oude herinneringen aan de eend

Alles over het heerlijke eendrijden.
Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » wo 6 apr, 2005 14:56

Op jonge leeftijd besmet ? Welnee. Ik was 18 (ben nu 23) en toen was ik met m'n ouders op vakantie in zuid Frankrijk. Op een gegeven moment reden er 2 Eendjes met daarin 3 of 4 jongens de camping op. Ze kwamen uit Nederland. Ik kreeg te horen dat ze 1 Eend al hadden en de andere Eend (rood) een week of 2 voor vertrek gekocht was met slechts een gaatje in het chassis (of was het nou de bodemplaat?) door een fout geplaatste krik. Erg leuk, maar ik deed er niets mee.

Later, toen ik mijn rijbewijs had, kregen we thuis internet. Met die Eendjes van die jongens in gedachten ben ik maar eens gaan zoeken op 2cv en toen kwam ik (onder andere) uit op Duintjes Duckpage. Door het vele lezen over Eendjes (geschienis, techniek, verhalen) raakte ik echt fan van de Eend en heb toen op den duur maar en Eend gekocht. M'n eerste rit in een Eend was ook in die Eend. Achter de berlingo van pa aan want de contactpuntjes waren stuk (later bleek dit de brandstofpomp te zijn).

Doordat ik iets te enthausiast was met restaureren (lees: oplappen) heb ik soms wel spijt gehad van mijn (toch wel redelijk impulsieve) aankoop, maar m'n Eend weg doen ? Nee, nooit. Liever een nier er uit dan m'n Eend weg.
Afblijven.

Gebruikersavatar
Dre
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 115
Lid geworden op: za 16 apr, 2005 17:17
Locatie: de lier
Contacteer:

Bericht door Dre » za 16 apr, 2005 17:25

hoi
toen ik mijn rijbewijs haalde wilde ik direct een auto.
Bij een citroen-garage in de buurt waren mijn ouders klant. Ze hebben een tijd lag ami-break gereden.
Daar stond een 2cv4 bleu-petrel, 2 dagen later was ze van mij.
Eenmaal besmet met het 2cv-virus kom je er niet meer vanaf, heb er nu weer een na 13 jaar geen eendje.
Herinneringen nemen de overhand.
Mijn dochters zijn er nu wild van en rijden graag mee in de zwarte eend.
Zij krijgen of hebben nu al het virus.
Er staat nog een eend in de planning dus lang lve het eendenwagenpark.
Groeten uit het westland
Ben ook nog orchideeendokter :)

Casonline
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 277
Lid geworden op: za 3 jul, 2004 20:01
Locatie: Schiedam

Bericht door Casonline » za 16 apr, 2005 21:51

Mijn eerste ervaring met een eend was toen ik een jaar of 6 was (ben nu 19). Het was een feestje bij een klasgenootje en we werden thuis gebracht; we werden voor de keus gesteld of de eend of de andere auto (wat dat ook wezen mocht) massaal werd er natuurlijk voor de eend gekozen. Dus met stuk of 6 van die jongetjes in een eendje en maar scheuren en die bochten nemen. Was natuurlijk erg lachen.

Later ben ik met m'n vader mee geweest met een personeels uitje; Ducktrail!
Toen ben ik echt besmet geraakt het was in mei 2004 en op 7 juli het zelfde jaar had ik ook z'on prachtige bolide :lol: en nu wil ik er nooit meer vanaf!! (ja, tenzij die nieuwe eend in 2015 komt natuurlijk, moet tie wel lekker rijden :wink: of die van mij echt uit elkaar valt, maar dan koop ik wel een ander )

Gebruikersavatar
Rollo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 apr, 2005 10:56
Contacteer:

