motor starten met alleen draden onder motorkap
-
- Veelvuldig poster
motor starten met alleen draden onder motorkap
donderdag vertrekken we voor een paar dagen naar macedonië, ja, dat is zeker lekker. nu staat daar al een paar jaar een ami6 stil, en de muizen hebben bijna alle bedrading doorgeknaagd. nu wil ik de motor aan de praat krijgen, zodat de eigenaar weer moed krijgt en de ami niet naar de sloop brengt. of aan mij geeft.... ik wil dan de benzineslang in een jerrycan verse benzine hangen, nieuwe accu erbij en van de accu draden leggen naar de bobine en startmotor. wie kan mij eenvoudig uitleggen hoe ik het makkelijkst de draden kan aanleggen om te starten en de motor te laten lopen. - is de aardedraad, en er zal een +draad naar de bobine moeten (welke aansluiting?) en naar de startmotor (welke aansluiting?). nog meer?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Als ik met niet vergis zo:
De -pool van de accu naar de versnellingsbak.
De +pool van de accu naar de startmotor, hier de meest dikke bout nemen ( M8 ) en daar de +pool op aansluiten.
Dan vanaf diezelfde M8 bout een draad aansluiten die rechtstreeks naar de + van de bobine gaat.
Bij de bobine alleen de - aansluiten (vanaf contactpunten) en de draad vanaf de startmotor bij de + pool op de bobine doen.
Nu kun je de motor starten door met een (niet geisoleerde) schroevendraaier oid de M10 draad en de M5 draad van de startmotor met elkaar in contact brengen zodat de startmotor begint te draaien en als het goed is uiteindelijk de hele motor aangaat..
Succes !
Edwin
De -pool van de accu naar de versnellingsbak.
De +pool van de accu naar de startmotor, hier de meest dikke bout nemen ( M8 ) en daar de +pool op aansluiten.
Dan vanaf diezelfde M8 bout een draad aansluiten die rechtstreeks naar de + van de bobine gaat.
Bij de bobine alleen de - aansluiten (vanaf contactpunten) en de draad vanaf de startmotor bij de + pool op de bobine doen.
Nu kun je de motor starten door met een (niet geisoleerde) schroevendraaier oid de M10 draad en de M5 draad van de startmotor met elkaar in contact brengen zodat de startmotor begint te draaien en als het goed is uiteindelijk de hele motor aangaat..
Succes !
Edwin