Condensator stuk

Plaats reactie
Jeffrey's-Turps-Anas
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Condensator stuk

Bericht door Jeffrey's-Turps-Anas » do 8 jun, 2006 11:30

Rij ik gisteren met de eend volgeladen naar de afvalstraat, midden op de grote weg, plof boem knal, ik dacht eerst dat het geluid van mijn doorgeroeste knalpot kwam, maar helaas de eend hield ermee op... :evil:
Vloekend en tierend de eend in een zijstraat geduwd en gecheckt of alles nog vast zat, maar ik kreeg hem maar niet aan de praat...
ANWB gebeld, waren er binnen 10 min. (hoera!)
Hartstikke enthousiast dat ie aan mijn eend mocht klungelen, dus het ding lag in no time uit mekaar, alles zag er zeer goed uit, maar lopen ho maar...
Uiteindelijk bleek dat de condensator het begeven had, voor 7 euries een universele ertussen gezet en het pruttelde weer!!!! :lol:

thuis meteen een afspraak gemaakt bij de garage om er maar weer een originele in te laten zetten (en tevens de gescheurde knalpot ) maar ik dacht dat ik dat ook wel zelf kon doen, alleen begreep ik van de garage dat als er een nieuwe inzit dat dan de motor ook ff afgesteld moet worden...
Is dat zo??
Dan laat ik mijn vingers ervanaf, want van motor afstellen kan ik niks, iets vervangen lijkt me geen probleem, maar van afstellen weet ik niks..

Any Idea :?: :roll:
2cv6charlestongrijs`90/2cv6blueCamargue'73

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Evan » do 8 jun, 2006 12:07

om de condensator te vervangen moet je ontstekingskastje )met punten en condensator verwijderd worden, Dus daarna moet die opnieuw afgesteld worden.
Ik zou als je de condensator laat vervangen ook meteen de puntjes laten nakijken.

Afstellen is trouwens niet zo moeilijk.
zie voor meer info en een howto: www.cats-citroen.net onder 2cv en dan in de linker balk onder how-to.
Daar staat ook de uitleg voor het vervangen en afstellen van je ontsteking!
Ami 8 break

TB
Moderator

Bericht door TB » do 8 jun, 2006 12:16

Zit toch gewoon in een contactpunt setje? Kost niet zoveel en inzetten is niet zo moeilijk.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Plaats reactie