Carb van 4 en 6 uitwisselbaar?
-
- Heavy user
Carb van 4 en 6 uitwisselbaar?
Hey, van 't weekend zouden we ff een eindje rijden met de eend [charleston], maar 't arme dingetje wou niet starten. Ik onder de kap duiken, plas benzine onder de carb. Nog met iemand anders gekeken, ik starten en ja hoor, er stroomt een lading benzine uit de carb. Nu heb ik hier nog wel een carb uit een 4tje liggen, maar ik weet niet of ze uitwisselbaar zijn???
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Je hebt je eend verzopen. Die plas benzine hoort er net te liggen. In je spruisttuk zit een klein gaatje, waar de overtollige benzine uit kan lopen en dat heb je net zien liggen.
Kijk je ontstekingsdelen eens na. Bougies eruit ergens massa laten maken en starten. Vonken ze dan is het goed, doen ze dat niet dan zit het ergens in de onststeking.
Heeft die Charleston een enkeltraps carb, want ik vermoed dat het een dubbele is, dan kun je deze al zeker niet vervangen door een exemplaar van een 400cc.
Kijk je ontstekingsdelen eens na. Bougies eruit ergens massa laten maken en starten. Vonken ze dan is het goed, doen ze dat niet dan zit het ergens in de onststeking.
Heeft die Charleston een enkeltraps carb, want ik vermoed dat het een dubbele is, dan kun je deze al zeker niet vervangen door een exemplaar van een 400cc.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Heavy user
Sja 't is gewoon een gewone carb, k weet niet hoe je enkeltraps en dubbele herkent, maar 't is gewoon een solex, een zilveren. BTW er zit net een nieuw luchtfilter in, en als je dat eraf haalt doet ie het wel gewoon [even].
Stationair loopt ie niet meer gewoon, je moet m een beetje op toeren houden.
Stationair loopt ie niet meer gewoon, je moet m een beetje op toeren houden.
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Heavy user
Okeej dan is 'ie dubbeltraps 
Wat moet je doen als je vlotter blijft hangen?
Ik denkt trouwens niet dat ik r verzopen heb, want [ja, dat doe ik wel vaker, hehe
] Dan kan ik haar altijd gewoon weer opstarten door ff 5 minuten met de motorkap open te staan, of gewoon aanduwen en r in de versnelling zetten, dat lukte deze keer niet....
Sloeg vandaag wel weer gewoon in 1 keer aan, blijft alleen niet stationair lopen en met choke erop vliegt ze direct uit.

Wat moet je doen als je vlotter blijft hangen?
Ik denkt trouwens niet dat ik r verzopen heb, want [ja, dat doe ik wel vaker, hehe

Sloeg vandaag wel weer gewoon in 1 keer aan, blijft alleen niet stationair lopen en met choke erop vliegt ze direct uit.
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
Als je een enkeltraps carburateur op een dubbel traps spruitstuk wil zetten kun je denk ik vrij eenvoudig een adapterplaatje maken, ik weet alleen niet zo snel hoe je de gaskabel dan moet aansluiten want bij een enkeltrap moet de hefboom naar voren bewegen, terwijl bij een dubbeltraps de hefboom naar achter wordt getrokken.
Groetjes Bart
Groetjes Bart
-
- Heavy user
Ow daark kan ik wel wat op verzinnen, nmlk een katrolletje dat jevóór je carbzet. Dan trek je m weer naar achter. Maar als je prestaties eronder lijden, dan doe ik het niet want ze rijd al niet zo lekker...
Zal es kijken naar die vlotter, maar k heb de ballen verstand van carburateurs dus dat zal nog wat worden... Kan er de komende tijd toch nog ff niet bij want dan moet k weer naar koudum fietsen.
Zal es kijken naar die vlotter, maar k heb de ballen verstand van carburateurs dus dat zal nog wat worden... Kan er de komende tijd toch nog ff niet bij want dan moet k weer naar koudum fietsen.
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break