oude herinneringen aan de eend

Alles over het heerlijke eendrijden.
Eric Clemens
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 78
Lid geworden op: di 1 nov, 2005 16:28
Locatie: Vianen

Bericht door Eric Clemens » do 19 jan, 2006 17:23

Volgens mij had ie dat al gedaan....
Zwarte 2cv6 Club '87 en Beige Dyane 6 '78

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » do 19 jan, 2006 17:39

Dat had ik inderdaad, vandaar dat ik wist dat de charlie niet meer bestond en de 2cv4 nog wel. Hij is waarschijnlijk geschorst.
Ik ben eigenlijk benieuwd of dat de eigenaar hier op het forum rond dwaalt.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Gebruikersavatar
joost2cv
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 24 aug, 2004 20:17
Locatie: Citroville

Bericht door joost2cv » vr 20 jan, 2006 10:10

Eric Clemens schreef:Volgens mij had ie dat al gedaan....
Inderdaad goed lezen is een kunst, plaatje trok meer aandacht. :oops:

Groeten Joost

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » vr 20 jan, 2006 12:36

Het is natuurlijk ook een mooi plaatje :wink:
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » ma 6 mar, 2006 15:48

van de week kwamen er 2 foto's van mijn een boven water:
Afbeelding

dat was/is mn eend in april 2004.
Was toen bezig het get verven van mn eend.
Gele voorbumper en achterbumper, zwarte voorspatborden. Achter alleen aan de rechterkant zwart. Achterdeuren ook voor de helft.
Achterklep en palmabak ook geel resp. zwart.
Ongeveer een maand na deze foto had de eend een andere grille en bumpers, geel-zwarte motorkap ed.

Nu heeft eendje een iets ander uiterlijk.. :lol:
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » ma 6 mar, 2006 21:46

Ik vind dit ook wel leuk :P

Die deuren zéker iig!
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 8 mar, 2006 19:34

Afbeelding

mijn moeders laatste eend, 1 jaar later chassis geknikt in 94 meen ik

laats vertelde ze me dat als ze in de nachtdienst zat, dat ze dan elke avond een deken over de moterkap legde, anders starte ze niet,

het was meestal op een dijk ergens in de buurt van fijnaart, daar kan het aardig waaien.
mooi he

sellavie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 365
Lid geworden op: vr 14 apr, 2006 21:21

Bericht door sellavie » zo 16 apr, 2006 22:24

kocht in 1974 m'n eerst eend, een rooie, daarna een beige, heel veel plezier mee gehad. Toen volgde er een hele rij andere auto's, van datsuns tot volvo's. Zellufs een traction 11bl , die was op kenteken gezet op mijn geboortedag! Maar het eendvirus is altijd gebleven, dus kocht ik tussendoor in 1989 nog een splinternieuwe eend en daar rij ik nog steeds in, naast die andere auto's

THE SPITFIRE
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 22:25
Locatie: s heerenbroek

Bericht door THE SPITFIRE » vr 5 mei, 2006 06:52

haha ik kocht kocht 4 weken geladen mn eerste eend. heb er nu al herinneringen aan.
kijk maar 0nder topic treurig verhaal. :lol:
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl

sellavie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 365
Lid geworden op: vr 14 apr, 2006 21:21

Bericht door sellavie » di 6 jun, 2006 23:30

1974 kocht ik een nieuwe rooie eend, krijg ik verkering met belgisch maske, ze had ook een nieuwe geit, een blauwe. In belgie kocht je geen rooie want daar reed de post mee. Na drie maanden pakte ze kwast en schilderde allerlei bloemen en vlinders op, op een spiksplinter nieuwe eend! volgens mij flipte ze niet, heb het maar uit gemaakt :D

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » za 8 jul, 2006 11:52

Mijn eerste eend ervaring is met de een van mijn vader geweest een lichtblauwe 2cv4.
We waren thuis met 3 kinderen en ik had altijd de twijfelachtige eer om in het midden op de achterbank te mogen zitten. Ik voel die stang nu nog.
Meestal stond ik daarom achter de voorbank lekker met mijn armen op de voorbank leunend zodat ik goed mee kon kijken .
Wat ik me ook nog goed herinner is dat ik de eend vaak mocht starten pa maakte contact en ik mocht op het rode startknopje drukken.
We zijn ook een keer tijdens het camperen veilig in de eend gezet tijdens een hevig onweer daar zaten we dan mijn 2 zussen en ik. Broodjes erbij en wat te drinken want pa en ma moesten de tent redden.
Ik kan me niet meer voor de geest halen of de eend veel lekte , wat ik wel weet is dat er altijd een caatdoekje om de knop van de ventilatie klep geknoopt zat.
Na nog veel meer avonturen met de eend kocht pa een echte auto jawel met een hard dak zoals vaders van vriendjes ook hadden het werd je raadt het nooit ..... Een ami 8 knaloranje en weer met zo’n heerklijke 2cil. Boxer roffel .

