Pagina 1 van 8
Rol kooi in eend.
Geplaatst: za 20 mei, 2006 11:32
door Joris Woudberg
Wie weet waar ik ergens de tekeningen van een rolkooi kan vinden die ze ook bij de 2cv cross gebruiken.
Ik ben nl. een eend aan het bouwen met Alfa Sud blof erin en dan lijkt het me wel zo veilig om een rolkooi erin te zetten en verder ziet het ook nog een mooi uit.
Geplaatst: za 20 mei, 2006 17:32
door Green-Duckman
Nee soorry kan ik je niet aan helpen!!
Maarre hep je al foto's van je project???
Geplaatst: za 20 mei, 2006 17:39
door CitRoel
Kan je niet iemand een mail sturen van de 2cvcross vereniging?
Geplaatst: za 20 mei, 2006 20:52
door Joris Woudberg
CitRoel schreef:Kan je niet iemand een mail sturen van de 2cvcross vereniging?
Bedankt voor de tip dat ga zeker even doen.
Geplaatst: za 20 mei, 2006 21:04
door Joris Woudberg
Green-Duckman schreef:Nee soorry kan ik je niet aan helpen!!
Maarre hep je al foto's van je project???
Ik heb bij mijn prfiel info de link staan. Die site die jij gebruikt voor je foto's is trouwens erg handig. Mooie foto's heb je er bij staan.
Geplaatst: za 20 mei, 2006 21:26
door Punky
Voor een vraagprijs van 300,- weet ik nog wel een crosser te koop. Zal de kooi nog wel inzitten.
Geplaatst: za 20 mei, 2006 22:08
door Matchless
Hou me ook even op de hoogte. Ik heb ook interesse in een rolkooi. Ik kan er natuurlijk een lassen, maar als er kant en klare "paketten" zijn voor een vriendelijke prijs, dan hou ik me aanbevolen. Scheelt een hoop meetwerk.
Geplaatst: za 20 mei, 2006 23:58
door FLYING DUCK
Vraag even aan Sander, die heeft tenslotte die eend voor de dakarrally geprepareerd
Geplaatst: zo 21 mei, 2006 00:13
door Evan
Ziet er wel intrukwekkend uit,
t is echter een ami Super met eendekoets en alfasud blok, maar géén eend!
Geplaatst: zo 21 mei, 2006 00:41
door Joris Woudberg
Evan schreef:Ziet er wel intrukwekkend uit,
t is echter een ami Super met eendekoets en alfasud blok, maar géén eend!
Dat klopt voor een gedeelte. Maar als citroen nooit een keer een eend met vermogen heeft uitgebracht dan ben ik van mening dat je deze zelf maar moet gaan fabriceren.
Geplaatst: zo 21 mei, 2006 12:02
door backfire
Is het een alfasud of alfa 33 blok?
was het niet zo dat de alfa sud de remmen ook op de bak had zitten?
ik weet dat er in den bosch 20 jaar geleden een eend met alfasud ti blok reed. Niet heel erg lang hoor, redelijk snel opgepakt door de politie.
Geplaatst: zo 21 mei, 2006 20:12
door Joris Woudberg
backfire schreef:Is het een alfasud of alfa 33 blok?
was het niet zo dat de alfa sud de remmen ook op de bak had zitten?
ik weet dat er in den bosch 20 jaar geleden een eend met alfasud ti blok reed. Niet heel erg lang hoor, redelijk snel opgepakt door de politie.
Ik heb een alfa sud blok 1.5 TI met 105 pk. En die heeft inderdaad de remmen direct naast de versnellingsbak liggen. Waarvoor is die dan opgepakt vanwege hardrijden of wat.
Geplaatst: zo 21 mei, 2006 21:37
door catscit
je mag maar 1/3e van de auto veranderen, dus OF koets, OF motor/bak, OF het chassis (en dan ga je voor de nieuwe typegoedkeuring).
Dus als je met 140 over de snelweg rijdt dan val je op, dan haalt de politie je van de weg, die voelen nattigheid (gek he) en dan heb je een probleem met een watergekoelde eend en alfa romeo op de kleppendeksels...
Maar ja, jij rijdt natuurlijk NOOIT te hard. Want 120 is hard zat, jammer dat 118 niet genoeg was, dan had je aan 602cc genoeg!
Maar jij doet het niet voor de topsnelheid, jij doet het voor de acceleratie, gelukkig valt dat niet op...
Ironisch genoeg heb ik zelf ook 2 opgevoerde 4 cylinder a types en nog een berg originele ami supers...
Geplaatst: ma 22 mei, 2006 14:25
door Joris Woudberg
catscit schreef:je mag maar 1/3e van de auto veranderen, dus OF koets, OF motor/bak, OF het chassis (en dan ga je voor de nieuwe typegoedkeuring).
Dus als je met 140 over de snelweg rijdt dan val je op, dan haalt de politie je van de weg, die voelen nattigheid (gek he) en dan heb je een probleem met een watergekoelde eend en alfa romeo op de kleppendeksels...
Maar ja, jij rijdt natuurlijk NOOIT te hard. Want 120 is hard zat, jammer dat 118 niet genoeg was, dan had je aan 602cc genoeg!
Maar jij doet het niet voor de topsnelheid, jij doet het voor de acceleratie, gelukkig valt dat niet op...
Ironisch genoeg heb ik zelf ook 2 opgevoerde 4 cylinder a types en nog een berg originele ami supers...
Ik heb bij mijn eend orginele 4 cilinder papieren.
Dus als ik het goed begrijp moet ik zorgen dat er geen alfa romeo meer op de kleppendeksels staat om geen problemen te krijgen met de politie e.d.
Als dat je verbrede achterspatborden erop schroefd valt dit dan ook onder het aanpassen van de koets? Hoe zit het eigenlijk met het overspuiten van auto's naar een andere kleur moet je dit ook doorgeven aan de rdw?
Geplaatst: ma 22 mei, 2006 14:58
door backfire
kleur is tegenwoordig vrij, maar voor die alfa-sud, er geld ook nog een 40% regel voor wat betreft vermogen. Dus standaard 2cv6 met 32 PK mag dan niet meer dan 44 PK hebben. Als je meer hebt zal je de constructie aantoonbaar moeten verbeteren en de RDW overtuigen van de gebruikte techniek. Met een 105PK en een motoragent spot je, geloof me je mag naar huis lopen.