problemen met veerpot

Alles over de wielophanging
Plaats reactie
2cv6spécial
Gebruiker
Gebruiker

problemen met veerpot

Bericht door 2cv6spécial » vr 4 aug, 2006 20:53

Mijn geitje was helemaal uit elkaar omdat ik een chassisbreuk heb.Nu heb ik een nieuw gegalvaniseerd wheels chassis gekocht....nu ben ik sinds vadaag opnieuw begonnen met de opbouw ervan.Maar bij 1 veerpot heb ik het probleem dat het trekoog die aan de achterste as zit niet los is te krijgen van de stang van de veerpot,heb al liters kruipolie gebprobeert en ook verhit enzo.Hij komt er niet af,en dus bijgevolg komt die bus en de moeren er aan 1 kant ook niet af.... Ik heb ze van het vorige chassis afgekregen door de bevestiging los te slijpen.....Nu kan ik ze ook niet bevestigen,tenzij omgekeert,maar dat past niet he...Wat moet ik doen
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » vr 4 aug, 2006 21:36

Je zou zeggen dat het los te krijgen moet zijn. Stook het echt maar eens goed warm en ga met een grote tang op je as, zorg ervoor dat je oog ook goed stevig vast zit, in een bankschroef of zo en dan gewoon toch maar proberen.
Het moet los komen, in het ergste geval lukt het niet, dan zul je dus gewoon een andere veerpot moeten halen.
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

2cv6spécial
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door 2cv6spécial » vr 4 aug, 2006 22:25

ik heb de brander er ongeveer een 20 minuten tegen gehouden,het oog was roodgloeiend en toen ik erde vise grip op zette kon ik een kwart slag met heeeel veel moeite draaien en er was een hels gepiep....
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!

jeroentje
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door jeroentje » vr 4 aug, 2006 22:27

Flying Duckman schreef:Je zou zeggen dat het los te krijgen moet zijn. Stook het echt maar eens goed warm en ga met een grote tang op je as, zorg ervoor dat je oog ook goed stevig vast zit, in een bankschroef of zo en dan gewoon toch maar proberen.
Het moet los komen, in het ergste geval lukt het niet, dan zul je dus gewoon een andere veerpot moeten halen.
Andere veerpot is niet nodig. Slijp het dekseltje van de veerpot af, dan kun je het geheel demonteren en ben je klaar met alleen een nieuw dekseltje, en een nieuwe trekstang met trekoog.

AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door AK350 » vr 4 aug, 2006 23:46

Ik zou proberen de trekstang in de bankschroef te klemmen, en door het trekoog een buis te steken waarmee je kunt draaien.
kruipolie en evt. verwarmen.
Je loopt het risico dat de trekstang breekt als je heel veel kracht zet.
Je kunt ook het trekoog in de lengte bij de schroefdraad aan beide zijden inslijpen en opensplijten. Dan moet je evt. de schroefdraad van de trekstang opnieuw optappen en een nieuw trekoog kopen.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » za 5 aug, 2006 00:05

Eerst af laten koelen of afblussen met kruipolie voor je gaat draaien he. Anders breekt het zeker. Heb er ervaring mee.

Als het piept zit er dus beweging in. Steeds ietsjes los en dan weer vastdraaien. Dan wil het meestal wel lukken. Door het in en uitdraaien zorg je dat de troep kleiner wordt en weg kan.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Eminence Grise » za 5 aug, 2006 08:22

je kunt toch overdwars de moeren en de bevstiging er vanaf slijpen. goed schoonmaken en nieuwe moeren erop zetten...
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

2cv6spécial
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door 2cv6spécial » za 5 aug, 2006 12:19

ja de moeren enzo ervan af slijpen is geen probleem,maar het trekstangoog kan niet door het bevestigingsbuisje aan het chassis...An het is aan de kant waar het buisje dicht is,dus niet met een gleufje in(achterkant)

Erikjan
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Erikjan » za 10 feb, 2007 23:48

Ik had het zelfde probleem, heb het losgekregen door met een hamer en een aambeeld een paar klappen op het trekoog te geven daarna waren ze los te draaien.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » zo 11 feb, 2007 00:05

Klopt ! Zo 'rekt' het materiaal een beetje op. Warmstoken werkt ook, maar als het materiaal koud wordt, krimpt het een fractie ten opzichte van voor je het warmstookte.
Afblijven.

André Post
Heavy user
Heavy user

Bericht door André Post » zo 11 feb, 2007 16:15

Of ergens een 2dehands veerpot opscharrelen.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Erikjan
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Erikjan » do 15 feb, 2007 09:40

En al los gekregen?

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » do 15 feb, 2007 12:26

Ik heb mijn JAWS gebruikt, daar krijg je bijna alles mee los.

Plaats reactie