Pagina 1 van 2

uitlaat ter vervanging van 1e demper

Geplaatst: di 19 sep, 2006 22:15
door Ramon
ik meen dat dit ergens te koop was wie o wie weet waar dat is

Geplaatst: di 19 sep, 2006 23:15
door Punky
Wat bedoel je met uitlaat ter vervanging eerste demper???

Zo'n Y-pijp zonder demping ofzo???

Die hebben ze bij dat tuningsbedrijf in Belgie. En Le patron heeft ze meen ik ook. Kosten wel veel hoor.

Geplaatst: wo 20 sep, 2006 00:02
door Ramon
ja die bedoel ik

Geplaatst: wo 20 sep, 2006 00:02
door Revers99
Ze zijn altijd te koop op de meeting in spa- francorchamps. In de tent van de organisatie daar.

Dit is hem.
Afbeelding

Maar zoals punky al zei, ze zijn aardig aan de prijs :(

Geplaatst: wo 20 sep, 2006 09:40
door backfire
En anders zelf maken. Voorbeeld heb je nu :)

Geplaatst: wo 20 sep, 2006 10:51
door Ramon
ja idd! ik heb de abndere topics ook even door gelezen en een beetje wijzer geworden, ik denk dat ik het gewoon laat bij een walker demper van maar 30 euro

en dan kies voor de iets dikkere pijp vanmaf de eerste demper zonder sigaar zoals ik dat al had vroeger

ik denk dat dit het beste werkt met een origineel dyane blok

Geplaatst: wo 20 sep, 2006 11:29
door senna
Revers99 schreef:Ze zijn altijd te koop op de meeting in spa- francorchamps. In de tent van de organisatie daar.

Dit is hem.
Afbeelding

Maar zoals punky al zei, ze zijn aardig aan de prijs :(
die zij er prijsig rond de 250 euries volgens mij maar dat is 2 jaar gelden, me pa heeft hem onder de burton

Geplaatst: wo 20 sep, 2006 13:04
door Punky
Wat wil je er precies mee bereiken? Vermogen, looks of geluid?

Voor het vermogen hoef je het niet te doen, want alles wat na de eerste demper komt heeft weinig invloed meer op het vermogen.

Geplaatst: wo 20 sep, 2006 13:15
door senna
Punky schreef:Wat wil je er precies mee bereiken? Vermogen, looks of geluid?

Voor het vermogen hoef je het niet te doen, want alles wat na de eerste demper komt heeft weinig invloed meer op het vermogen.
denk voor de sound

Geplaatst: wo 20 sep, 2006 13:58
door backfire
Vergis ik mij maar dit vervangt de 1e demper, dus het kan gebruikt worden om meer vermogen / koppel te verkrijgen. Maar ja alles is zo goed als het geheel.

Geplaatst: wo 20 sep, 2006 14:10
door Punky
Ik reageerde op de tekst van Ramon, waarin hij angeeft het dan bij de eerste originele demper te houden.

Geplaatst: wo 20 sep, 2006 14:14
door senna
backfire schreef:Vergis ik mij maar dit vervangt de 1e demper, dus het kan gebruikt worden om meer vermogen / koppel te verkrijgen. Maar ja alles is zo goed als het geheel.
je wint er niet heel veel vermogen mee.

Geplaatst: wo 20 sep, 2006 15:42
door Ramon
nee idd, geluid voornamelijk

Geplaatst: wo 20 sep, 2006 16:49
door Punky
Dan kun je het beste vanaf de eerste demper een dikkere pijp eraan hangen zoals Spookeend heeft. Is het goedkoopste.

Ik heb er zelf een Cherry-Bomb onderliggen, deze doet bijna evenveel als die holle pijp. Het probleem is met name dat een eend onvoldoende druk op kan bouwen om een beetje geluid uit al die modernere uitlaten te krijgen.

Mijn Cherry-Bomb zou ook beter klinken als er een V8 voor zou zitten.

Geplaatst: wo 20 sep, 2006 19:33
door Aloha Beach Cruiser
ik denk dat het bij een opgevoerd blok zeker vermogen geeft! bij een standaard blok zul je er wienig van merken..
ook zal het geluid TEGENVALLEN denk ik!! in een orginele demper zitten schotjes zodat je ook druk opbouwd.. deze druk komt er met gang uit, wat in een holle buis als 2e demper veel mooier geluid geeft is mijn ervaring!

ik heb een eerste demper leeggehaald, geluid van de 2e demper minder mooi, en scheller.. maar trekt veel beter met een opgevoerde visa (normaal bij 5500 trm wordt het minder, met een lege eerste demper tot 7000..)
nu heb ik weer een orginele demper, dit geeft echt veel mooier geluid!! zwaarder, iets harder enz.. (ben bezig die ander iets aan te passen, vanavond gaat ie d'r weer onder)
ik denk dat zo'n dure zoals op de foto, minder mooi geluid geeft, maar wel beter door trekt in de toeren, Mits je blok opgevoerd is..