Mijn 602 motor blaast tussen kop en cilinder door.
Wat te doen?
de kop en cilinder zitten koud op elkaar.
is er een pakking voor. ( ook al geeft dit een beetje compressie verlies)
of moet dit gevlakt worden? en zo ja hoe
de afsluitrand ligt in de kop.
mvg
lekke kop! Help
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Misschien een gekke vraag, maar hoe weet je dat hij daar lekt???
Welkom trouwens. Je post pas de eerste keer hier, dus ik weet niet hoe je kennis is?
Maar kan het niet zo zijn dat je de wind voelt die er door de ventilator voor ingeblazen wordt?
Welkom trouwens. Je post pas de eerste keer hier, dus ik weet niet hoe je kennis is?
Maar kan het niet zo zijn dat je de wind voelt die er door de ventilator voor ingeblazen wordt?

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 153
- Lid geworden op: ma 8 aug, 2005 09:39
- Locatie: Amsterdam
Ja, ik denk dat dat het is. Of je uitlaat blaast wat in het rond. Hoewel ik dit een keer heb meegemaakt in mijn 22 jarige eendrij carriere. Toen was door overmatige belasting en hitte een draadeind geknapt. Hierdoor zat de kop niet meer goed vast. Dit zou dus een oorzaak kunnen zijn, maar anders is het vrijwel onmogelijk dat er lucht tussen kop en cilinder door komt.
Beter een eend dan geen eend
Bedankt voor jullie reacties.
Ik weet dat de kop gelekt heeft door een duidelijk blaas patroon te zien op de koelribben aan de achterkant van de kop.
Ik heb inmiddel de boel schoongemaakt en weer teruggezet. op de een of andere mysterieuze wijze was daarmee het probleem opgelost.
Maar nu het volgende, toen ik toch daar zo lekker bezig was heb ik natuurlijk gelijk mijn klepspeling gecheckt. Wat bleek, die was er niet.
sterker nog ik kon de stelschroef wel een mm of 4 a 5 uitdraaien voordat er speling ontstond.
(De motor heeft erg lang stil gestaan en komt uit een andere eend. ik weet niet wat er hiervoor mee is gebeurd.)
Mijn theorie is nu dat beide kleppen continu hebben opengestaan ( voor een tijdje) en dat de boel zo warm is geworden dat de kop licht vervormd is geraakt, met als gevolg de lekkage.
Ik weet dat de kop gelekt heeft door een duidelijk blaas patroon te zien op de koelribben aan de achterkant van de kop.
Ik heb inmiddel de boel schoongemaakt en weer teruggezet. op de een of andere mysterieuze wijze was daarmee het probleem opgelost.
Maar nu het volgende, toen ik toch daar zo lekker bezig was heb ik natuurlijk gelijk mijn klepspeling gecheckt. Wat bleek, die was er niet.
sterker nog ik kon de stelschroef wel een mm of 4 a 5 uitdraaien voordat er speling ontstond.
(De motor heeft erg lang stil gestaan en komt uit een andere eend. ik weet niet wat er hiervoor mee is gebeurd.)
Mijn theorie is nu dat beide kleppen continu hebben opengestaan ( voor een tijdje) en dat de boel zo warm is geworden dat de kop licht vervormd is geraakt, met als gevolg de lekkage.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk