d!o en zijn Dyanes
Geplaatst: za 9 sep, 2006 17:10
Ik ben reeds aan mijn 3e Dyane (ik hou wel van ouwe roestbakjes). In chronologische volgorde:
Lui. Ik had al een VW bus (panorama) en kwam met een vriend bij Eendenspul omdat hij een Dyane wilde kopen. Daar zag ik een wit bakkie uit 1969 staan en was op slag verliefd. Geweldige vering waardoor het soms net leek alsof je met een bootje op de golven voer. Lui staat nu als onderdelenauto bij die maat van mij.
Blauw. Ik stond een keer met Lui met startproblemen (de enige keer) en de wegenwacht was er bij gekomen. Ondertussen stopte er een dame uit een rooie eend die mij haar oude Dyane aanbood. De garage had gezegd dat de bodem niet te repareren was en zodoende stond hij al tijden in een stalling. Ik mocht em hebben tegen de stallingkosten! Ik ben er mee naar mijn garage gegaan en voor ongeveer €350 reedt ie weer geweldig MET apk. Een half jaar later nog een vernellingsbak vervangen en anderhalf jaar later was Blauw toch echt op.
Blauw Jr. Ik was nu Dyaneloos en daar kon ik toch echt niet mee leven. Ik wilde een harde bodem en een lelijk chassis. Lang rijden in een koekblik dus. Dat werd uiteindelijk Blauw jr. Een spermawitte Dyane waar ik weer met veel plezier in rij. Samen met mijn uit elkaar vallende, gratis gekregen Alpenkreuzer '81 ben ik dit jaar met een maximale snelheid van 90 k/h naar Dranouter gereden. Heerlijk!
Lui. Ik had al een VW bus (panorama) en kwam met een vriend bij Eendenspul omdat hij een Dyane wilde kopen. Daar zag ik een wit bakkie uit 1969 staan en was op slag verliefd. Geweldige vering waardoor het soms net leek alsof je met een bootje op de golven voer. Lui staat nu als onderdelenauto bij die maat van mij.
Blauw. Ik stond een keer met Lui met startproblemen (de enige keer) en de wegenwacht was er bij gekomen. Ondertussen stopte er een dame uit een rooie eend die mij haar oude Dyane aanbood. De garage had gezegd dat de bodem niet te repareren was en zodoende stond hij al tijden in een stalling. Ik mocht em hebben tegen de stallingkosten! Ik ben er mee naar mijn garage gegaan en voor ongeveer €350 reedt ie weer geweldig MET apk. Een half jaar later nog een vernellingsbak vervangen en anderhalf jaar later was Blauw toch echt op.
Blauw Jr. Ik was nu Dyaneloos en daar kon ik toch echt niet mee leven. Ik wilde een harde bodem en een lelijk chassis. Lang rijden in een koekblik dus. Dat werd uiteindelijk Blauw jr. Een spermawitte Dyane waar ik weer met veel plezier in rij. Samen met mijn uit elkaar vallende, gratis gekregen Alpenkreuzer '81 ben ik dit jaar met een maximale snelheid van 90 k/h naar Dranouter gereden. Heerlijk!