Pagina 1 van 3
verlagings project.
Geplaatst: wo 1 nov, 2006 08:05
door THE SPITFIRE
oke ik ben begonnen met het aanpassen van mijn spatborden.
meteen even beetje gerestaureert.
wat ik gedaan heb is, die vierkante bak in je voorspatborden.
daar heb ik een hoek uit gehaaldt. en die voor mooi dicht maken met een ander plaatje.
ik heb nu het linker spatbordt af. de rechter ga ik vanmiddag aan.
ik heb het ver schil gemeten.
ik kan nu 1.5 cm lager. en dan heb geen scherpe punt die in mn band vreed.
ik heb een paar pics. maar niet echt duidelijk.
Geplaatst: wo 1 nov, 2006 17:29
door Aloha Beach Cruiser
hey, dan heb je meteen dus die slechte plek eruit gehaald
slim!
leuk om te zien! hoe laag sta je nu precies met je bumpertje van de grond??
Geplaatst: wo 1 nov, 2006 23:58
door Punky
Ben meer benieuwd hoeveel je chassis de grond raakt en of je nog door de bochten kunt komen.
Het ziet er goed uit, maar vanuit praktisch oogpunt zou ik het niet gedaan hebben. Kom niet eens het woonerf meer op denk ik zonder schade.
Geplaatst: do 2 nov, 2006 00:05
door Tom Duckpower
je hebt toch wel iets van verlengde trekogen?
want zo laag met de standaard trekogen lijkt me eng, heel eng...
Geplaatst: do 2 nov, 2006 08:34
door leo top
Tom Duckpower schreef:je hebt toch wel iets van verlengde trekogen?
want zo laag met de standaard trekogen lijkt me eng, heel eng...
Ja, er moet minimaal 2 cm schroefdraad in die ogen gedraaid zitten
Geplaatst: do 2 nov, 2006 16:25
door Aloha Beach Cruiser
Draai voor de gein is de trekstangen uit de ogen, en draai ze er maar eens weer 2cm in... knappe kerel als je dan nog kunt rijden
Geplaatst: do 2 nov, 2006 17:53
door THE SPITFIRE
ik heb nog zat over in mn trekstangen.
ik heb nu 1 kant verlaagd,. dan de andere kant nog. en dan heb ik em flink laag staan en heb ik nog 3.5 cm over in mn spatborden.
foto's komen.
Geplaatst: do 2 nov, 2006 20:29
door backfire
behalve trekstangen aanpassen, zijn er ook al serieuse pogingen gedaan om draagarm aan te passen aan al dat verlagingsgeweld?
Geplaatst: do 2 nov, 2006 20:30
door leo top
charleston tuning schreef:Draai voor de gein is de trekstangen uit de ogen, en draai ze er maar eens weer 2cm in... knappe kerel als je dan nog kunt rijden
Bij mij zittern ze er 3 cm. in............
Geplaatst: do 2 nov, 2006 20:39
door Aloha Beach Cruiser
bij de eend of bij de kitkar?
1 cm draadstang staat niet voor 1 cm verlaging, dus ik denk dat die ene centimeter nog een boel doet..
Geplaatst: do 2 nov, 2006 21:54
door leo top
charleston tuning schreef:bij de eend of bij de kitkar?
1 cm draadstang staat niet voor 1 cm verlaging, dus ik denk dat die ene centimeter nog een boel doet..
Ja, inderdaad een kitcar, chassis van een Ami 6 en ja, die ene centimeter gaf een hoogteverschil van zo'n 4 รก 5 cm.
Geplaatst: do 2 nov, 2006 22:25
door Punky
backfire schreef:behalve trekstangen aanpassen, zijn er ook al serieuse pogingen gedaan om draagarm aan te passen aan al dat verlagingsgeweld?
Helemaal mee eens. Op Spa veel verlaagde eenden gezien en die hadden toch allemaal aangepaste en verstevigde draagarmen en fusees. Ook was het hebben van 2 stabilisatorstangen voor heel gewoon.
Je chassis vangt nu veel klappen op lijkt me. Vraag me af of dat zo gezond is.
Geplaatst: vr 3 nov, 2006 20:49
door backfire
Niet alleen dat, maar de dubbele draagarm op de racers is vanwege de hoge topsnelheid. Er komt dan zoveel kracht op de fussee dat deze naar buiten buigt,vandaar die extra buis bovenaan.
Tevens klopt je uitlijning voor geen meter meer, je krijgt gigantische overstuur, dat merk je ook doordat verlagen op de makkelijke manier, sturen veel zwaarder gaat.
Om het wat makkelijker te bewoorden. Af fabriek is de afstelling zo gemaakt als ware het een toermotor. De afstelling van de raceeenden is vergelijkbaar met een racemotor. Door de eend te verlagen maak je er een chopper van. En iedereen weet dat je met een chopper niet hard door een bocht kan (jaja uitzonderingen zijn er altijd)
Geplaatst: za 4 nov, 2006 13:07
door Aloha Beach Cruiser
ik vloog er anders aardig wat voorbij op Spa
Geplaatst: za 4 nov, 2006 13:10
door backfire
ja daaaag, maar dat ligt aan je visa blok