Pagina 1 van 2

de verstelbare sproeier voor rijden op ethanol

Geplaatst: do 19 okt, 2006 10:46
door Ramon
hij zit er in hoor, wel fijn dat je nu je eend echt lekker kan laten lopen. beetje afstellen en kijken wat het lekkerst rijd!
enige nadeel is dat de vlotterhoogte te laag word en dat zorgt voor een beetje meer verbruik.

volgens mij an je alleen nogmaar e85 tanken in Rotterdam en tegen een hele hoge prijs!

maargoed het is ook een leuk ding om te expirimenter met lucht en bezine!

mijn ervaringen zijn: sproeier verder open meer trekkracht onderin
sproeier verder dicht meer trekkracht bovenin

Geplaatst: do 19 okt, 2006 15:48
door backfire
Let op dat je hem niet te schraal zet Ramon. Meestal als je bovenin veel trekkracht hebt staat ie iets te schraal, benzine heb je ook nodig om te koelen. Tenzij je een speciaal ontwikkelde lean burn motor hebt

Geplaatst: do 19 okt, 2006 16:12
door Ramon
volgens mij word ie niet heel warm zo, net ff doorgereden op de snelweg merk niks van warm worden denk wel dat ze goed staat

Geplaatst: do 19 okt, 2006 17:07
door Ramon
ik las een stuk dat met e85 je een beetje vermogen erbij krijgt!! weet iemand hier meer van.

wat is eigenlijk het octaangehalte?

Geplaatst: do 19 okt, 2006 20:15
door backfire
octaan is ongeveer 105, dus ja je kunt meer vermogen krijgen

Geplaatst: do 19 okt, 2006 23:00
door Ramon
ooh wat grappig, laat dan die boel maar komen en hopelijk goedkoper

Geplaatst: ma 6 nov, 2006 23:27
door Ramon
morgen weer een normale sproeier er in, ik word niet goed van het verbruik.

door die verbogen vlotters zuipt ie behoorlijk veel

Geplaatst: di 7 nov, 2006 12:25
door Ramon
zo alles zit weer recht en goed afgesteld

volgensmij is het verbruik veel beter we houden het in de gaten

Geplaatst: di 7 nov, 2006 13:34
door dyane_maniac
Ramon2cv schreef:morgen weer een normale sproeier er in, ik word niet goed van het verbruik.

door die verbogen vlotters zuipt ie behoorlijk veel
een verschil van?...

dp

Geplaatst: di 7 nov, 2006 16:24
door Ramon
1:10 1:17

Geplaatst: di 7 nov, 2006 16:40
door dyane_maniac
ja dat is de moeite waard he...

betekend dat , dat je op ethanol ook standaard al zo'n verbruiksverschil zou hebben? evt verbruiksaspecten door de energetische waarde van ethanol daargelaten?

douwe

Geplaatst: di 7 nov, 2006 18:19
door Ramon
wel met die verstelbare sproeier
omdat je dan je vlotter moet verbuigen, waar ik geen fan van ben

Geplaatst: di 7 nov, 2006 18:34
door backfire
zo da's een behoorlijk verschil Ramon. Wist overigens niet dat je de vlotter moest verbuigen, is inderdaad geen mooie oplossing dan.

Geplaatst: di 28 nov, 2006 11:23
door Bullit
Ook bij Franzose is de verstelbare sproeier te koop (ik neem aan dat het dezelfde is).Ik overweeg er een te kopen, maar ik wel wel een beetje nauwkeurig kunnen werken en heb alleen een co meter tot mijn beschikking, geen complete rollenbank. Kan dat met de verstelbare sproeier?

@Ramon: kun je, al draaiend, nagaan wat je doet met de sproeier? Ik bedoel is er een manier om te weten wat de (effectieve) diameter is. Bijvoorbeeld 1 slag open is 1mm, nog een halve slag 1,05 mm. etc of is het een beetje natte vingerwerk wat je met een CO meter of lambda sonde moet controleren.

weet iemand waar je anders (vaste) sproeiers in andere maten kunt krijgen. Liefst niet opengevijld, maar met kloppend opschrift.

Bullit

Geplaatst: di 28 nov, 2006 12:15
door Bartje
Hoi Bullit,
Ik denk dat je met een COmeter een lambda mater een kritische blik op je snelheids meter je gevoel en gezond verstand een heel eind moet kunnen komen om een goede afstelling te vinden.
Wat betreft die verstelbare sproeier zou je natuurlijk eens precies kunnen gaan meten aan zo'n verstelbare sproeier en er een reken modelletje voor maken wat de afgestelde sproeier maat uit rekent.

Verder ik heb zelf goede ervaringen met de vaste sproeiers van BCC, ze hebben ze in allerlei maten.

Succes en de groeten, Bart