Pagina 1 van 1

hoe binnenkant blok schoonmaken

Geplaatst: ma 12 jun, 2006 11:41
door etjen
Ga n AM2 blokkie in mn duck zetten. Deze is in prima staat, weinig kms en heb ik vorig jaar gekocht. Deze was ooit, door de vorige eigenaar, bedoelt voor n burton. Maaja nu in n eend! :)
Anyway. Hij is een paar jaar in opslag geweest zonder olie erin. Nu vraag ik me af wat de beste manier is om deze 'schoon' te maken van binnen. Ik hoor adviezen van, diesel in de vulpijp en eronder uit laten stromen. Olie in de bougies, paar drupjes voor je um start. Veel verschillende. Maar wat moet ik doen om te voorkomen dat ie vastloopt na inbouw?

Geplaatst: ma 12 jun, 2006 11:58
door rusty
is 't een kaal blok, of zit het spruitstuk er nog op?
als het spruitstuk er nog op zit zou ik die er iig afhalen, die willen namelijk nog wel eens gaan roesten van binnen! je kunt je wel voorstellen wat die loslatende roest doet als je je blokkie start en je krijgt het in je cilinder :cry: idd daar ga je niet blij van kijken!

verder zou ik er gewoon goedkope olie (aldi, lidl, kwantum) in doen en als het blok een keer warm is geweest verwisselen. (kost je misschien 5 euries)

verder het blok eerst zonder bougies, met olie erin en zonder aangesloten ontsteking starten (lees: ronddraaien met starmotor) tot het olielampje uitgaat.

iig suc6 met je ' nieuwe' blokkie

greetz Rusty

Geplaatst: ma 12 jun, 2006 13:07
door Punky
Ik heb hier ook nog zo'n blokkie liggen.

Staat is onbekend, maar voordat ik hem start, zou ik toch eerst even de koppen eraf halen ivm de roest zoals Rusty al noemt of ander vuil.
Kun je meteen de brilrubbers vervangen en weet je zeker dat je zuigers en cilinders niet beschadigen.
Ik heb wel eens blokken gedemonteerd, waarin nogal wat vuil zat. :roll:

Verder wat goedkope olie erin en deze snel weer verversen en alles goed in de gaten houden.

Geplaatst: di 13 jun, 2006 18:25
door Evan
opslag zonder olie? dan eerst maar eens splitsen om te zien of alle contactvlakken vrij van roest zijn, ben bang,.....