en een minder stinkende motor die lekkerder loopt dan voorheen!!
toch was er meer uit te halen, met een ander luchtfilter, en een eerste demper die NIET leeg was gehaalt! gewoon orgineel, alleen een dikker buis eruit! dus, we gaan weer eens wat lassen binnenkort! en dan maar weer een keer testen daar, als alles klaar is ECHT GAAF!!
en de MEESTE pk's van iedreen
ook leuke contackten opgedaan!! met de andere eendrijder (s) 2 in 1 eend na deze dag nog even in epe gestaan op de Franse koopavond.. zo'n paar honderd citroen's stonden daar in de straat geparkeerd showen dan maar ingeschreven en we mochten erbij gaan staan... lekker druk en gezellig en weer veel bijkijks (zoals bijna elke citroen daar)
al met al leuke dag!!
Laatst gewijzigd door Aloha Beach Cruiser op ma 15 mei, 2006 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1365
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
yep ook! leuk met zo'n grafiekje erop! daar staan 2 runs op, ter vergelijking van!
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
yep, om hem op de plek te houden.. hieraan zitten 2 pennen die door je trek ogen gingen..
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
hey
en een gedacht wat dat ongeveer kost wil mijn blokje er ook wel eens op zetten.
welke luchtfilter zou dan wel geschikt zijn want ik moet nog een kopen. en een gedacht hoe groot de uitgaande buis moet zijn en vanwaar te beginnen ?
greets robin
ps. Ik hoop een waardige concurrent te zijn de volgende maal. Misschien toch maar snellere nokkenas steken.
en een gedacht wat dat ongeveer kost wil mijn blokje er ook wel eens op zetten.
welke luchtfilter zou dan wel geschikt zijn want ik moet nog een kopen. en een gedacht hoe groot de uitgaande buis moet zijn en vanwaar te beginnen ?
greets robin
ps. Ik hoop een waardige concurrent te zijn de volgende maal. Misschien toch maar snellere nokkenas steken.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
over het filter.. hij moet meer of makkelijker lucht krijgen! dus power tube op orgineel eend filter, of power tube in combinatie met K&N ..
die laatste wil ik proberen, dan heb je ook lekker geluid meteen!! power tube op het orginele filter misschien wel iets effectiever..
de uitlaat word bij mij straks rond 40, van die uit de eersrste demper komt! en loopt tot mijn side pipe .. dus in de eerste demper blijft alles orgineel i.v.m. de gas wisselingen en tegen druk
die laatste wil ik proberen, dan heb je ook lekker geluid meteen!! power tube op het orginele filter misschien wel iets effectiever..
de uitlaat word bij mij straks rond 40, van die uit de eersrste demper komt! en loopt tot mijn side pipe .. dus in de eerste demper blijft alles orgineel i.v.m. de gas wisselingen en tegen druk
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1365
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
Ja dat heeft die dus echt nodig die eerste demper!!
want van ut weekend weer gehoord dat ut best mogelijk is om elke cilinder appart naar 2 side pipes te laten lopen!!! en ut schijnt dat die pick-up van custom classics dat ook heeft!!
ik wil namelijk twee side pipes aan elke kant een maar weet nog niet hoe!!?????
want van ut weekend weer gehoord dat ut best mogelijk is om elke cilinder appart naar 2 side pipes te laten lopen!!! en ut schijnt dat die pick-up van custom classics dat ook heeft!!
ik wil namelijk twee side pipes aan elke kant een maar weet nog niet hoe!!?????
2cv Vert Bambou '79
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
die pickup heeft wel een orginele eerste demper, alleen er is een uitlaat poort extra bij opgemaakt! dus aan bijde kanten komt er een orginele buis uit, (die linkse in spiegelbeeld dan) en deze komt in de RVS side pipe... VEEL LAWAAI!!! wel erg VET!!! maar mij net iets te hard!~rijden is niet leuk meer op een afstand van een half uur
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
mmm, zo te horen heb ik nog wel wat te sleutelen, lol
mijne ruikt ook best naar benzine zo nu en dan. en de nokkenas is nog orgineel. Het is was zo te lezen erg intressant zo. Toch maar es kijken of ik dat ook niet eens kan gaan doen met de mijne. Toch wel een sport om zoveel mogelijk pk's uit een 2 cylinder boxer te halen. Al is het dan geen orgineel eenden blokkie meer, lol.
Leuk om te lezen joh,
Greatnix Spookeend
mijne ruikt ook best naar benzine zo nu en dan. en de nokkenas is nog orgineel. Het is was zo te lezen erg intressant zo. Toch maar es kijken of ik dat ook niet eens kan gaan doen met de mijne. Toch wel een sport om zoveel mogelijk pk's uit een 2 cylinder boxer te halen. Al is het dan geen orgineel eenden blokkie meer, lol.
Leuk om te lezen joh,
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
ja ik ervaarden het ook echt als geweldig ! 't is ook nog aardig leerzaam ook! en met een beetje geluk wat pk's extra dus en misschien zelfs een zuinigere motor!
jammer dat het wat aan de duure kant is, wel leuk om met elke aanpassing even te meten of het ook werkelijk helpt! ik ga nog een keer gewoon zonder speciale dag erheen... uitlaaten proberen en luchtfilter ed.
mooi als je dan nog 2 of 3 pk kunt pakken! is zeker haalbaar denk ik.
'k maak alles thuis voor elkaar, dat het er zo op kan! kosten rond de 55 euro per UUR dat die kerel bezig is maar als alles in orde is, moet dat binnen een uur zeker lukken! je kunt sleutelen aan sproeiers e.d. terwijl die gewoon nog binnen op de rol staat! (wel even motor uit natuurlijk!)
voor een georganiseerde dag was dat 65 Euro inclusief eten en drinken
jammer dat het wat aan de duure kant is, wel leuk om met elke aanpassing even te meten of het ook werkelijk helpt! ik ga nog een keer gewoon zonder speciale dag erheen... uitlaaten proberen en luchtfilter ed.
mooi als je dan nog 2 of 3 pk kunt pakken! is zeker haalbaar denk ik.
'k maak alles thuis voor elkaar, dat het er zo op kan! kosten rond de 55 euro per UUR dat die kerel bezig is maar als alles in orde is, moet dat binnen een uur zeker lukken! je kunt sleutelen aan sproeiers e.d. terwijl die gewoon nog binnen op de rol staat! (wel even motor uit natuurlijk!)
voor een georganiseerde dag was dat 65 Euro inclusief eten en drinken
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1365
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
is wel een keer gaaf!! tuning meeting voor ducks! en alle andere (standaard) eendjes natuurlijk ook!
zou zoiets duur zijn? en kunnen ze dan ook alles meeten? niet alleen pk's maar ook co e.d. om te zien wat er veranderd moet worden..
zou zoiets duur zijn? en kunnen ze dan ook alles meeten? niet alleen pk's maar ook co e.d. om te zien wat er veranderd moet worden..
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/