veerpotmoeren aandraaien
veerpotmoeren aandraaien
Hallo,
ik ben m'n veerpotten opnieuw aan het monteren,
nu heb ik hier ooit eens gelezen hoever de buitenste veerpotmoeren moeten aangedraaid worden, maar ik vind het hier nergens terug...
Weet iemand dat hoeveel cm die erop gedraaid moeten worden?
Groeten
Hanzz
ik ben m'n veerpotten opnieuw aan het monteren,
nu heb ik hier ooit eens gelezen hoever de buitenste veerpotmoeren moeten aangedraaid worden, maar ik vind het hier nergens terug...
Weet iemand dat hoeveel cm die erop gedraaid moeten worden?
Groeten
Hanzz
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: di 27 jun, 2006 23:02
- Locatie: alkmaar
- Contacteer:
http://home.planet.nl/~zomer250/vraagbaak_2cv6.html
hier staat een complete vraagbaak in pdf formaat staat alles in
hier staat een complete vraagbaak in pdf formaat staat alles in
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
hanz is belgisch(?) en als ie het niet goed doet komt ie niet door de keuring.
Vergeet de vraagbaak, daar ga je het niet mee redden op de belgische keuring.
Zorg dat de rubbers zonder speling tegen de veerpot zitten, ik zelf zet ze zelfs onder spanning. Dit rijdt lekker direct en bij de keuring in belgie keuren ze de handel niet af omdat de veerpot nauwelijks beweegt en de veren dus hun werk doen in de schokbreker test.
Vergeet de vraagbaak, daar ga je het niet mee redden op de belgische keuring.
Zorg dat de rubbers zonder speling tegen de veerpot zitten, ik zelf zet ze zelfs onder spanning. Dit rijdt lekker direct en bij de keuring in belgie keuren ze de handel niet af omdat de veerpot nauwelijks beweegt en de veren dus hun werk doen in de schokbreker test.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
nee, dit geeft geen problemen bij de rdw of tijdens het rijden mits je de afstelling aangehouden ehbt die citroen voorschrijft.
Ik zelf heb het liever wat strakker en dat is ook handig bij de belgische keuring waar men ten eerste niet snapt waar men naar kijkt en ten tweede niet voorzien is op lichte autos (of zoiezo niet voorzien is op autos die niet zijn zoals een opel kadet of ford escort).
Annekdote:
wij stonden met onze ami 6 bij de belgische keuring, deze haalt de schokbreker test niet, vraag ik aan het opperhoofd:" waar ligt dat nou aan?" zegt die knakker," awel de ammortiseurs zijn versleten!"
Waarop ik vraag, "welke ammortiseurs dan?"
Die man kijkt mij zo aan van mijn god weer zo'n domme hollander, loopt naar de auto, kijkt, kijkt nog eens, z'n gezicht betrekt enorm waarna hij zich omdraait, wegloopt en roept:"maar toch wordt em zo niet goedgekeurd!"
Altijd leuk, frotteurs... alleen niet als ze nogmaals vervangen moeten worden omdat de nieuwe namaak te slecht passen en dus niet werken...
Ik zelf heb het liever wat strakker en dat is ook handig bij de belgische keuring waar men ten eerste niet snapt waar men naar kijkt en ten tweede niet voorzien is op lichte autos (of zoiezo niet voorzien is op autos die niet zijn zoals een opel kadet of ford escort).
Annekdote:
wij stonden met onze ami 6 bij de belgische keuring, deze haalt de schokbreker test niet, vraag ik aan het opperhoofd:" waar ligt dat nou aan?" zegt die knakker," awel de ammortiseurs zijn versleten!"
Waarop ik vraag, "welke ammortiseurs dan?"
Die man kijkt mij zo aan van mijn god weer zo'n domme hollander, loopt naar de auto, kijkt, kijkt nog eens, z'n gezicht betrekt enorm waarna hij zich omdraait, wegloopt en roept:"maar toch wordt em zo niet goedgekeurd!"
Altijd leuk, frotteurs... alleen niet als ze nogmaals vervangen moeten worden omdat de nieuwe namaak te slecht passen en dus niet werken...
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
kijk! daar is iemand even goed bezig geweest zeg!flashnr1 schreef:http://home.planet.nl/~zomer250/vraagbaak_2cv6.html
hier staat een complete vraagbaak in pdf formaat staat alles in
uiteraard heb ik vraagbaak, haynes en ik had ooit het eendologie boek. maar dat ligt allemaal in de loods 20 km verderop. handig voor als ik me thuis weer eens iets afvraag.
ik weet niet wie het erop heeft gezet, maar mag je nu ook bijvoorbeeld een plaatje eruit knippen en die hier op het forum plaatsen om iets uit te leggen?
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
oei, dat zijn anders ook oldtimers inmiddels hoor. kunnen ze bij de nieuwe autoos trouwens geen apk doen door de auto aan de computer te hangen? kunnen ze gewoon aflezen ja of nee.catscit schreef:Ik zelf heb het liever wat strakker en dat is ook handig bij de belgische keuring waar men ten eerste niet snapt waar men naar kijkt en ten tweede niet voorzien is op lichte autos (of zoiezo niet voorzien is op autos die niet zijn zoals een opel kadet of ford escort).
douwe -sorry dwaal af-
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
hoi
Nu ben'k weer bezig die veerpotten op een ander chassis te hangen...
Vanvoor heb ik 7 mm speling tussen de binnenste stelbout en veerpotrubberplaat ( 5 mm (schroefdraad) + 2 mm (tussen schroefdraad en veerpotrubberplaat))
en aan de buitenkant 12 mm schroefdraad zoals voorgeschreven in de vraagbaak.
Vanachter heb ik 4 mm speling tussen de binnenste stelbout en de veerpotrubberplaat, Iemand enig idee of dit voldoende is?
Groeten
Hans
Nu ben'k weer bezig die veerpotten op een ander chassis te hangen...
Vanvoor heb ik 7 mm speling tussen de binnenste stelbout en veerpotrubberplaat ( 5 mm (schroefdraad) + 2 mm (tussen schroefdraad en veerpotrubberplaat))
en aan de buitenkant 12 mm schroefdraad zoals voorgeschreven in de vraagbaak.
Vanachter heb ik 4 mm speling tussen de binnenste stelbout en de veerpotrubberplaat, Iemand enig idee of dit voldoende is?
Groeten
Hans