Pagina 1 van 3

reflectoren

Geplaatst: zo 21 mei, 2006 19:11
door Edgar
Wie heeft er een oplossing wanneer de reflectoren van de voor koplampen teveel verweerd zijn om nog door de APK te komen.
Ik heb verwering aan de onderzijde en ik denk dat dat een probleem gaat geven voor de keuring.

Groet, Edgar

Re: reflectoren

Geplaatst: zo 21 mei, 2006 19:41
door leo top
Edgar schreef:Wie heeft er een oplossing wanneer de reflectoren van de voor koplampen teveel verweerd zijn om nog door de APK te komen.
Ik heb verwering aan de onderzijde en ik denk dat dat een probleem gaat geven voor de keuring.

Groet, Edgar
nieuwe kopen :?: : :!:

Geplaatst: zo 21 mei, 2006 20:14
door Edgar
oke heb je nog suggesties waar?

Geplaatst: zo 21 mei, 2006 20:27
door André Post
Onderzijde mag dacht ik wel wat verwering hebben.

Geplaatst: zo 21 mei, 2006 20:39
door Matchless
Die dingen staan met enige regelmaat op marktplaats. Anders staan er genoeg adressen op de site waar je ze kan krijgen al dan niet 2e hands.

Geplaatst: zo 21 mei, 2006 21:29
door catscit
de apk eis is dat ze een goed beeld hebben. Zet de auto voor een muur of garagepoort, 4 meter ervandaan.
ALs je een mooie rechte lijn ziet met een knik naar rechtsboven en ht meeste licht eronder is het goed, anders is het fout.

Waar andere kopen? Kijk eens bij de adressen op deze site.

Geplaatst: ma 22 mei, 2006 17:08
door Revers99
Als je nieuwe koopt koop dan een gehele set, met bijvoorbeeld ronde chromen koplampen, dat is maar 8,- euro duurder als enkel de blakers.(heb je meteen alles nieuw)

En H4 is wel duurder, maar wel veel meer licht opbrengst. 8)

Geplaatst: di 29 aug, 2006 22:15
door Freek
Oud topic, maar wel van algemeen belang: koop niet de goedkoopste, maar Valeo's. Er zijn imitaties in de handel die nieuw al geen goed beeld hebben, en dat vind de keurmeester niet leuk. En jij/anderen ook niet, op een donker eventueel Frans weggetje.

Wat de APK betreft: verwering in de bovenste helft is wel degelijk afkeur, onderaan mag er veel mis zijn. Er wordt (zoals met alles) nogal willekeurig mee omgegaan.

Geplaatst: wo 30 aug, 2006 08:28
door Gerard2cv
Zet je dimlicht aan en houd een stuk papier voor het glas.Dan zie je precies
het deel verlicht waar geen roest of doffe plekken mogen zitten.Dan heb je
de APK precies gevolgd en weet je wat te doen.

Geplaatst: wo 30 aug, 2006 17:24
door Tom
Freek schreef:Oud topic, maar wel van algemeen belang: koop niet de goedkoopste, maar Valeo's. Er zijn imitaties in de handel die nieuw al geen goed beeld hebben, en dat vind de keurmeester niet leuk. En jij/anderen ook niet, op een donker eventueel Frans weggetje.

Wat de APK betreft: verwering in de bovenste helft is wel degelijk afkeur, onderaan mag er veel mis zijn. Er wordt (zoals met alles) nogal willekeurig mee omgegaan.
..of cibie's Ik heb zelf de goedkope imitaties nog niet tegengekomen of je moet €40 euro goedkoop vinden.

Geplaatst: zo 17 sep, 2006 18:30
door Maikel
Revers99 schreef:Als je nieuwe koopt koop dan een gehele set, met bijvoorbeeld ronde chromen koplampen, dat is maar 8,- euro duurder als enkel de blakers.(heb je meteen alles nieuw)

En H4 is wel duurder, maar wel veel meer licht opbrengst. 8)
Kun je H4 gefitte koplampen kopen dan voor een 2cv ? If so zou ik het HEEL graag willen weten want dan heb ik een probleem minder bij mijn volgende projectje :)

Geplaatst: zo 17 sep, 2006 18:34
door Punky
Yeps, zijn bij iedere eendenboer te krijgen.

Geplaatst: zo 17 sep, 2006 19:18
door Maikel
Punky schreef:Yeps, zijn bij iedere eendenboer te krijgen.
Vet, dan gaan we eens kijken binnenkort wat dat kost, en wellicht Xenon lampen in mijn nieuwe aanwinst bouwen ..
Heb mijn motor inmiddels al voorzien van, en dat is echt super maar dan moet ik wel H4 reflectoren hebben aangezien die lampen een H4 fitting hebben.

Geplaatst: zo 17 sep, 2006 19:32
door Green-Duckman
Wat is je project dan?

Geplaatst: zo 17 sep, 2006 21:50
door Maikel
@green-duckman
Nou wat ik dus al schreef, Xenon lampen in de eend bouwen.

Ik heb voor mijn motor een H4 Xenon lamp gekocht. Nu klinkt het makkelijker dan dat het is aangezien het enige wat H4 is aan deze lamp is de fitting.
Verders zit er nog 2 kasten regelelectronica bij de lamp en werkt de lamp met een ontstekings spanning van zo'n 20 kilo volt, en na ontsteking met zo'n 80 a 90 volt. Kortom met de standaard bedrading ga je dat niet redden.

Met mijn motor ben ik ongeveer 8 uur bezig geweest om het netjes en goed te installeren, met de eend schat ik nog wat meer tijd in omdat ik dan draden etc moet gaan verlengen.

MAAR als het lukt kan ik lekker al die patsers in hun BMW o.i.d. ook anoying in hun kont schijnen met mijn eigen schijnwerpertjes .. hehehehe ..