Pagina 1 van 2

Schudden rechte weg 100 km

Geplaatst: ma 31 jul, 2006 17:18
door AJENSO
Nadat mijn eend zijn APK keuring gehaald heeft afgelopen week merkte ik vandaag op weg naar Eindhoven op de autobaan dat bij een snelheid van 100 km de voorkant en het stuur begint te schudden. Na wat snelheid minderen ging het weer weg. Waar moet ik aan denken, ook de fuseepennen?

Geplaatst: ma 31 jul, 2006 17:29
door Ramon
Wielen laten balanceren werkt echt!!!

Geplaatst: ma 31 jul, 2006 20:43
door AJENSO
Deze week meteen maar even laten doen. Thanks

Balanceren helpt

Geplaatst: vr 25 aug, 2006 16:37
door AJENSO
De plaatselijke bandenspecialist Veld en Band was op vakantie. Dus maar naar Kwik-Fit in Helmond. "Meneer het is een dichte velg, dat kunnen wij niet balanceren, daar moet u mee naar de citroen garage". Dus maar naar Hoefnagels in Helmond. "Meneer ik heb nog nooit een eendwiel gebalanceerd, dat moet op de auto. Kijk maar eerst naar de fusee!!". Balen dus. Na mijn vakantie was ook de man van Velg en Band terug. In een half uurtje waren twee wielen gebalanceerd, na eerst zijn machine te hebben omgebouwd. Een van de velgen was flink vervuild met vet. Wellicht was dat de oorzaak van de onbelans. Vandaag bij de proefrit bleek het trillen/schudden verholpen.

Geplaatst: zo 27 aug, 2006 19:51
door Punky
Ff off-topic: Zijn jullie die mensen die tegenover ons stonden bij Pinkstertreffen in de Lavendelblauwe eend?

Zoja, hoe vaak is die cd bij jullie rondgeweest? :lol:

Mooie rooie

Geplaatst: zo 27 aug, 2006 20:43
door AJENSO
Nee, wij waren het niet in die lavendel blauwe 2cv. Ik ben sinds kort in het bezit van een mooie rooie uit 89. [82-dp-nb@2cv.nl]. Er zit niks anders op dan verder zoeken. :wink:

Geplaatst: wo 2 apr, 2008 20:17
door Bertje Beige
Hoi,

Mijn Eend begint ook te schudden als ik boven de 100 kom, ik denk dat het van de achterwielen komt, want een beetje slingeren zodat er voor een evt. speling word opgeheven, helpt niet.

Vreemd genoeg had ik er nooit last van, maar bij de APK heb ik lv. een nieuw wiellager gekregen en volgens mij heb ik sinds die tijd last.
Ik voel echter geen noemenswaardige speling bij dat wiel.
Wel de uitlijning en de stuurkogels gecontroleerd en daar mankeerde ook niks aan.

Toch maar eens laten balanceren?

Re: Balanceren helpt

Geplaatst: wo 2 apr, 2008 23:03
door TB
AJENSO schreef:"Meneer het is een dichte velg, dat kunnen wij niet balanceren, daar moet u mee naar de citroen garage". Dus maar naar Hoefnagels in Helmond. "Meneer ik heb nog nooit een eendwiel gebalanceerd, dat moet op de auto. Kijk maar eerst naar de fusee!!"
Verschrikkelijk zulke prutsers....

Geplaatst: wo 2 apr, 2008 23:29
door Ramon
ja bah, maar het hielp wel top hoor zo simpel

Geplaatst: do 3 apr, 2008 07:46
door Daffy
Als het stuur echt hevig gaat trillen / schudden , kan het ook nog overmatige speling op de stuurkogels zijn.

Daffy

Geplaatst: do 3 apr, 2008 10:26
door Ramon
eerst spooring stellen dan!

Geplaatst: do 3 apr, 2008 11:04
door BW
ik heb net hetzelfde probleem alleen doet het zich voor wanneer ik iets steviger in de remmen ga. de fusee's zijn versleten en worden vandezomer vervangen. kan het ook een andere oorzaak hebben? zoals speling op het stuurhuis?

mvg

BW

Geplaatst: do 3 apr, 2008 11:12
door Ramon
tja, meestal helpt sporing stellen een hoop, maar dan kan je elk jaar stellen met versleten fusees en stuurkogels

Geplaatst: do 3 apr, 2008 11:29
door Duintje
BW schreef:ik heb net hetzelfde probleem alleen doet het zich voor wanneer ik iets steviger in de remmen ga. de fusee's zijn versleten en worden vandezomer vervangen. kan het ook een andere oorzaak hebben? zoals speling op het stuurhuis?

mvg

BW
Hoe zijn je remschijven ? Als die dun worden, kunnen ze ook wel eens ietsjes krom trekken, waardoor je gaat schokken als je remt

Geplaatst: do 3 apr, 2008 11:32
door the Nosepicker
Uitbalanceren van de wielen (moet gewoon kunnen, daar zijn adapters voor die op het balanceerapparaat gezet kunnen worden, maar das (te veel :? ) werk voor de nitwit van de [geen negatieve reclame op 2cv.nl] ) kan gigantisch schelen, stuurkogels checken op speling, lagers checken, velg checken op idioot grote afwijkingen, fusees. Het is allemaal al genoemd, nu is het een kwestie van uitsluiten.