lambdasonde

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » ma 12 jan, 2015 09:32

dan ga ik denk ik toch voor die 14point7 set, wat je zegt goedkoop is vaak duurkoop! en dit is iets wat ik nog veel en vaak hoop te gaan gebruiken!

nu nog ff uitvogelen waar dit voor een leuke prijs te koop is de NL dealer heeft de 4.9 nog niet op de site staan en is echt veel duurder dan direct uit de USA (desnoods zelf importeren)

greetzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » ma 12 jan, 2015 12:07

rusty schreef:dan ga ik denk ik toch voor die 14point7 set, wat je zegt goedkoop is vaak duurkoop! en dit is iets wat ik nog veel en vaak hoop te gaan gebruiken!

nu nog ff uitvogelen waar dit voor een leuke prijs te koop is de NL dealer heeft de 4.9 nog niet op de site staan en is echt veel duurder dan direct uit de USA (desnoods zelf importeren)

greetzzzzzzz

Rusty

Om te beginnen kun je altijd en voltmeter als meter gebruiken, dan hoef je geen dure teller te kopen.. (kijk eens naar de spartan 2).. 1-2-spark met Lambda sonde teller zie ik zelf ook wel zitten maar gaat nog eventjes duren...

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » wo 14 jan, 2015 00:07

als je bij hun in us, iets gaat bestellen laat het maar ff weten rusty! heb al lang hun sigma lambda controller gauge incl sensor op het verlanglijstje staan haha.

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » wo 14 jan, 2015 08:33

@ LPGo, ik heb nog een paar vragen, jij bent hier toch net ff wat meer in thuis dan ik! ik heb wel t een en ander doorgelezen op de site, maar het is erg veel nieuwe info en soms ook wel een beetje zoeken wat waar staat!

1: als ik een SLC pp2.1 aanschaf met een LSU4.9 zou dit dan later aan te sluiten zijn op een 12-spark? (als je dat ontwikkeld hebt)

2: dezelfde vraag voor de SLC gauge met LSU4.9,

3: heeft de SLC pp2.1 veel voordelen t.o.v. alleen een meter om af te lezen?

ik wil em gaan gebruiken om mijn blokken goed af te stellen ook tijdens t rijden, ik wil er namelijk andere (dubbele) carburateurs op gaan zetten en moet de sproeierbezetting opnieuw gaan bepalen. een goede lambdasonde met aflezing is een duur en mooi stukje gereedschap waar je dan niet zonder kan maar een dagje op een rollenbank is ook niet goedkoop! En de lambdasonde kan ik als het eenmaal is afgesteld natuurlijk overbouwen op een andere auto! (ik heb nog plannen genoeg :) )

greetzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » wo 14 jan, 2015 20:56

rusty schreef:@ LPGo, ik heb nog een paar vragen, jij bent hier toch net ff wat meer in thuis dan ik! ik heb wel t een en ander doorgelezen op de site, maar het is erg veel nieuwe info en soms ook wel een beetje zoeken wat waar staat!

1: als ik een SLC pp2.1 aanschaf met een LSU4.9 zou dit dan later aan te sluiten zijn op een 12-spark? (als je dat ontwikkeld hebt)
Ja, geen probleem zou gauw er linear output bij staat (meestal groene kabel) kun je er meters, Megasquirt (en misschien ooit 1-2-spark/squirt) mee aansturen..


rusty schreef: 2: dezelfde vraag voor de SLC gauge met LSU4.9,
Kan ook... slc gauge is volgens mij enkel met LSU 4.2
rusty schreef: 3: heeft de SLC pp2.1 veel voordelen t.o.v. alleen een meter om af te lezen?
In mijn ogen niet... Je kunt er alleen nog meer sensors aanhangen b.v. een olietemperatuurmeter en luchttemperatuurmeter enz. je kunt dit weergeven en loggen (gegevens opslaan) en naderhand met een speciaal programma alle waardes uitlezen.... (winlog)

Echter als je naderhand Megasquirt zou nemen dan kun je dit ook allemaal doen daar is dit ook standaard ingebouwd..
en zelfs met 1-2-spark kun je ook (beperkt) loggen.. en uiteraard temperaturen e.d. zichtbaar maken op het scherm.... Ik vind dit dus een beetje dubbel op...

rusty schreef: ik wil em gaan gebruiken om mijn blokken goed af te stellen ook tijdens t rijden, ik wil er namelijk andere (dubbele) carburateurs op gaan zetten en moet de sproeierbezetting opnieuw gaan bepalen. een goede lambdasonde met aflezing is een duur en mooi stukje gereedschap waar je dan niet zonder kan maar een dagje op een rollenbank is ook niet goedkoop! En de lambdasonde kan ik als het eenmaal is afgesteld natuurlijk overbouwen op een andere auto! (ik heb nog plannen genoeg :) )

Ik zie de meerwaarde van pp2 niet echt $225

Ik zou gaan voor de Spartan 2 $125 al dan niet met een teller $50,- zoals gezegd kun je elke multimeter van een 10-tje ook (verkapt) gebruiken als meter...


