Pagina 1 van 1
Vlotter
Geplaatst: vr 13 okt, 2006 10:54
door Rutgerrrr
Gisteren een discussie gehad waarom de vlotter 2 drijvers heeft. We kwamen er alleen niet uit. 2 mogelijke opties:
2 drijvers geven voldoende drijfvermogen en zorgen zo voor de goede afstelling van de carb.
2 drijvers zorgen ervoor dat je in een bocht niet met een overstromende carb te maken krijgt.
Wie helpt? Ik heb namelijk 1 drijver van mijn vlotter afgehaald en ben benieuwd of dat heel veel invloed heeft.
Rutgerrrr
PS. bochten gaan tot nu toe goed... Maar hele scherpe en hele lange doordraaiers heb ik nog niet gehad...
Geplaatst: vr 13 okt, 2006 11:03
door Ramon
ik denk voor het evenwicht. ander zou die krom trekken. de vlotter!
je hebt 2 kamers voor elke trap een.
zou het niet beter zijn als je 2 naalden had en 2 afzonderlijk vlotters?
of dient daar je overloop weer voor.
nou goed dit was mijn bijdrage
Geplaatst: zo 15 okt, 2006 21:27
door thomaaas
1 is reserve voor als r eentje lek raakt

Geplaatst: di 24 okt, 2006 13:23
door Erikjan
Ik denk ook dat het voor het evenwicht is.
Maar waarom zou je er een vlotter af halen?
Geplaatst: di 24 okt, 2006 13:51
door thomaaas
Zitten aan t deksel vast, m.a.w. als je het deksel erafhaalt, haal je de vlotters eraf.
Het deksel haal je eraf als [bijvoorbeel] je acceleratiepompsproeier [alweer] verstopt zit.
Geplaatst: di 24 okt, 2006 15:59
door Ramon
kan die verstopt, dan zitten je ander ook vast verstopt
Geplaatst: di 24 okt, 2006 17:16
door bolideend
Zou het niet zijn vanwege het gemiddelde?
Ik weet niet precies hoe het in elkaar zit maar kan me indenken dat twee vlotters telkens het gemiddelde niveau in de tank geven, ook als het brandstof oppervlak niet horizontaal is doordat je bijvoorbeeld door een bocht gaat.
(de ene vlotter zit dan hoger dan de andere, maar het gemiddelde is gelijk aan de horizontale toestand)
hopelijk is een beetje duidelijk wat ik bedoel...
Geplaatst: di 24 okt, 2006 17:26
door Ramon
we hebben het over de vlotter in de carb, maargoed dat kan idd ook daar mee te maken hebben
Geplaatst: di 24 okt, 2006 18:13
door bolideend
een tijdje terug had ik het met iemand over de vlotters in de brandstoftank, en ik las "vlotters" dus...
Geplaatst: zo 29 okt, 2006 16:07
door thomaaas
Ramon wat bedoel je met verstopt? acc pomp? Die zit idd wel steeds verstopt, heb r nu een brandstoffilter tussen maar helpt niets.
Geplaatst: ma 30 okt, 2006 08:38
door Ramon
door het te vaak fout te hbben gedaan is mijn oplossing simpel
loop de carb/eend goed en is ie nog nooit open geweest. laat dit lekker zitten zo, maak alleen je filter schoon.
is de carb al wel eens open geweest kan je gaan twijfelen wat er allemaal aan gedaan is!
heb je alles afgesteld volgens de voorschriften ga dan pas kijken naar je carb, draai al je sproeiers er uit en spuit met de compressor alles mooi door, met een zachte haar borstel ff je sproeiers flossen.
Geplaatst: di 31 okt, 2006 21:32
door thomaaas
owk bedankt, zal t filtertje ff schoonmaken. Maar acc sproeier zit vaak verstopt, vandaar dattie dan tóch open moet.
Geplaatst: ma 6 nov, 2006 11:17
door catscit
je hebt 2 vlotters omdat anders de carb overstroomt in de bocht waarbij de vlotterkamer zonder vlotter lager staat als de andere vlotter.
En dan verzuipt de eend.
Kun je testen door de 2 vlotters extreem van elkaar te verbuigen.
Geplaatst: ma 6 nov, 2006 20:01
door thomaaas
Kijk, zo leer je nog eens wat!