Pagina 1 van 1

435 versus 602 cc

Geplaatst: zo 29 okt, 2006 18:36
door supercees
ik zit met het volgende dilemma:

wij hebben een 2cv4 uit 1978, tip top in orde, en een 2cv6 uit 1985 welke technisch 100 % is en qua uiterlijk de lelijkste eend.

nu gebruikt mijn vriendin de 2cv4 voor woon/werk verkeer, de 6 is er bij voor de fun en als pekeleendje voor als ze straks gaan strooien. we kunnen ze nu natuurlijk erg goed vergelijken nu.

qua topsnelheid ontlopen ze elkaar niet zo veel, maar met rijden in de stad merk je toch een behoorlijk verschil in accellereren en lawaai, de 4 maakt beduidend meer toeren. het maakt mij dat niet zoveel uit, dat verschil, maar mijn vriendin denkt daar anders over.

nu heb ik nog in de garage een blok plus bak liggen uit een acadiane. nu is de eerste vraag, past dit zo in de 2cv4 uit 1978 (ik weet dat de "turbo"pijp eraf moet omdat hij anders in de weg zit van de koplampsteun). 2e vraag is, in hoeverre vinden jullie dit zonde van het 2cv4tje?

Afbeelding

Geplaatst: zo 29 okt, 2006 18:43
door Bull Frog Bleu
Waarom zet je het 2cv6je niet gewoon over in je mooie 2cv4?

En zet je oude acadyane blok ik je lelijke duckie...lijkt me de beste optie

zo is het 4tje toch nog aardig origineel:) op motor na.

Het lelijke eendje kan wel acablokje gebruiken..komt vast niet zo nou bij de eend:P


suc6

Geplaatst: zo 29 okt, 2006 18:45
door supercees
dat is natuurlijk ook een aardige optie!

Geplaatst: zo 29 okt, 2006 18:46
door Bull Frog Bleu
Is wel even een klusje maar is zeker te doen:)

Geplaatst: zo 29 okt, 2006 20:29
door CitroenAZU
Ik heb zelf ook een 4tje en toen ik em kocht dacht ik, die gaat er gelijk uit en ik zet er een 6 in.....Maar....ik ben het blokje erg gaan waarderen en als ie nu stuk zou gaan zet ik er weer een 4tje in.
Inmiddels heb ik er al 30k kilometer mee weg en hij doet het nog steeds prima. Verder is het 4tje een stuk zuiniger. Ik rij met een normale 6 1:10 en met de 4 1:17.

Die nieuwe rooie van je stond altijd in Rotterdam nabij Delfshaven. Staan wel wat foto's van in mijn 2cv gespot pagina.

http://62.95.94.132/gallery/album03?page=9

Geplaatst: zo 29 okt, 2006 21:29
door Michiel van G.
ik zou het 4tje behouden. Zoals martijn zegt zijn ze zuiniger, maar ook geeft het een bepaald karakter. Ik heb er nog steeds spijt van dat ik mijn dyane 4 niet meer heb...

Geplaatst: zo 29 okt, 2006 21:37
door Bartje
Hoi Martijn ?? 1 op 10 ?? met een zesje? is dat een tiepfoutje, of omdat het 6je in een besteleend zit en daardoor meer verbruikt? Mijn zesje loopt met grotere sproeiers en plank gas 1 op 12 a 13 en als je rustig rijdt 1 op 17 a 18.
T.a.v. het dilemam van Cees, ik zou gewoon het 4tje houden, je kan het altijd nog vervangen als dat blok er mee uit scheit en het scheelt een hoop werk.

Groetjes Bart

Geplaatst: ma 30 okt, 2006 08:35
door Ramon
het ligt allemaal aan je afstel;ling,

ik reed met grote sproeiers eerst ook 1:18

nu met verstelbare sproeier 1:10 dit komt denk ik doordat ik de vlotterhoogte heb moeten verbuigen.

ooh en cees ik zou lekker voor dat viertje gaan is wel lekker uniek en idd lekker zuinig sterke moter, maarja voor comfort zou ik er idd een 6je plus schijvenbak inleggen

Geplaatst: ma 30 okt, 2006 10:21
door Joos
Laat dat viertje er maar inliggen!
Ik zou -als ik het had- geld geven voor een vier..!

Geplaatst: ma 30 okt, 2006 11:06
door Jeroen-citroen
Laat het viertje maar lekker erin wat mij betreft, is toch redelijk uniek.

Geplaatst: ma 30 okt, 2006 19:07
door Maikel
Als je om mijn mening vraagt ( en dat doe je geloof ik ) zou ik de 4 zo origineel als mogelijk houden.
De 4tjes worden toch steeds zeldzamer, en jij hebt er dus nu 1, in mijn ogen iets wat je moet koesteren.

En voor je vriendin wellicht de lelijkerd wat mooier maken, en de rollen omdraaien, de 4 voor de toerritjes en de leuk en de 6 voor het woonwerk verkeer ?

Geplaatst: ma 30 okt, 2006 19:23
door supercees
zoiets zal het wel worden, de 4 bewaren voor de mooie dagen voor de rest van ons leven, en de 6 opleuken.

leuk dat er nog zoveel 4-liefhebbers zijn.

Geplaatst: ma 30 okt, 2006 21:01
door Yannick
Houden die 4! :wink: