Pagina 1 van 1
Brandend oliedruklampje
Geplaatst: zo 20 aug, 2006 18:20
door Tom Duckpower
Zoals de titel al zegt: een brandend olielampje....
meteen gestopt en motor uitgezet (brande een sec of 5-10)..
gelijk een halve liter olie erbij, en het lampje ging niet meer aan. Vlug naar het werk gereden.
Na het werken een litertje olie gehaald, en het carter goed gevuld.
Het viel me wel op dat de eend niet lekte toen ie op het werk stond (vlak).
Als ie voor de deur staat heeft ie er nogal last van.
Met name ter hoogte van de linker chassispoot.
Het blok lekte er al een tijdje (sinds het kleppenstellen), maar nog niet zo erg als nu.
Morgen even het kleppendeksel eraf halen (heb een nieuwe liggen, met pakking), hopen dat het helpt...
Zo nee, dan verdenk ik de brilrubbers

, maar dan lekt ie toch niet op de chassispoot...?
Morgen zet ik hier hopelijk neer dat het aan het kleppendeksel lag

Geplaatst: zo 20 aug, 2006 23:18
door backfire
waarom niet, kan toch makkelijk als chassis schuin staat.
Geplaatst: ma 21 aug, 2006 11:15
door Tom Duckpower
eend staat dan net schuin naar links of rechts
aangezien ik op een berg woon en de eend voor de deur staat.
Dan staat of de neus, of de kont "bergop".
en juist dan lekt ie

Geplaatst: ma 21 aug, 2006 11:30
door Ramon
maar geen halve liter toch
Geplaatst: ma 21 aug, 2006 12:40
door Tom Duckpower
zat al weinig in...
maar er druppelde aardig wat uit.
heb net de deksel vervangen, en vooralsnog ziet het er allemaal droog uit...
Geplaatst: di 22 aug, 2006 01:07
door Freek
De kunst is, die deksels beslist niet te vast te draaien. Ze vervormen dan, met lekkage tot gevolg.
Geplaatst: di 22 aug, 2006 12:57
door lesley
klopt, heb ik ook gehad. Te vast is zeker olielekkage. Na handvast nog een halve slag draaien en alles is OK !
Geplaatst: wo 23 aug, 2006 01:11
door thomaaas
Motor op een helling bewaren vinden ze anders ook niet heel erg leuk...had 't blok en versnellingbak een keer op een doos gezet om de bak van het blok te tillen, en vergeten het blokje weer rechtop te zetten... grote plas op de grond. Echter, dan ligtie natuurlijk helemaal op zn snuit niet op n helling van 5 graad ofzo... Hoop dat 't opgelost is met nieuwe kleppendekselpakking.
Geplaatst: wo 23 aug, 2006 22:12
door Tom Duckpower
lekt niet meer!!!
alles zit dicht...
morgen even kijken hoe het zich op een lange rit houdt '
en vrijdag nog langer... de ultime test

Geplaatst: wo 23 aug, 2006 22:57
door Hassie
Olie-verlies wellicht bij de oliedruksensor. Daardoor heeft de olie meer druk nodig om het verklikkerlampje uit te doen gaan. Dus bij meer toeren verklikkerlampje uit. Hoe dan ook, eerst zoeken naar de oorzaak van het olieverlies.
Vrgrt
Hassie.
Geplaatst: wo 23 aug, 2006 22:59
door Tom Duckpower
dat is het niet
ik reed met zeer weinig gas.
kwam net van een rotonde af...
maar die nam ik niet asociaal hard.
en ik wist dat ie langs het kleppendeksel lekte

Geplaatst: wo 23 aug, 2006 23:06
door inmijneendje
en vrijdag nog langer... de ultime test
Maar dan hoef je niet tot het uiterst, langzaam aan is dan het motto
Geplaatst: wo 23 aug, 2006 23:45
door Punky
FF off-topic. Tom weet je al hoe laat je waar moet zijn. Ik zie je niet meer op MSN namelijk, of heeft Eric het je al ingefluisterd??
Anders moeten we morgen ff bellen misschien.

Geplaatst: do 24 aug, 2006 11:34
door Tom Duckpower
Punky schreef:FF off-topic. Tom weet je al hoe laat je waar moet zijn. Ik zie je niet meer op MSN namelijk, of heeft Eric het je al ingefluisterd??
Anders moeten we morgen ff bellen misschien.

weet alles al

gisteren even met eric ge-msnt
Geplaatst: do 24 aug, 2006 18:08
door Tom Duckpower
op de rit naar tilburg van net, niks noemens waardigs ontdekt.
lekker 100-120 gereden.
heb ook niet het idee dat ie nog lekt.
gisteren was alles nog droog.
eerst lag er op de chassispoot linksvoor een plasje, dat groter werd en de olie uiteindelijk van het chassis afdroop.
nu alles droog. Morgen voor vertrek naar het Grenstreffen nog ff olie peilen, lekkage checken en dan gassen maar (met een nieuwe gaskabel)...