Pagina 1 van 1

trommels op Visabak?

Geplaatst: do 20 jul, 2006 11:47
door pauldegoede
Zomaar een dom vraagje bij het -welke bak kies ik bij een Visamotor verhaal-: De standaardversnellingsbak van een Visa is niet bruikbaar omdat je op het bakhuis geen remklauwen voor schijfremmen kan monteren. Nu vroeg ik mij af: zou je een Visabak wel met remtrommels kunnen uitrusten? Brede trommels genereren heel wat remkracht!

Paul

Re: trommels op Visabak?

Geplaatst: do 20 jul, 2006 20:44
door leo top
pauldegoede schreef:Zomaar een dom vraagje bij het -welke bak kies ik bij een Visamotor verhaal-: De standaardversnellingsbak van een Visa is niet bruikbaar omdat je op het bakhuis geen remklauwen voor schijfremmen kan monteren. Nu vroeg ik mij af: zou je een Visabak wel met remtrommels kunnen uitrusten? Brede trommels genereren heel wat remkracht!

Paul
kan ook niet, bij de Visa zitten de trommels bij de wielen, niet bij de bak kant

Re: trommels op Visabak?

Geplaatst: do 20 jul, 2006 22:53
door Evan
leo top schreef: kan ook niet, bij de Visa zitten de trommels bij de wielen, niet bij de bak kant
eh visa-> schijven?

Re: trommels op Visabak?

Geplaatst: vr 21 jul, 2006 09:40
door leo top
Evan schreef:
leo top schreef: kan ook niet, bij de Visa zitten de trommels bij de wielen, niet bij de bak kant
eh visa-> schijven?
sorry, remmen dus

Geplaatst: vr 21 jul, 2006 10:28
door pauldegoede
Ja, natuurlijk zitten de remmen (hoe ze er ook uit zien) aan de kant van de wielen, maar dat betekent nog niet dat je in principe geen trommels kan monteren. De vraag is of de basis van de trommel nog ergens op het bakhuis vast zit en zoniet, of je niet door het differentieel, aandrijfasmontagedinges (hoe heet dat ook alweer) uit de Visabak te vervangen niet een visabak geschikt kan maken voor een A-type.

Wie het weet mag het zeggen

Geplaatst: vr 21 jul, 2006 18:48
door Evan
ik weet het en zal het zeggen, je hebt bij een visa versnellingsbak geen mogelijkheid om je remmen te ankeren op het huis zonder ingrijpende aanpassingen te doen.

waarom wil je een visa bak in een A-type hangen?

voor de juiste bak kun je eens op de site van Jeroen Cats kijken, daar staat het allemaal uitgelegd

Geplaatst: vr 21 jul, 2006 21:03
door pauldegoede
Och, het lijkt me zo zonde dat al die bijbehorende Visabakken niet meer kunnen worden gebruikt.... Zou een mooi alternatief zijn voor te lichte 2CV6 bakken en zeldzame GS 1015/1220 bakken...

Paul

Geplaatst: vr 21 jul, 2006 23:07
door Evan
aan een visabak heb je toch nauwelijks iets, de overbrenging is zodanig dat je liever 13 inch wielen wilt hebben.

en zoveel visa blokjes liggen er nou ook weer niet in eenden volgens mij, de meesten zetten hem voor een eenden- of dyanebak

Geplaatst: za 22 jul, 2006 09:21
door backfire
Als je schijven gebruikt kun je andere remklauwen gebruiken en deze toch ergens anders verankeren. Zo'n probleem is dat niet. Enige wat je moet doen is rest ombouwen tot dot4, of andere citroen klauwen gebruiken welke wel op lhm werken. De eend klauwen zijn niet bruikbaar omdat deze gedeelt zijn.

Geplaatst: za 22 jul, 2006 18:03
door Evan
GS klauwen zijn ook gedeeld,
en waar wil jij dan je klauwen op gaan ankeren?

of doe eens moeilijk, bouw een mooi subframe waar je je klauwen op kunt bevestigen,zodat je een visabak kunt gebruiken. leg er dan ook andere tandwielen in zodat de verhouding weer een beetje klopt. en je had makkelijker een dyane bak kunnen nemen.

mogelijk

Geplaatst: do 9 nov, 2006 01:27
door Princejoao
ik heb me door een expert laten vertellen dat je een VISA bakje wel kan aanpassen zodat je er een trommel of schijf op kan monteren.

je mioet dan zelf een heel erg nauwkeurig de gaten in de bak boren voor de bevestiging van de remtrommels/klauwen. hiernaa een tap er in om schroefdraad te creeren. een heel gedoe maar wel mogelijk.

hoorde ik van een frise DS/sm/2cv restaurateur

Geplaatst: do 9 nov, 2006 19:43
door Evan
alles kan, alleen heb je in een visabak eigenlijk geen vlees om dat te doen, bij een LNA bak zit de mogelijkheid er wel, daar zijn de steunen voor klauwen wel met het huis meegegoten. Alleen is daar het draad voor de bevestiging van de klauwen nog niet ingetapt