Pagina 1 van 1
Diefstalbeveiliging
Geplaatst: di 23 mei, 2006 11:40
door Jheronimus
Heeft iemand al een onderstaand systeem ingebouwd?
http://www.eendengarage.com/diefstalbeveiliging.htm
Het lijkt mij een goede oplossing tegen diefstal! Maar is het technisch gezien wel een goede oplossing?
Geplaatst: di 23 mei, 2006 18:50
door Transat
"van binnen niet zichtbaar gemonteerd" is helaas niet de beste methode. Want dan breken ze eerst je Eend open om er dan pas achter te komen dat ze er niet mee weg kunnen rijden

Je moet juist zo goed mogelijk laten zien dat het geen zin heeft om je Eend open te breken door alle waardevolle spullen eruit te halen en een lekker opvallend stuurslot of rempedaal-stuurslot te monteren. Maar dat is míjn mening

.
Voordeel op de verzekeringspremie vind ik overigens wèl een groot voordeel van deze 'Ducklock'

Geplaatst: di 23 mei, 2006 22:46
door Punky
Zou je die korting ook krijgen op het systeem wat Mehari Club Cassis te bieden heeft. Die werkt volgens hetzelfde principe namelijk...
Verder is het systeem leuk bedacht, maar ik vraag me af hoe het zit met kromme remschijven? Door de warmte kunnen ze toch kromtrekken.

Geplaatst: wo 24 mei, 2006 09:08
door CitRoel
Ik weet ook niet of al je rubbers het zo plezierig vinden om constant onder druk te staan.
Geplaatst: wo 24 mei, 2006 10:37
door backfire
Ik vind dan de optie quick release voor je stuur beter. Het valt wel erg op als ze geen stuur zien zitten. Rij dan nog maar eens weg.
Geplaatst: wo 24 mei, 2006 10:37
door Jheronimus
Rubbers? Die moeten goed zijn en ook dit aankunnen, zoniet lijkt me ongezonde situatie.
Kromme schijven heb ik ook wel s gehoord maar eigenlijk nooit in de praktijk gezien

. Zou n probleem kunnen zijn.
Geplaatst: wo 24 mei, 2006 11:33
door Revers99
Als je een beetje dunne schijfen hebt zijn deze zo krom
Maar als je schijfen dun zijn, is het ook hoog tijd om ze te vervangen

Geplaatst: wo 24 mei, 2006 11:48
door CitRoel
Jheronimus schreef:Rubbers? Die moeten goed zijn en ook dit aankunnen, zoniet lijkt me ongezonde situatie.
Jah dat is ook weer waar... Misschien is het best wel wat, al vind ik het eraf halen van het stuur ook een sterke!
Geplaatst: wo 24 mei, 2006 11:50
door Tom Duckpower
hardrem uittrekken/aantrekken
knopje op de hardrem (dat witte) stukje uittrekken, en een kwart slag draaien
probeer m nu maar eens van de handrem te krijgen.
Bter is een goed zichtbaar stuurslot!!
Geplaatst: wo 24 mei, 2006 18:11
door Frank Munneke
Rubbers,
Lijkt mij vrij normaal dat die dat niet leuk vinden. in plaats van af en toe eventjes druk staan ze nu dagen onder druk das even lang als bij 100 000 km oid. Dan zal er wel vloeistof gaan lekken. En warme schijven en trommels vinden dit zeker niet leuk.
groet frank
Geplaatst: wo 24 mei, 2006 20:21
door supercees
ik ben erg tevreden over m'n electronische startonderbreker. geen idee wat'ie gekost heeft, zat er al op toen ik d'eend kocht. trekt weinig stroom, je hoeft niet snel bang te zijn dat je accu leeg gaat.
Geplaatst: wo 24 mei, 2006 20:24
door supercees
het nadeel van zo'n groot stuurslot is dat je met een ijzerzaagje je in no time een stuk uit je stuur zaagt en dan zo het slot eraf kan trekken.
ik doe m'n deuren ook nooit op slot. heb al eens en ingetrapte deur gehad, en met een andere cabrio een mes in m'n dak. sindsdien laat ik alles open.
Geplaatst: do 25 mei, 2006 01:48
door Transat
supercees schreef:het nadeel van zo'n groot stuurslot is dat je met een ijzerzaagje je in no time een stuk uit je stuur zaagt en dan zo het slot eraf kan trekken.
Da's waar; 't is ook meer een methode tegen joy-riding.
backfire schreef:Ik vind dan de optie quick release voor je stuur beter. Het valt wel erg op als ze geen stuur zien zitten. Rij dan nog maar eens weg.
Werkt goed ja, maar: ik zie mezelf al met een stuurwiel ergens op een terrasje zitten; of door een winkel lopen ofzo

Geplaatst: do 25 mei, 2006 10:19
door catscit
Alleen als je je eend wegzet met behoorlijk hete remmen heb je risico op kromme schijven of trommels. Maar in de winter heb je wel risico op vastgevroren remmen. Volgens mij kunnen de rubbers maar matig tegen de hoge druk. Ik ben benieuwd hoe de remcylinders eruit zien na een maand onder druk. Zeker als ze al wat ouder zijn vrees ik dat ze gaan lekken.
Ik ben het eens dat een quick release boss voor je stuur de meest effectieve anti diefstal beveiliging is. Alle dingen die je op je stuur klemt zijn eenvoudig te verwijderen door je stuur te breken, heb je niet eens een ijzerzaag voor nodig. Daarna buiig je het weer een beetje in vorm en kun je prima rijden.
Geplaatst: do 25 mei, 2006 10:33
door backfire
Om even terug te komen op het blokkeer systeem. Er zijn systemen welke na de remcilinder geplaatst worden. Je remt en dan zet je de handel op slot. Eigenlijk blokkeer je dus gewoon de terugloop. Daarmee valt de remcilinder in de normale drukloze staat en blijft alleen de klauw op druk. De klauw werkt met zuigers en die kunnen dat wel hebben. Enige rubber wat hier zit dient als afdichting en bescherming.
Ik moet wel zeggen, dat ik niet weet hoe dit met de trommelremmen zit. Als de zuiger werkt in een omgekeerd principe van de rempomp dan zou ik het zeker niet op de trommels gebruiken.