Pagina 1 van 1
Sterk visa blokje en versbnellingsbak
Geplaatst: vr 21 jul, 2006 04:15
door Princejoao
Hoi,
ik heb een aangepast visablokje met een 630 nokkenas en 644 koppen. Ongeveer goed voor 40 pk.
Hiebij heb ik een aangepaste bak 2cv6 met dyane c/p.
Hoelang zou deze combi meegaan als je normaal rijd?
Wat zijn de duurzamere oplossingen?
Is dit uberhaubt wel verstandig?
Geplaatst: vr 21 jul, 2006 08:35
door rusty
oud type GS bak erachter, staat er nu een te koop op de markt van deze site! dat is de beste oplossing, maar die zijn wel zeldzaam en je moet veel ombouwen (zie de site van Jeroen Cats!)
rij nu zelf c.a. 2 jr met een (orgineel) visablok met turbotube en heb nog geen problemen met de bak gehad (afkloppen!) wel heb ik er al een set aandrijfassen doorheengejaagd!
ik ga zelf een zelfde combinatie (630/644) maken voor m'n pick-up, ik weet alleen nog niet of ik ook een extra lange bak erachter stop of dat ik het bij een ACAdianebak hou. als je wat meer weet hoe het rijdt en of je nog genoeg trekkracht over hebt met windkracht 4-5 tegen hoor ik het graag!
greetz Rusty
Geplaatst: za 22 jul, 2006 16:28
door Aloha Beach Cruiser
'k rij nu ook met opgevoerde visa en orginele bak, 'k moet zeggen, 't word er niet beter van die bak!! in de 1 zetten gaat al moeilijker..
Geplaatst: za 22 jul, 2006 17:58
door Evan
HEy Joao,
die bak van jou is toch gereviseerd? voordat je weer een ander gaat aanschaffen, rijd eerst die eens op
Geplaatst: za 22 jul, 2006 18:01
door Aloha Beach Cruiser
de versnellings bak niet.. die is stokoud denk ik
Late reactie
Geplaatst: do 2 nov, 2006 20:29
door Princejoao
HA,
De Visamotor is onder handen genomen door Evan. ongeveer gereviseert.
De vernsellingsvak is gereviseerd door ProDuck.
Geplaatst: do 2 nov, 2006 20:43
door Aloha Beach Cruiser
ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jou eindsnelheid wordt zodadelijk.. en met hoeveel toeren je dan rijdt?
topc
Geplaatst: do 2 nov, 2006 20:45
door Princejoao
Zal eens een nieuw topic opstarten. zie je hoe en wat het gaat worden, en ja, ik ben ook benieuw wat de top gaat zijn, viooral omdat mijn project een AKS 400 betreft.
Geplaatst: do 2 nov, 2006 20:52
door Aloha Beach Cruiser
die van mij loopt met gemak de teller uit, die tot 130 gaat
Geplaatst: za 4 nov, 2006 13:36
door Princejoao
Ja inderdaad een AKS heeft een veel hogere luchtweerstand. en ik ga ook op LPG rijden, hoe snel zal het daarop gaan?
Geplaatst: za 4 nov, 2006 16:33
door Aloha Beach Cruiser
ik weet iemand die op lpg rijdt met een visa blok, in een (lege) eend..
die rijdt 130 zei die..
maar ja zeggen is nog geen harde waarheid he
Geplaatst: za 4 nov, 2006 17:54
door Frank Deusjevoo
Nee precies!
En bovendien; CT: Is ook niet zo gek die eerste versnelling, je moet ook niet elke keer met (bijna) slippende banden wegrijden hahaha ..
Frank
Geplaatst: za 4 nov, 2006 18:27
door Princejoao
De eend van Loek Bartelings van garage het eendenest haalt 140 KM/h en daar zit een opgevoerd gewoon eendeblok in. of was het een dyaneblok..
in ieder geval gaat zijn metertje tot 120 en daarna gaat je toerenteller nog gewoon 2000 rpm verder! That Rocks!