lekke kop! Help

Plaats reactie
bartozz
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 19 mei, 2006 21:18

lekke kop! Help

Bericht door bartozz » vr 19 mei, 2006 21:26

Mijn 602 motor blaast tussen kop en cilinder door.

Wat te doen?
de kop en cilinder zitten koud op elkaar.

is er een pakking voor. ( ook al geeft dit een beetje compressie verlies)

of moet dit gevlakt worden? en zo ja hoe

de afsluitrand ligt in de kop.

mvg

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » za 20 mei, 2006 10:23

Ik zou de kop eraf halen de boel netjes schoonmaken en weer op elkaar zetten. Als dat niet voldoende is kan je 'm nog (laten) vlakken.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 20 mei, 2006 21:49

Misschien een gekke vraag, maar hoe weet je dat hij daar lekt???

Welkom trouwens. Je post pas de eerste keer hier, dus ik weet niet hoe je kennis is?
Maar kan het niet zo zijn dat je de wind voelt die er door de ventilator voor ingeblazen wordt? :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Matchless
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 8 aug, 2005 09:39
Locatie: Amsterdam

Bericht door Matchless » za 20 mei, 2006 22:01

Ja, ik denk dat dat het is. Of je uitlaat blaast wat in het rond. Hoewel ik dit een keer heb meegemaakt in mijn 22 jarige eendrij carriere. Toen was door overmatige belasting en hitte een draadeind geknapt. Hierdoor zat de kop niet meer goed vast. Dit zou dus een oorzaak kunnen zijn, maar anders is het vrijwel onmogelijk dat er lucht tussen kop en cilinder door komt.
Beter een eend dan geen eend

bartozz
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 19 mei, 2006 21:18

Bericht door bartozz » di 23 mei, 2006 15:24

Bedankt voor jullie reacties.

Ik weet dat de kop gelekt heeft door een duidelijk blaas patroon te zien op de koelribben aan de achterkant van de kop.

Ik heb inmiddel de boel schoongemaakt en weer teruggezet. op de een of andere mysterieuze wijze was daarmee het probleem opgelost.

Maar nu het volgende, toen ik toch daar zo lekker bezig was heb ik natuurlijk gelijk mijn klepspeling gecheckt. Wat bleek, die was er niet.
sterker nog ik kon de stelschroef wel een mm of 4 a 5 uitdraaien voordat er speling ontstond.

(De motor heeft erg lang stil gestaan en komt uit een andere eend. ik weet niet wat er hiervoor mee is gebeurd.)

Mijn theorie is nu dat beide kleppen continu hebben opengestaan ( voor een tijdje) en dat de boel zo warm is geworden dat de kop licht vervormd is geraakt, met als gevolg de lekkage.

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2182
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » di 23 mei, 2006 16:50

Zaten de kopmoeren wel goed vast?
Met de speling door jou omschreven zou die ene cilinder niet echt mee gewerkt hebben.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Plaats reactie