Pagina 1 van 4
Geplaatst: za 20 mei, 2006 20:37
door catscit
veel interesanter, betere schijfremmen, waar vandaan?
en quanta kosta?
Ik heb geventileerde axel schijven voor, omgebouwd naar lhm, speciale race remblokken en nog is het weinig soeps.
Geplaatst: zo 21 mei, 2006 11:48
door backfire
Jeroen, er wel eens aan gedacht om rembekrachtiger er in te maken? Het is maar een gedachte hoor. Of heb je dat al eens gedaan en was het meteen overkill.
Overigens de raceeenden in belgie en frankrijk hebben achter ook schijfjes.
Geplaatst: zo 21 mei, 2006 11:55
door catscit
Laten blokeren van de remmen is een kwestie van hard genoeg trappen.
Dat lukt wel. De wielen slippen toch meteen door vanwege het te lage gewicht en teveel gewicht voor de vooras (4 cylinder).
Maar als je op het circuit gaat rijden dan kook je de remmen binnen 2 rondjes. Voldoende koeling is echt een probleem als de remmen op de bak zitten.
Achter schijven heb ik ook gehad maar dan blokeren de achterwielen veel te snel en dan kun je een bocht niet meer fatsoenlijk aanremmen.
Ik kan ook eenvoudig ombouwen naar gsa remmen (hoge druk systeem), dan heb je 5 bar onder je voet, dat remt ook echt wel. Maar wel een hoop extra zooi onder de motorkap...
Geplaatst: zo 21 mei, 2006 12:59
door Punky
Bij
www.2cv.be hebben ze geperforeerde remschijven en aangepaste klauwen. Is dit ook niet afdoende???
Geplaatst: zo 21 mei, 2006 13:28
door catscit
ik heb geventileerde remschijven met aangepast klauwen, alleen zijn mijn schijven een STUK groter als die van hun.
Ik kan ze nog laten doorboren en groeven maar daardoor neemt de effectieve oppervlakte af en ik weet niet of ik dat wil.
Misschien maar eens een setje laten maken.
Geplaatst: zo 21 mei, 2006 13:51
door backfire
setje carbonschijven, die remmen pas goed als ze warm zijn
en heb je ook extra koeltunnels naar je schijven toe?
Geplaatst: zo 21 mei, 2006 13:53
door backfire
Ps op mijn oldtimer motor heb ik doorboorde schijven zitten en dat remt stukken beter dan de dichte schijven.
kan het kloppen dat
www.2cv.be niet meer is?
Geplaatst: zo 21 mei, 2006 14:24
door thomaaas
Wil idd ook geventileerd schijven, als het kan met sterkere klauwen maar dat weten we nog niet. 110 pk moet nog uit duitsland komen. Daar staat een BMW fabriek, die 2cil boxers maakt....
Geplaatst: zo 21 mei, 2006 14:58
door Revers99
Gefentileerde schijfen remmen niet harder als gewone schijfen, je kunt alleen langer achter elkaar hard remmen.
Geplaatst: zo 21 mei, 2006 16:23
door catscit
als het oppervlak groter is (en bij die axel schijven is dat zo) kun je wel harder remmen.
Geplaatst: ma 22 mei, 2006 10:47
door CitRoel
backfire schreef:Ps op mijn oldtimer motor heb ik doorboorde schijven zitten en dat remt stukken beter dan de dichte schijven.
kan het kloppen dat
www.2cv.be niet meer is?
Klik hier maar eens dan...
http://www.pp-2cv.be/
Geplaatst: ma 22 mei, 2006 15:02
door backfire
pfew ik schrok al
Geplaatst: ma 22 mei, 2006 17:05
door Aloha Beach Cruiser
zitten jullie veel op circuit dan .. of is het gewoon echt nodig zulke super remmen te hebben op zo'n wagen
die lui hebben ook aardig veel van die site !
Geplaatst: ma 22 mei, 2006 17:13
door Revers99
catscit schreef:als het oppervlak groter is (en bij die axel schijven is dat zo) kun je wel harder remmen.
Jahh dat weet ik, maar als ze gelijk zijn remt geventileerd nog steeds niet harder
Geplaatst: ma 22 mei, 2006 21:52
door catscit
ik zit (nog) niet zoveel op het circuit, maar dit is wel de bedoeling.
Als ik echter meet veel vermogen over de lokale uitgestorven 80km/h wegen stuif en ik ga VOLuit. Dan heb ik ALLE remmen nodig die ik kan krijgen.
Verder is 3 keer remmen van 160-80km/h ook een goeie methode om te ontdekken of je remmen wat waard zijn.