Pagina 1 van 7
Dyane of dyane service vitrée?
Geplaatst: vr 28 jul, 2006 00:52
door Evan
ik zit erover te denken om een dyane service vitrée te bouwen,
dat is dan een dyane met ipv achterportieren een dichte plaat met daarin glas erin, je hebt dan alleen voorportieren en een achterklepje.
En dan het geheel op een acadiane chassis te zetten die er toch nog ligt, moet wel opgeknapt worden maar daar draai ik geen hand meer voor om, kost alleen tijd. HEt voordeel van een acadyane chassis: is steviger, dus meer last kunnen vervoeren, en langere wielbasis (moet de koets dus iets verlengd worden)
Dus om een indicatie te krijgen of dat een leuk idee is:
deze foto, en graag zie ik jullie meningen!

Geplaatst: vr 28 jul, 2006 01:11
door thomaaas
service vitree, ziet er echt suuuuper uit!!! En als je toch een oud chassis over hebt... doe maar leker bijzonder!!
Geplaatst: vr 28 jul, 2006 07:50
door Charly
Jammer
Zoveel Dyanes zijn er al niet meer, waarom houd je 'm niet gewoon origineel?
Geplaatst: vr 28 jul, 2006 08:04
door Evan
omdat ik een gratis dyanekoets met (veel) werk aangeboden krijg en toevallig nog een acadiane chassis tot mijn beschikking heb. Als het een complete dyane was zou ik m ook niet slopen

Geplaatst: vr 28 jul, 2006 08:12
door Charly
Evan schreef: Als het een complete dyane was zou ik m ook niet slopen

Gelukkig!

Geplaatst: vr 28 jul, 2006 09:15
door Michiel van G.
het ligt eraan hoeveel werk de koets behoeft, maar zelfs dan zou ik het je aanraden de koets te restaureren en verkopen, is vaak vraag naar, omdat ook dyane koetsen wel roest lusten. en mocht je er een service vitree van maken, niet verlengen.. dat ziet er niet uit namleijk..!
Geplaatst: vr 28 jul, 2006 10:15
door supercees
als je toch bezig gaat met verlengen zou ik de koets ook verlagen, top choppen dus, een verlengde verlaagde koets moet er fantastisch uitzien. kan je eerst proberen op de pc. en omdat jij zo lang bent zou je de achterbankvan een eend voorin kunnen zetten, heb je nog genoeg hoofdruimte.
ik zou onze hy wel willen choppen, maar moet m'n vriendin nog overtuigen van de "noodzaak".
Geplaatst: vr 28 jul, 2006 10:47
door pauldegoede
Ik weet iets beters: je ruilt je acadyane chassis met een standaard chassis in vergelijkbare staat (er is altijd wel iemand die daar belangstelling voor heeft). En daarna restaureer je de koets in originele staat. Dan hou je nog tijd over voor je andere projecten
Is het toevallig een oranje koets?
Paul
Geplaatst: vr 28 jul, 2006 12:21
door Jeroen-citroen
supercees schreef:
ik zou onze hy wel willen choppen, maar moet m'n vriendin nog overtuigen van de "noodzaak".

barbaar

Geplaatst: vr 28 jul, 2006 12:23
door Jeroen-citroen
Ik zou het op een gewone Dyane houden er zijn er al zo weinig

Geplaatst: vr 28 jul, 2006 12:52
door Punky
Ook hier onderscheiden de Puristen zich weer van de Tuners.

Geplaatst: vr 28 jul, 2006 13:36
door Prinses van Bilturg
Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar als ik zou mogen kiezen zou ik het gewoon een Dyane laten. Er zijn er al niet zo veel meer van, dus bijzonder zijn ze toch wel.
Groetjes!
Geplaatst: vr 28 jul, 2006 13:53
door Charly
Prinses van Bilturg schreef:Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar als ik zou mogen kiezen zou ik het gewoon een Dyane laten. Er zijn er al niet zo veel meer van, dus bijzonder zijn ze toch wel.
Groetjes!
Zo'n 400 rijdende Dyanes tegen circa 8000 rijdende eenden, ga maar na....

Geplaatst: vr 28 jul, 2006 14:06
door Prinses van Bilturg
Ja daarom ook. Als een dyane een echte eendensoort was, stond de dyane allang op de lijst van beschermde dieren!!!
Geplaatst: vr 28 jul, 2006 14:37
door Flying Duckman
Ach waarom niet ombouwen? Een vitree is best gaaf, en dan rijdt er een Dyane rond die niet origineel is, maar waar wel de moeite voor gedaan is om rijdend te houden!
Ik bedoel, mijn eend is ook niet origineel meer, maar daar zeurt ook niemand over