De eend van mijn Oom

Bericht door Rollo » ma 18 apr, 2005 19:11

Thuis hadden wij geen 2cv, maar mijn oom heeft er wel meerdere gehad. Op verjaardagen komen nog steeds de verhalen van zijn ritten naar Friesland terug. Hoe hij vlak achter een vrachtauto in de slipstream toch wel zeker 90 kilometer per uur ging. Voor hem was het altijd weer een feest. En nu heb ik er eindelijk zelf een. Maar durf nog niet te dicht op een vrachtauto te hangen. Gelukkig zijn de tijden veranderd.
Eendloos........ Wel een C4 Picasso :-)
www.robdehaan.com

hanzz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 439
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 17:29
Locatie: wellen

Bericht door hanzz » do 21 apr, 2005 19:32

ik heb ook nog een paar leuke herinneringen aan de eend :lol:
thuis 8) euhm toen was ik ongeveer 3 jaar :lol:
http://users.pandora.be/freak2cvhans/_m ... s/geit.jpg
hier op vakantie in schotland in 1994 ofzoiets
http://users.pandora.be/freak2cvhans/_m ... cannen.jpg
onze spiksplinternieuwe dyane (toen was ik er nog niet.... :P )
hebben mijn ouders in 1982 geloof ik gekocht met het trouwgeld...
na 1 vakantie toch maar besloten dat een 2e hands vw busje een betere oplossing was 8)
http://users.pandora.be/freak2cvhans/_m ... en0003.jpg

hier dus dat geweldige busje (ingeruild voor een 1 jaar oude acadyane :shock: )(hoort hier niet echt thuis maar.... :P ( als betty de hare mag posten.... 8)
http://users.pandora.be/freak2cvhans/_m ... /busje.jpg

ja veel plezier mee gehad tot:
http://www.vwbusclub.nl/VW-PECHVOGEL/Scannen0001.jpg
( RIP )

na dat busje volgden nog 6 vw busjes en zo'n stuk of 8-9 eenden :P

hoe ging men in 1974 op vakantie??? MEt de eend natuurlijk :P
naar griekenland via de balkan, al die leuke bergpasjes waar je alleen met een eend overkon :
effe rusten na de afdaling (oververhitte remmen :oops: ) wat remt een eend slecht op de motor! :P

betty
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 28 mar, 2004 21:36
Locatie: Who Cares

Bericht door betty » vr 22 apr, 2005 11:05

GEWELDIG!!! Dat bussie, je bent dus in hippiestyle opgevoed?
Ikzelf ben altijd hippie geweest, (met tussendoor heel wat punkinvloeden), en eigenlijk nog wel, ik ben benieuwd hoe jij daar nu tegenaan kijkt. :wink:
You can't pee like a puppy if you want to run with the wolves!!!

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 960
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Bericht door hobbes » di 30 aug, 2005 11:25

Mijn ouders reden al dyane voordat mijn broers, m'n zus en ik geboren werden. Mijn vader had een vriend / kennis in de binnenlanden van Roemenie wonen. Mijn vader is niet zo technisch maar de dyane heeft verschillende tochtten die kant op gemaakt. de laaste reis was met een blauwe ( 11vr55) omdat de dyane wat te krap werd hebben mijn ouders 1 dag voor vertrek er gewoon een aanhanger bijgekocht! die aanhanger kreeg later regelmatig een boot op zijn rug en jawel achter de dyane ( de buitenboormotor lag in de achterbak) reden we met de hele familie richting het water.

De aanhanger staat nu bij mij en ik doe met de casper en hobbes eend hetzelfde, ( nog zonder familie wel met vriendin)

Na de geboorte van mijn zus werd de dyane ingeruild voor een busje van Italiaanse makelij. Daar haalde mijn ouders hetzelfde mee uit als met de dyane. Dat ding heeft het 8 jaar uitgehouden was toen kats verrot, daarna hebben ze een oostblokferrari gekocht waar ze nu nog steeds mee rijden...