Toen ik zelf mijn rijbewijs had ben ik ook meteen met een eend begonnen een 6 club uit 1981 en die was dat weet ik wel zeker zo lek als een mandje maaaaarrrr ik heb er erg veel lol aan beleefd.

Groet Jeroen
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » za 8 jul, 2006 23:27

Cool, kijk dat vind ik dus écht leuke verhalen: mensen die vroeger al veel in eenden hebben gereden en er later nog steeds aan gaan. Helaas had mijn vader altijd leasers :P
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » zo 9 jul, 2006 09:52

Afbeelding

Ik ga niet het hele verhaal vertellen hier, lol, staat op mijn oude site
www.spookeend.tk en dan bij history.

Hier was ik 3 denk ik, mijn ouders hebben eigenlijk altijd wel een eend (achtige) gehad.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 645
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

Bericht door Niels » di 20 mar, 2007 15:20

met dyanes heb ik al genoeg ervaring, van mijn nulde tot mijn zesde hadden mijn vader en moeder allebei een Dyane (type weet ik niet) een ornaje met zwart dak en een roomwitte.....
ik weet nog dat wij een schuin aflopende parkerplek hadden aan de straat. op een dag toen ik 4 was klom ik in de auto, (aflsutien hoefde toen nog niet) en ontdekte ik hoe je moest autorijden, gewoon dat knopje induwen op dat stokkie, en dan schiet dat stokkie terug en dan rijdt ie (dat was dus de handrem) met als gevolg dat de dyane dwars midden op de weg kwam te staan.... ik schrok me de #@&#@*# en begon keihard te janken in de auto, zo heb ik volgens m'n moeder een kwartier gezeten of zo... gelukkig was het een doodlopend straatje en kwam er dus geen verkeer.....

ik weet ook nog dat moeder ooit in paniek terug naar binnen kwam dat haat auto gejat was.... die stond een paar km verder en was gebruikt voor joyriding, ik weet niet wat de schade was..

ik zal binnenkort eens zoeken naar foto's

In een eend heb ik nooit gereden wel een aantal keren gestart, want een collega had pas een afgeragde eend gekocht en was aan het klagen dat die dingen nooit starten, hij probbeerde altijd een half uur en dan ging hij hem naar aanduwen....

dus hij deed het voor en verzuipt de hele motor... dus ik erin en 1 min op de startmotor ongeveer, daarna starte ie wel....
'moet ik iedere keer zo lang wachten?' vroeg m'n collega.... ik: "nee hoor, kijk maar" - motor uit, weer starten, sloeg gelijk aan...

dus hij weer proberen.... JA, weer verzopen...
dus thuis startte zijn vader, en op het werk ik.... en hij maar hopen dat de motor nergens afsloeg....
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

hanzz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 439
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 17:29
Locatie: wellen

Bericht door hanzz » di 20 mar, 2007 17:40

Jeroen-citroen schreef:Mijn eerste eend ervaring is met de een van mijn vader geweest een lichtblauwe 2cv4.
We waren thuis met 3 kinderen en ik had altijd de twijfelachtige eer om in het midden op de achterbank te mogen zitten. Ik voel die stang nu nog.
Meestal stond ik daarom achter de voorbank lekker met mijn armen op de voorbank leunend zodat ik goed mee kon kijken .
hee da wou ik ook net vertellen!
Wij waren hier met 4 kinderen, in het vw busje konden er altijd een paar in de "apenbak" (achter de achterste zetel, boven de motor, hoe ze aan die naam kwamen blijft me een raadsel :twisted: ) dus dat was een hele luxe invergelijking met de eend...

die vreselijke stang,... daar moest ik zitten omdat ik altijd de deur opendeed juist op het moment dat de deur niet open mocht en aangezien er in een eend geen gordels waren... 'k heb er een jeugdtrauma aan overgehouden en mij ga je niet meer vlug achterin een eend kunnen zetten vrees ik...

'k herinner mij nog dat we eens met de eend een dure bmw père total (!) hebben gereden. M'n vader reed achteruit op de parking van den brico, met 4 zakken cement in de koffer.., flets met de trekhaak in de rechterdorpel van dat koekblik, zo zie je maar weer waar verzekering handig voor kan zijn eh!

Als we vroeger met de eend naar Griekenland reden (natuurlijk niet langs de autostrade want m'n ouders waren in die tijd nog hardnekkige tegenstanders van autostrade's, die waren voor niet-wereldbewuste snobs) maar langs de kleine, zeer steile bergpasjes, stond er om de 200 meter een dure wagen aan de kant met kokend water, maar wij reden door want we hadden geen water dat kon koken :twisted: :lol: daar is dan mijn voorkeur voor luchtkoeling ontstaan...

Plaats reactie