Pagina 1 van 2

Kachelpijp voor versnellings hendel

Geplaatst: vr 1 sep, 2006 14:48
door Maikel
Uitlaat probleem opgelost, dus gisteren stukkie rijden, krijg ik hem opeens niet meer in zijn 4.
Vaag vond ik dat dus na even gestopt te zijn en onder de kap te kijken was het euvel al snel boven.

Ik heb nieuwe kachelpijpen gemonteerd, en nu zit de rechter kachelpijp precies in de weg om naar de 4de versnelling te schakelen.
Nu heb ik snel even gekeken maar heb niet echt een goed idee zonder die pijp in te deuken oid.
Dit moet vast makkelijk te doen zijn, maar aangezien het een jaar geleden is dat ik de boel uitelkaar heb gehaald en de foto's niet echt duidelijk zijn, graag even hulp.

Wie kent het probleem en heeft de oplossing of wie wil er voor mij even een foto maken van net boven de versnellingsbak en dan richting de rechter kachelpijp.

Alvast bedankt !!

Geplaatst: vr 1 sep, 2006 17:35
door Aloha Beach Cruiser
hier een foto (niet helemaal scherp, maar duidelijk zat dacht ik)
misschien is gewoon iets bij buigen een optie :wink:

Afbeelding

Geplaatst: za 2 sep, 2006 11:03
door Maikel
Hij is op zich wel duidelijk alleen SJEE wat een luchtfilter zit er precies voor de versnellings hendel :)

Thanks voor de foto, enneuh mijn complimenten zit er bij jou wel HEEL erg netjes uit onder de motorkap !

( Maaruh nu ik nog een 2de keer kijk, dit is toch een visablokje wat je erin hebt liggen ? Niet dat het wat uitmaakt voor mijn probleempje maar even mijn eigen kennis testen :) )

Geplaatst: za 2 sep, 2006 12:44
door Aloha Beach Cruiser
1e punt is binnen maikel :wink:

Geplaatst: za 2 sep, 2006 14:02
door Maikel
Great thnx !
Ook bedankt voor de foto probleem is opgelost, bleek na nog een keer goed kijken niet alleen de kachelslang, maar ook de kachelklepkabel ( 3 x woordwaarde bij scrable :) ) die niet helemaal optimaal zat voor het schakelen.

Morgen maar weer eens op mijn gemakkie de spatborden eropzetten en test ritje doen, maar volgens mij was dit het laatste echte probleem.

Dan nu op naar de RDW voor de herinslag, en dan naar iemand die lekker kan lassen voor de bodemplaten. voetenbak en de binnenkant van beide achterspatborden.

Kortom nog wel wat dingetjes te doen voordat ie weer helemaal klaar is voor de APK :)

Geplaatst: za 2 sep, 2006 20:25
door Aloha Beach Cruiser
niets te danken hoor, kleine moeite.. heb de computer vol staan met foto's van allerlei dingen, dus foto's hoef ik zelden meer te maken :wink:

en ik zie al wel, met scrable maak ik geen kans :lol:

Geplaatst: zo 3 sep, 2006 00:35
door Freek
Dat van dat Visa-blok... dat moet hij gezien hebben aan de bruine bobine??? :)

Geplaatst: zo 3 sep, 2006 11:22
door Aloha Beach Cruiser
of de computer links boven in :wink:

Geplaatst: zo 3 sep, 2006 11:26
door backfire
ja maar de computer had er nog in kunnen zitten van een vorig project. De bobine kan ook van een 2cv6 zijn met elektronische ontsteking dus dat hoeft ook niet. Maar als je volgens de nummers terugrekend heb je wel een hele grote kans dat er een Visa motor in ligt.

Geplaatst: zo 3 sep, 2006 11:28
door Aloha Beach Cruiser
is dat zo? dus er kan eventueel een 2cv6 bobine op.. :roll: dat werd mij sterk afgeraden..

Geplaatst: zo 3 sep, 2006 12:00
door Maikel
het waren ze allebei, zowel de computer als de bobine :) waardoor het mij opviel ( wel pas na 2 keer kijken hoor :) )

Geplaatst: di 5 sep, 2006 00:15
door Freek
Voor zover ik weet (opmerking Charleston Poster) mag een bruine bobine inderdaad niet bij 123-ontsteking gebruikt worden. Over een W-ontsteking heb ik ergens een keer wat discussie gelezen. Het ding (de bruine bobine) schijnt nogal wat meer stroom te trekken dan de originele zwarte...

Geplaatst: di 5 sep, 2006 10:47
door bartje2212
maar de bruine is toch gewoon standaard voor de visa, en dus voor de elektronische ontsteking die daarbij hoort? Zwarte is standaard voor de 2cv motor (602cc)?

@freek: meestal zal een 123 toch bij een 602cc blok gebruikt worden? Visa heeft al een compu... OF is de 123 beter dan de standaard visa compu? (ik heb al meegemaakt dat de stekker van de compu van de visa was gesmolten...schuld van bruine bobine?)

tot zover mijn kennis; iemand nog specifieke info?

Geplaatst: di 5 sep, 2006 21:02
door Aloha Beach Cruiser
voor de visa is zover ik weet wel een aparte W-ign. te krijgen, het voordeel hiervan is dat je eens leuk kan proberen met verschillende vervroegings curves..

Geplaatst: wo 6 sep, 2006 10:37
door backfire
charleston tuning schreef:is dat zo? dus er kan eventueel een 2cv6 bobine op.. :roll: dat werd mij sterk afgeraden..
andersom CT op een 2cv6 zou een visa bobine kunnen mits je de juiste computer gebruikt.

En volgens mij heeft 123 ook een uitvoering voor de bruine.