Vanaf mijn 15e wilde ik al graag eendrijden. Na een aantal jaar in het buitenland gewoond en gewerkt te hebben ben ik voor de eend teruggekomen.
Heb inmiddels al half europa door de voorruit bekeken.
met eendige groeten,

PieterFor
Beginner
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 21:54

Bericht door PieterFor » za 17 sep, 2005 22:06

Een echt leuke herinnering is dat we in de file stonden richting het strand met het dakje open en dat me pa vroeg "pieter, kijk eens hoeland de file is?"
Ik dus op de bank gaan staan, en de autos tellen :)
Was echt lache.

Een minder leuke herinnering was dat we in de file stonden en dat de eend ermee kapte.
Ik moest in me eentje me pa en de eend dus duwen in de hitte, en dan maar wachten tot hij afgekoeld was...
Het was uiteindelijk wel goedgekomen.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » wo 2 nov, 2005 23:58

Vroeger bij mij thuis in de straat stonden 2 eenden van 1 eigenaar. Een rode en een blauwe. Daar mochten we dan altijd ff inzitten. Mijn zwager is ook eendengek, dus zodoende is het virus weer aangewakkerd. Een charleston uit 83 gekocht om op te knappen, maar dat bleek een grote ellende. Nu heb ik dus sinds kort weer een special uit 84. Gaat helemaal goed komen :)

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1513
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » do 3 nov, 2005 19:41

Mijn vader richtte 25 jaar geleden samen met de heer La Grange 2cv club Huppel op, nu nog steeds de meest populaire club in België!

Maar in ieder geval, ik werd geboren en ga sinds mijn geboorte al mee op meeting enzovoort. Het heeft al altijd in mij gezeten en het zit er nog steeds in 8) :D
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » wo 7 dec, 2005 20:11

Ik heb twee tantes gehad met een eend, maar ik geloof dat ik ben aangestoken met het eendenvirus van iemand uit mijn eigen dorp.
In ieder geval, wil ik al zo lang als ik me kan herrineren een eend, en mijn ene oom en tante hebben er 5 gehad (altijd een witte special), maar daar mocht ik nooit aan zitten.

Mijn andere tante had ook een eend, en waar ik wel eens in meegereden heb, maar het enigste wat ik me daar van kan herrineren is dat de motorkap een keer openwaaide op de snelweg... 8) 8)
Die eend is weggedaan omdat t in amsterdam duurder werd om te parkeren dan om rond te rijden, en omdat elke keer als de eend een nachtje buiten stond, alles wat bruikbaar was eraf was gehaald.

Nu heeft mijn schoonmoeder een eend, en ik vraag 'r al heel lang of ik er aan mag sleutelen maar ze vertrouwd me nog niet genoeg geloof ik...

Ja en dan is er ook nog mijn vader die al jaren roept dat eenden botsonveilig zijn....
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Wiebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 243
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 09:01
Locatie: Brugge, België
Contacteer:

Bericht door Wiebe » vr 16 dec, 2005 21:28

Afbeelding

2cv-cross, ik vermoed in doornik (henegouwen, belgië), ergens eind jaren zeventig, koploper in groene crosser is mijn pa...

Als baby lag ik vaak te slapen tussen al dat geweld!

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » vr 16 dec, 2005 22:56

whooooow............ wat leip zeg!!!
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » do 19 jan, 2006 12:02

In oude foto albums gevonden... Ik was een jaar of 6 (nu 24) en zit in de Charleston. De Charlie bestaat al niet meer de 4 staat nog op kenteken alleen niet meer gekeurd.

Afbeelding

Als iemand meer weet over de 09-BR-78 wil ik dat graag horen, zou 'm graag nog eens zien.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Gebruikersavatar
joost2cv
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 24 aug, 2004 20:17
Locatie: Citroville

Bericht door joost2cv » do 19 jan, 2006 15:10

Kenteken check 09-BR-78 bij RDW :!:

Nou de eend staat nog ergens :lol: AZ 4 BL 2 CV 4 eerste afgifte;12 maart 1974 en verlopen apk; 11 augustus 2003

Groeten Joost

Plaats reactie