Zo gauw er Liniear output bijstaat kun je hem gebruiken met megasquirt (ooit 1-2-spark/squirt) of de losse teller (gauge). of multimeter...


p.s. verdiep je er zelf ook even in, dingen die voor mij onbelangrijk zijn kunnen voor jouw wel belangrijk zijn.... Ik wil niet op mijn geweten hebben dat je het verkeerde artikel/merk gekocht hebt...

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » do 15 jan, 2015 10:02

Super thnx LPGo! ik heb er al veel over gelezen, maar was bang dat ik iets over het hoofd had gezien!

maar ik heb t toch allemaal goed begrepen! en ik zal jou nooit verantwoordelijk houden voor een keuze die ik maak, ik vraag om advies, dat geef je ook, bij jou beste weten, meer kan je ook niet.

multimeter is geen probleem, alleen zou toch graag een wat permanenter aflezing hebben, ipv een losse meter in de auto. dus een meter (al is het alleen een display zoals bij de SLpp2.1, maar dan alleen lambda aflezing en verlichting / verlichte cijfers), heb je hier nog een idee/ tip voor? (zelf een multimeter ombouwen? )

thnx!
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » di 20 jan, 2015 07:58

Ik heb nog ff zitten denken, ik heb wel eens (goedkope) multimeters gehad die echt een verkeerde waarde aangaven (minstens 0.5 V afwijking) dan klopt je lambda aflezing ook niet en zit je dus eigenlijk verkeerde waarden te corrigeren.

zou zoiets werken?:
http://www.lightinthebox.com/nl/ts-303l ... tAodP3MATg

maar dan idd die nauwkeurigheid, lijkt me wel belangrijk of zie ik dat verkeerd?

greetzzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » di 20 jan, 2015 18:02

Klopt nauwkeurigheid is alles, daarom geeft 14point7 ook bij het opstarten 2 voltages zodat je je meter/ecu kunt aanpassen en ijken.....

Dit metertje werkt niet, ik lees 7,5 tot 14 volt.. Alle lambda-toestellen geven echter een signaal van 0 tot 5 volt af....

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » zo 25 jan, 2015 07:11

En wat vind ik hier?!
Is deze te gebruiken?
http://nl.aliexpress.com/item/Free-ship ... 99732.html

(Ga nog ff verder zoeken)

Greetzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » zo 25 jan, 2015 07:45

Hier een heel lijstje afr meters!
http://nl.aliexpress.com/wholesale?Sear ... =price_asc

Werken deze icm de 14.7?

Wat is het fijnst om te gebruiken, digitaal, analoog, met wijzertje of met ledindicator.....

Greetzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » zo 25 jan, 2015 13:05

ik ga denk ik voor een digitale omdat het dan duidelijker is vind ik, maar ik vraag me wel af hoe nauwkeurig die dingen zijn, scheelt n hoop geld namelijk

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » do 29 jan, 2015 07:53

hoi,

zo, de AFR meter is besteld, maandje geduld nog, ik ben benieuwd!
deze (van een andere leverancier): http://nl.aliexpress.com/item/Tansky-Au ... 96926.html

ook meteen een toerenteller, oliedruk en olietemperatuurmeter besteld, allemaal bij andere leveranciers, zodat ik geen douanekosten (boven €22) hoef te betalen, verzending is toch 'gratis' en anders betaal je per item verzendkosten. dus binnenkort een hele stapel losse pakketjes op de stoep :)

en de vraag bij 14point7 of ze ook naar NL verkopen staat uit, daar krijg ik hopelijk snel bericht van!

dan zou ik voor de hele lambdameetset incl verzending met alles erop en eraan max €150 kwijt zijn! dat is best te doen!

greetzzzzzzzzzzz, Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » vr 30 jan, 2015 18:56

Nou, nog steeds geen antwoord uit canada.... Op het 'forum' op die website ook niet heel veel positieve reacties.... Vooral dat mails niet worden beantwoord en verzending erg lang duurt.

Misschien toch maar hier in europa een bestellen (de helft duurder.....)

Ik wacht nog een paar dagen.

Greetzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » vr 30 jan, 2015 23:35

shit man... Kijk eens op deze site, ik koop hier de Bleutooth modules die ook met mijn ontsteking werken (draadloze verbinding met de PC) 8) 8) 8) ... hij heeft er 41 op voorraad, alleen verzenden is ook weer duur,,

http://no-limits-motorsport.de/shop/pro ... roduct=181

en het overzicht


http://no-limits-motorsport.de/shop/cat ... ategory=15

sterkte en succes...

azuiper
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 22 feb, 2012 20:30
Locatie: Netherlands

Bericht door azuiper » zo 1 feb, 2015 15:11

ook een optie : http://www.ecotrons.com/products/accurate_lambda_meter/
diversie opties leverbaar, met/zonder meter, seriele communicatie, can-bus
lambda, sonde + controller + meter voor $ 199.= (ex.verzendkosten) klinkt niet verkeerd mede gezien het feit dat je dan de Bosch LSU 4.9 sensor hebt.
BARE METAL CAR

Plaats reactie